Natte broek achteraan

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

Beste forum-leden.

Er zullen hier ongetwijfeld nog mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Ik heb een BMW R1200 GSA LC 2015. Als ik op nat wegdek rijd komt het opspattend water van mijn achterwiel tot aan de achterkant van mijn bovenbeen gespoten. Dit met als gevolg dat de achterkant van mijn broek hierdoor ook altijd smerig ziet. Zeker als het wat modderig op de baan is is het precies of ik in mijn broek heb gescheten :lol: .

Zijn er hier mensen die er een goede oplossing voor hebben gevonden?

Ik weet dat wunderlich hier spatborden voor verkoopt, maar heeft er hier iemand al ervaring mee? Ik zou dit graag weten of dit het zou oplossen vooraleer ik weer enkele euro's uitgeef hieraan uitgeef. Ik zou echter verwachten dat BMW zelf hier rekening zou hebben mee gehouden bij de verkoop van de moto. Nu is de koper nog "verplicht" om nog enkele spatborden extra aan te schaffen om toch iets properder op de moto te kunnen blijven zitten. En ja ik weet op de moto zijde blootgesteld aan de elementen, maar van een moto van €20.000 zou je toch verwachten dat ze hieraan zouden gedacht hebben....

Alvast bedankt!

Thorakan
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Nick »

Tjah ...

Een 'enduro' motor heeft nu eenmaal de eigenschap om de off-road smurrie weg te werken langs alle kanten. Net deze mogelijkheid zorgt ervoor dat je ook even naast de weg kan gaan spelen. Wil je deze eigenschap niet, dan was een tourmotor een betere keuze geweest.
BMW hiervoor verantwoordelijk stellen is nogal ver gezocht. Je hebt toch hun offroad model gekocht?

dat is nu net motorrijden toch...
De trein nemen is de oplossing. Wel opletten waar je gaat zitten dan. De vorige kan wel eens op de stoel gepist hebben.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 28 feb 2017, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

Nick schreef:Tjah ...

Een 'enduro' motor heeft nu eenmaal de eigenschap om de off-road smurrie weg te werken langs alle kanten. Net deze mogelijkheid zorgt ervoor dat je ook even naast de weg kan gaan spelen. Wil je deze eigenschap niet, dan was een tourmotor een betere keuze geweest.
BMW hiervoor verantwoordelijk stellen is nogal ver gezocht. Je hebt toch hun offroad model gekocht?

dat is nu net motorrijden toch...
De trein nemen is de oplossing. Wel opletten waar je gaat zitten dan. De vorige kan wel eens op de stoel gepist hebben.
Wauw Nick, dank u wel voor uw meerwaarde.... zoals ik dus al zei, ik weet wat motorrijden is en aan wat je allemaal blootgesteld wordt. Ik heb zelf een 650 gs (twin) en een 800gs gehad en hier heb ik dat probleem niet gehad. De 800 is dan nog meer offroad dan de GSA. En bij mij gaat het niet over dat ik eens vuil kan worden want dat stoort mij niet, maar wel als het winter is en en dat het water dat op mijn gat vliegt waar dat ge achteraf bijna nen sorbet kunt van afschrapen, is dat wel iet waar ik mij aan kan beginnen storen.

Mijn vraag ging hier niet over het feit dat iemand mij kan vertellen wat motorrijden is, want daar hoef ik ECHT geen uitleg over te hebben. Dus hou die onnozele zever dan voor u zelf, dank u!
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

Léon schreef:Effe een constructieve reactie:
Ik had dat probleem met mijn R1200R LC ook en na montage van een Puig Rearhugger is dat opspattend water van de baan.
Afbeelding

Groeten,

Léon
Dank u wel Léon voor u constructieve uitleg (in tegenstelling van andere :roll: ) Ik heb inderdaad dit spatbord al, maar nog steeds komt de spray tegen mijn achterste.

Het is zo, ik ben aan het overwegen om deze http://www.wunderlich.de/shop/de/mudsli ... 002-1.html te kopen. Maar voordat ik weeral €170 betaal zou ik graag weten of het de moeite waard is :)
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 28 feb 2017, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

Léon schreef:Ik denk dat dat weinig gaat uitmaken aangezien het de onderkant van de motor beschermd maar zeker weet ik dat niet.
Waarschijnlijk ga je hier nog wel reactie op krijgen, effe afwachten. :wink:
Bedankt!
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Nick »

Thorakan schreef:
Mijn vraag ging hier niet over het feit dat iemand mij kan vertellen wat motorrijden is, want daar hoef ik ECHT geen uitleg over te hebben. Dus hou die onnozele zever dan voor u zelf, dank u!
Aiai...Kort lontje en vuile broek :santa:
Begin dan zelf niet met onnozele vragen te stelen ...

Einde verhaal.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Man in Black »

Ik heb zelf de Puig Rearhugger er ook op staan, en ook de zijkappen van Wunderlich voor ik het subframe en het enige wat bij mij nog beetje nat wordt zijn de kuiten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Relax »

@ Nick: Wat voor jou onnozel is, is het niet voor een ander, zoals blijkt.


@Thorakan: op het vorige model reed ik ook met zo'n Puig. Die deed z'n werk voortreffelijk.
Nu, op de GSA LC, staat ie er ook op, maar daar zorgt 'm minder voor proper werk. Zal wel te maken hebben met andere motor, band, vorm,...

Zo'n Innenkotflugel had ik ook op het vorig model, maar die dient volgens mij puur om je veer te beschermen tegen viezigheid (ook iets wat BMW trouwens heeft verzaakt om iets aan te doen, maar ze gunnen de aftermarked ook hun deel van de koek hoor). Ik denk niet dat je daarmee iets genaderd zult zijn.

Je kan de vrije ruimtes in je frame gaan afdekken (eigen baksel of kopen), wat mij efficiënter lijkt. Op het Nl GS-forum staat volgens mij info over DIY-oplossing.
I respect your opinion. But I don't give shit.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door JohanH »

'k heb gans de kit van Puig er op staan en ik blijf toch acceptabel droog :-)
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Den Woesten »

Nick schreef:Tjah ...
BMW hiervoor verantwoordelijk stellen is nogal ver gezocht. Je hebt toch hun offroad model gekocht?

dat is nu net motorrijden toch...
De trein nemen is de oplossing. Wel opletten waar je gaat zitten dan. De vorige kan wel eens op de stoel gepist hebben.
flauwe grap en ik ben het eens met Thorakan .

Steven.
Afbeelding
Afbeelding
hier heb ik alle spleten dicht gespoten met Tech7 .
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Dirk Pauwels »

Auto 5 de goedkoopste rubbervoetmatjes kopen voor in den otto, of rubber matten a.d. lopende meter, (koop je bv bij de Euroshop in sint-niklaas), kost iets van een 15€ voor 1x1m.
Daar snij je lappen van in vorm vd openingen in de kader en met een doorslag klop je daar gaatjes in op de juiste plaats en bevestig ze met tieraps aan je achterframe. Mooiste is rubber tegen binnenkant buis.
Valt niet echt op aangezien het zwart is, en het is er ook direct weer af als het moet. Houdt het meeste wel tegen en kost peanuts.
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 06 jan 2017, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Natte broek achteraan

Bericht door YOwan »

Zou dit kunnen helpen ? :

http://www.wunderlich.de/shop/en/side-c ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of dit ? :

http://www.wunderlich.de/shop/en/passen ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Man in Black »

YOwan schreef:Zou dit kunnen helpen ? :

http://www.wunderlich.de/shop/en/side-c ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik dus ook en helpen echt.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Relax »

Wel erg duur hé, voor wat plastiek. Doen zoals Dirk en ik al eerder zeiden; DIY.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Den Dirk »

ik vind ook dat BMW wat zuinig is met slijkbescherming achteraan...
Ik heb vroeger met een échte enduro gereden, maar die maakt u minder vuil dan de GSA....
Ik heb dan ook na de eerste 'vuile' rit, bij de dealer een 'mudsling' laten plaatsen, daar zegden ze dat bijna iedereen zoiets plaatste ....
ik ben nu wel tevreden (en properder...) :wink:
I like my bike!!
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

luc boxer schreef::@:Thorakan met je 650 gs en je 800gs had je nog durf toen scheet je nog niet in je broek :lol: :wink:
Daar ga ik mij niet over uitlaten ;)
Lol op ge luchtgekoelde gebruik ik een Puig hugger en die helpt zeer goed, heb er al meerdere gehoord die zeggen dat het bij de GSALC niet zo goed werkt.
:@:Thorakan die van Puig staat wel aan een goede prijs op het gekend adres ;) http://www.boxerpower.nl/boxerpower-web ... type-6352j" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze al en ben er niet zo tevreden van op de mijne.
Ik weet niet of je met of zonder topcase rijd :?:
Maar wat ik vind dat veel helpt is aan de nummerplaat deze http://www.boxerpower.nl/boxerpower-web ... bmw-emblem" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rij inderdaad met topkoffer, van achter opspattend water heb ik geen last.
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Thorakan »

Dirk Pauwels schreef:Auto 5 de goedkoopste rubbervoetmatjes kopen voor in den otto, of rubber matten a.d. lopende meter, (koop je bv bij de Euroshop in sint-niklaas), kost iets van een 15€ voor 1x1m.
Daar snij je lappen van in vorm vd openingen in de kader en met een doorslag klop je daar gaatjes in op de juiste plaats en bevestig ze met tieraps aan je achterframe. Mooiste is rubber tegen binnenkant buis.
Valt niet echt op aangezien het zwart is, en het is er ook direct weer af als het moet. Houdt het meeste wel tegen en kost peanuts.
Ik heb dit ook eens aan het overwegen geweest, maar dan met plastiek. Maar ik weet eigenlijk niet waar ge gewone zwarte plastiek zou kunnen kopen die ge op maat kunt vragen.
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Harald »

Ik heb ooit zelf spatlappen gemaakt om de openingen in het kader van mijn GSa
op te vullen tegen opspattend water.
Op het net zijn er afbeeldingen met de juiste afmetingen te vinden.
Het rubber heb ik gaan halen bij een sportwinkel, afval van een loopband. ( Gratis)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Natte broek achteraan

Bericht door speedi007 »

Harald schreef:Ik heb ooit zelf spatlappen gemaakt om de openingen in het kader van mijn GSa
op te vullen tegen opspattend water.
Op het net zijn er afbeeldingen met de juiste afmetingen te vinden.
Het rubber heb ik gaan halen bij een sportwinkel, afval van een loopband. ( Gratis)
Waar is dat juist te vinden die afbeelding met de afmetingen?
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Harald »

speedi007 schreef:Waar is dat juist te vinden die afbeelding met de afmetingen?
Ik ben er naar op zoek.
Maar kan het niet meteen terug vinden.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Natte broek achteraan

Bericht door Danny »

Als ge nen bak koopt van 20.000euro zal er nog wel een stukske Puig afkunnen zeker?

Sowieso "weet je" en "zie je" op voorhand al dat de GS en/of a een dretserke is...

Hoe meer rubber van de leuke band in t zicht des te meer je zelf als spatlap dient. Puig en plaatje of spatlap onder nummerplaat en t is voor dit model aanvaardbaar.... of koop een RT... blijf thuis als t regent... :wink:
Plaats reactie