Sellerie Briant

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Sellerie Briant

Bericht door BéRTke »

Ik ben al een tijdje van plan om op m'n 1200 RT (2011) een meer comfortabel, en iets hoger zadel te installeren, dan het standaard zadel.
Na enige zoektocht, en buiten de gekende Wunderlich, Touratech/Kahedo, Topsellerie, Corbin,Tijger Leathers (Den Haag),ea... ben ik uitgekomen bij sellerie Briant in Frankrijk http://www.sellerie-jeanmarc-briant.com/.
Geef op zijn site je motortype op in het zoekvakje, en dan zie je tal van afbeeldingen van reeds gemaakte zadels voor dit type.
Volgens verschillende Franse BMW-fora maakt deze kerel top-zadels aan een zeer interessante prijs. (hij blijkt trouwens vroeger de Bagster zadels gemaakt te hebben, maar is sinds enkele jaren voor eigen rekening begonnen, blijkbaar met groeiend succes, dit jaar zo'n 4.000 zadels...)
Zijn atelier ligt nabij Grenoble... maar je kan ook je zadel opsturen voor aanpassing. (ja da's het nadeel, het is een aanpassing van je bestaande zadel)
Kostprijs van een aangepast zadel inclusief verzendkost van bij hun terug naar België ligt +/- tussen de 350 en 500 €, afhankelijk van wat je allemaal wil..
Gedurende de maand November loopt er een promo, waarbij als je met minstens 2 een bestelling plaats, je 15% korting krijgt.
Als er vanuit een forum (bv. dit forum) nog meerdere bestellingen zijn, kan de korting zelfs nog oplopen..

Zou er nog iemand interesse hebben om gedurende deze promo-maand, samen met mij, een bestelling te plaatsen ???? :bsmailme:


Benny
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Sellerie Briant

Bericht door KeeS16 »

Vroeger een Bagster zadel met gel laten maken, het was totaal geen verbetering, heb nu op de 1600 een verlaagd zadel, en kan gerust een uur of 3-4 door rijden dan pas begint het te jeuken :lol:
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Sellerie Briant

Bericht door BéRTke »

Briant is absoluut tegen gel-vullingen in de zadels.... wel harder schuim, zelfs in functie van het gewicht van de bestuurder..
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Sellerie Briant

Bericht door KeeS16 »

BéRTke schreef:Briant is absoluut tegen gel-vullingen in de zadels.... wel harder schuim, zelfs in functie van het gewicht van de bestuurder..

Dat is een punt.
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Sellerie Briant

Bericht door Gixxer21 »

De bodemplaat is heel belangrijk bij een zadel.
Als ze op het origineel verder werken zal het wel verbeteren maar nooit goed worden heb ik al veel gelezen, gehoord en ondervonden.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Sellerie Briant

Bericht door Herman1200RT »

Ik heb nochtans 6jaar rondgereden met een ombouwzadel van Baehr op mijn 1200rt. Rit naar Italie van 1050km was hiermee geen probleem. Met het originele al na 200km pijn aan de poep.
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Sellerie Briant

Bericht door Gixxer21 »

Ik al na 30 km. :D
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Sellerie Briant

Bericht door Pol »

BéRTke schreef:Briant is absoluut tegen gel-vullingen in de zadels.... wel harder schuim, zelfs in functie van het gewicht van de bestuurder..
De zoon heeft een goei ervaring met Briant. Afspraak gemaakt , ter plaatse overlegd en na een paren uren terug weg met getransformeerd origineel zadel. (Voor en achter Tiger 800)
Na 20.000km nog dik in orde.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Sellerie Briant

Bericht door KeeS16 »

Pol schreef:
BéRTke schreef:Briant is absoluut tegen gel-vullingen in de zadels.... wel harder schuim, zelfs in functie van het gewicht van de bestuurder..
De zoon heeft een goei ervaring met Briant. Afspraak gemaakt , ter plaatse overlegd en na een paren uren terug weg met getransformeerd origineel zadel. (Voor en achter Tiger 800)
Na 20.000km nog dik in orde.
Moet ik hier (met een zatte kop) ook op vitten?
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Sellerie Briant

Bericht door Dirk Pauwels »

Kent er iemand ne goeie zadelmaker in antwerpen of het waasland? Gaat om een verlaagd GSA zadel terug op normale hoogte te brengen en andere bekleding op trekken. Gaat niet om een kmvreter zadel met Gel of andere hoogwaardige truken, gewoon opvullen en bekleden, basis dus.
Is voor een projectje dus liefst betaalbaar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Sellerie Briant

Bericht door BéRTke »

Dirk Pauwels schreef:Kent er iemand ne goeie zadelmaker in antwerpen of het waasland? Gaat om een verlaagd GSA zadel terug op normale hoogte te brengen en andere bekleding op trekken. Gaat niet om een kmvreter zadel met Gel of andere hoogwaardige truken, gewoon opvullen en bekleden, basis dus.
Is voor een projectje dus liefst betaalbaar.
In Tremelo zit Jan van Samang : http://www.jvs-leather.com/motorzadels.html weetniet wat die precies allemaal kan... misschien eens contacteren ?
Op het Nederlandse forum lees ik veel goeds over Tijger Leathers in Den Haag... Is vanuit het Waasland ook niet zover, en blijken voor eenvoudige klussen helemaal niet duur te zijn.
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Sellerie Briant

Bericht door Gixxer21 »

Deze van Tremelo heeft onlangs in M&T gestaan.
Dochter werkt ook in de zaak en ze doen zowel basis als heel speciale dingen.
Van prijzen ben ik niet op de hoogte.

Bij mijn race moto's heb ik het altijd zelf gedaan.
Alles is te vinden in de betere stoffenwinkel.
Het originele er op leggen, aftekenen en er op nieten.
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

Re: Sellerie Briant

Bericht door janvk r1150gs »

hallo,
kijk eens naar Borbro zadels, gezien in duitsland op 1200gs,was verhoogd en vrij goed zitconfort
grtjs
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Sellerie Briant

Bericht door Gixxer21 »

Ik heb er zo één.
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Sellerie Briant

Bericht door BéRTke »

Interessant, maar Borbro blijkt geen zadels te hebben voor RT's.... terug on topic dan maar... Sellerie Briant... :wink:
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Plaats reactie