GS 1100 van 1998 met kapotte ABS computer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

GS 1100 van 1998 met kapotte ABS computer

Bericht door Pinker »

Lezers,

ik zet dit berichtje neer in naam van een goede vriend met computer- en internetvrees. Hij heeft een 1100GS van 1998. Zijn ABS lampje is al een aantal maanden aan 't flikkeren en is binnengeweest in de garage om daar wat aan te laten doen... Verdict: 1.400 Euro voor een nieuw computerke, een doosje zo groot als 3 luciferdoosjes op elkaar.
Iemand advies over een alternatieve oplossing, ergens tweedehands of nog een ander voorstel wordt enorm geapprecieerd.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
brit

Bericht door brit »

voor een volledig abs-systeem (op een r12gs) heb ik in 2004 (september) 1174 euro incl. btw betaald!

ik moet waarschijnlijk niet duidelijk maken dat er iets niet klopt als de dealer waar je vriend is langsgeweest een prijs van 1400 euro voorlegt voor enkel de computer.

tweedehandsmarkt afschuimen? volgende site werd op dit forum reeds aanbevolen: http://maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp

is het wel de computermodule?

je kan de abs-module er ook gewoon uitgooien. tientallen hebben dit naar aanleiding van de abs-probs reeds gedaan. het is dus niet onmogelijk.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Er zijn voldoende ABS spullen 2dehands te vinden, plaats op het nederlandse forum eens een vraag voor een ABS module. Er zijn steeds meer mensen die de ABS van de motor afslopen daar. Volgens mij heeft AllroadRobert er nog 1 liggen. Anders Henry wel. Als niemand daar wat heeft kun je best naar de Knalpot mailen.

Of je vriend laat de ABS eraf, kompleet erafslopen, dan is de motor nog eens 10 kilo lichter ook :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
MM GS
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 feb 2005, 14:02

Bericht door MM GS »

brit : maxbmwmotorcycles.com

heb even enkele prijzen nagekeken ... is bij max toch (n pak) duurder dan gewoon bij de dealer in belgie.
zal niet voor alles zijn, maar toch best even nakijken !!
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

oké maar is ie echt wel stuk... maar al te vaak is 't kapot en na zelfcontrole plots niet kapot...
:roll:
brit

Bericht door brit »

maar toch best even nakijken !!
:roll:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

afkoppelen en verwijderen die zooi, 1400euro in the pocket, 10 kilo gewonnen en remmen doet ie zonder ABS beter, alleen zelf wat doseren hé. en niet te vergeten: hebberige dealer teleurgesteld :twisted:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
....

Bericht door .... »

wilde dat juist zeggen ,laat die ABS voor wat het is, ik rij ook zonder en nog steeds :wink:
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

Bericht door Pinker »

Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn vriend heeft met dit weer op een verlaten parking wat zitten oefenen met noodstops en eigenlijk heeft hij den ABS nie meer nodig. Nu hebben we tevens budget voor onze trip naar de pyreneën eind mei!
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Mijn vriend heeft met dit weer op een verlaten parking wat zitten oefenen met noodstops en eigenlijk heeft hij den ABS nie meer nodig
op de parking allicht niet... :roll:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

ABS heeft voor en nadelen, met ABS moet je echt al een lompe kl..t zijn om U eigen onderuit te remmen (tenzij op ijzel of zo), Zonder ABS heb je tenminste nog een excuus als je jezelf tegen de vlakte remt :lol:
Nee, eerlijk, De 1200 was mijnen eersten met ABS, en ik heb tot hiertoe al meer liggen vloeken op die zooi dan wat anders, in de ardennen en de bergen zet ik het gegarandeerd uit, ik doseer liever zelf.....In de regen en bij ietwat verstrooide rijstijl heeft het misschien wel zijn voordelen....Het was voor mij na bijna 500.000 kms zonder ABS een heel grote aanpassing.Maar da kan ook aan mij liggen :oops:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie