BMW gebruiker in spe
Moderator: GVN
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:41
- Locatie: Vrasene in het Waasland
BMW gebruiker in spe
Hallo allemaal,
Ik heb 6 jaren geleden mijn luxueuze bedrijfswagen ingeruild en een moto aangekocht en rij nu alle dagen naar BXL met de motto. Nog maar 2 moto's "versleten". Een Yamaha fazer600 ( 140.000km) en nu een Kawasaki ZX9R (50.000km).
Nu heb ik alle voor en nadelen op een rij gezet ( cardan , overname , degelijkheid ...) en ben ik tot het besluit gekomen om mij eerstdaags een BMW te kopen. Mijn keuze is gevallen op een GS. Alleen weet ik niet welk model.
Ik heb de keuze uit een 1150 GS ADV van 2005 of een 1200 GS van 2005. Beiden met minder dan 5000 km op de teller en van dezelfde prijsklasse.
Kunnen jullie me een paar tips geven ?
Zijn er gekende kinderziektes ?
Is de baanligging goed bij beiden.
Welke benzine bij voorkeur , verbruik ?
Geraak je met zo een 1150 ADV wel tussen files ? Want die zit er wreed breed uit.
Graag jullie ervaringen en mening.
mvg
filippe
Ik heb 6 jaren geleden mijn luxueuze bedrijfswagen ingeruild en een moto aangekocht en rij nu alle dagen naar BXL met de motto. Nog maar 2 moto's "versleten". Een Yamaha fazer600 ( 140.000km) en nu een Kawasaki ZX9R (50.000km).
Nu heb ik alle voor en nadelen op een rij gezet ( cardan , overname , degelijkheid ...) en ben ik tot het besluit gekomen om mij eerstdaags een BMW te kopen. Mijn keuze is gevallen op een GS. Alleen weet ik niet welk model.
Ik heb de keuze uit een 1150 GS ADV van 2005 of een 1200 GS van 2005. Beiden met minder dan 5000 km op de teller en van dezelfde prijsklasse.
Kunnen jullie me een paar tips geven ?
Zijn er gekende kinderziektes ?
Is de baanligging goed bij beiden.
Welke benzine bij voorkeur , verbruik ?
Geraak je met zo een 1150 ADV wel tussen files ? Want die zit er wreed breed uit.
Graag jullie ervaringen en mening.
mvg
filippe
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Welkom hier
ik zou vragen voor een testrit met de GSen
zo kan je uw keuze maken.
dagelijks flitsen er veel GSen doorde fille naar BXL, eens de feeling van de moto onder de knie en alles gaat vanzelf.
de rest van uw vragen kan je terugvinden op het forum
suc6 met uw aankoop
ik zou vragen voor een testrit met de GSen
zo kan je uw keuze maken.
dagelijks flitsen er veel GSen doorde fille naar BXL, eens de feeling van de moto onder de knie en alles gaat vanzelf.
de rest van uw vragen kan je terugvinden op het forum
suc6 met uw aankoop
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Welkom doorrijder.....
Wijze beslissing, moeilijke keuze, Pro's en contra's:
1150 ADV stuurt iets zwaarder, maar nog altijd heel speels, ziet er veel ruiger uit, geen kinderziekten, geschikt voor zelfsleutelaar, robuust,
verbruik 6-7l, iets gevoeliger voor pingelen dan 1200, best 98 tanken van een goed merk. Met zijkoffers heeeeeel breed, best topkofferke opzetten voor de files.Inruilwaarde zal iets minder zijn dan bij de 1200. Slechte ruit
Schitterende vering, wel eerst eens passen, want is heeeeel hoog
1200 is heel speels, iets minder stabiel, verbruik 1200 ligt iets lager: 4.5-5l. 1200 staat armer en heeft 2 pingelsensors, kan beter tegen laag octaan. Ook slechte ruit. Betere boite
kinderziekten model 2005 zijn ze er ook al uit ondertussen. Lijst van kinderziekten op model 2004 was te lang om op te noemen....
Beetje tupperware - plastiek gevoel, maar da's persoonlijk. Rijdt verder schitterend, vering iets te harde demping, vooral vooraan, ofwel weeg ik nie genoeg....
Zorg in ieder geval dat de 1200 de laatste software updates heeft gehad, loopt ie veel fijner mee.
Hoe dan ook, 2 schitterende moto's, dus een slechte keuze maken kan al nie meer
Wijze beslissing, moeilijke keuze, Pro's en contra's:
1150 ADV stuurt iets zwaarder, maar nog altijd heel speels, ziet er veel ruiger uit, geen kinderziekten, geschikt voor zelfsleutelaar, robuust,
verbruik 6-7l, iets gevoeliger voor pingelen dan 1200, best 98 tanken van een goed merk. Met zijkoffers heeeeeel breed, best topkofferke opzetten voor de files.Inruilwaarde zal iets minder zijn dan bij de 1200. Slechte ruit
Schitterende vering, wel eerst eens passen, want is heeeeel hoog
1200 is heel speels, iets minder stabiel, verbruik 1200 ligt iets lager: 4.5-5l. 1200 staat armer en heeft 2 pingelsensors, kan beter tegen laag octaan. Ook slechte ruit. Betere boite
kinderziekten model 2005 zijn ze er ook al uit ondertussen. Lijst van kinderziekten op model 2004 was te lang om op te noemen....
Beetje tupperware - plastiek gevoel, maar da's persoonlijk. Rijdt verder schitterend, vering iets te harde demping, vooral vooraan, ofwel weeg ik nie genoeg....
Zorg in ieder geval dat de 1200 de laatste software updates heeft gehad, loopt ie veel fijner mee.
Hoe dan ook, 2 schitterende moto's, dus een slechte keuze maken kan al nie meer
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:41
- Locatie: Vrasene in het Waasland
Heb al een testrit met een 1200 GS achter de rug. Als je van een racer afstapt is dit wel effe wennen. En dan spreken we nog niet van het boxer motor geluid.
Dat verbruik ligt goed. Mijn ZX9R verbruikt ook maar 5ltr bij normaal rijgedrag. Samen met de katalisator op de GS , is het dan toch een "propere" motor.
filippe
Dat verbruik ligt goed. Mijn ZX9R verbruikt ook maar 5ltr bij normaal rijgedrag. Samen met de katalisator op de GS , is het dan toch een "propere" motor.
filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
@ filippe.deborger : sorry dat ik even inpik op je topic, ben zelf ook nog aan het informeren alvorens aan te schaffen.
@ Dirk Pauwels : wat bedoel je wanneer je zegt dat de 1150 geschikt is voor een zelfsleutelaar ? Is een 1200 dit dan niet (of minder) ? En over welk sleutelwerk heeft u het dan ?
Met dank,
TravelToy
@ Dirk Pauwels : wat bedoel je wanneer je zegt dat de 1150 geschikt is voor een zelfsleutelaar ? Is een 1200 dit dan niet (of minder) ? En over welk sleutelwerk heeft u het dan ?
Met dank,
TravelToy
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
de 1200 werkt met een canbus systeem voor de elekticiteit.TravelToy schreef:@ filippe.deborger : sorry dat ik even inpik op je topic, ben zelf ook nog aan het informeren alvorens aan te schaffen.
@ Dirk Pauwels : wat bedoel je wanneer je zegt dat de 1150 geschikt is voor een zelfsleutelaar ? Is een 1200 dit dan niet (of minder) ? En over welk sleutelwerk heeft u het dan ?
Met dank,
TravelToy
de 1150 heeft nog (moet ik nu zeggen oude) de normale kabelage.
en ook kan je hier en daar nog zelf alles afregelen.
ook het algemene sleutelwerk is goed doenbaar voor een doe het zelver
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:41
- Locatie: Vrasene in het Waasland
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Zoals Iron Gonzo al zegt: Canbus systeem maakt het minder interessant voor zelfsleutelaars om electronische storingen op te sporen, Kleppen kan je nog steeds zelf regelen (zonder pastillen, joepie), synchro op de gaskabel kan nog, maar stationair kan je niet meer synchroniseren, je kan ook je stationair toerental niet meer instellen, het Iabs is iets delicater om te ontluchten enz.....Op de 1150 kan je zelf iets meer doen. Maar veel onderhoud heeft nen Beemer niet nodig, wel heel goed je oliepeil in de gaten houden, ze lusten beiden wel een litertje op 10000km.TravelToy schreef:@ filippe.deborger : sorry dat ik even inpik op je topic, ben zelf ook nog aan het informeren alvorens aan te schaffen.
@ Dirk Pauwels : wat bedoel je wanneer je zegt dat de 1150 geschikt is voor een zelfsleutelaar ? Is een 1200 dit dan niet (of minder) ? En over welk sleutelwerk heeft u het dan ?
Met dank,
TravelToy
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project