Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Bericht door MidlifeCruise »

Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Wij zouden eind mei naar Schotland gaan, maar mijne maat heeft 2 maand geleden een tijdelijke uitval gehad in de hersenen door een bloedklonter.
De revalidatie loopt voorspoedig in die mate dat hij voor de neuroloog genezen kan beschouwd worden.
Dat is bevestigd door de nodige paperassen en die papieren naar Cara zijn gestuurd (de overheidsafdeling die daar iets zou kunnen aandoen betreffende terug te mogen rijden…)
Maar blijkbaar mag je gewoon wettelijk 6 maand niet rijden.
Wie heeft hier ervaring mee?
Elke vorm van feedback is WELKOM want hij zit in zak en as thuis in ziekenverlof terwijl hij gewoon terug de draad wil opnemen.
Buiten onze vakantie trip die in het water valt mag hij als hij wil dus wel gaan werken, maar dan met openbaar vervoer wat in zijn geval een ramp is, dus is hij genoodzaakt om gewoon ziek te blijven tot begin juli.

Is daar juridisch iets aan te doen?
Just call me Luc
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Bericht door alfa »

http://www.absym-bvas.be/nl/orde/rijges ... 1226003813" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligt aan uw arts A of B
BMW R1100R zonder KFR
buchere
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2014, 12:42
Woonplaats: Sint Niklaas

Re: Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Bericht door buchere »

In Belgie is dat sinds 2 a 3 jaar.
Dokter laat je een papier tekenen dat je zes maand niet mag rijden en je rijbewijs moet binnenbrengen in het gemeentehuis.
Is puur ivm aansprakelijkheid maar hij mag dit ook niet doorgeven aan het gemeentehuis of zo.
Enkel als je een ongeval zou hebben en ze gaan verder graven over het hoe en waarom.
Zei er ook bij dat ze op t gemeentehuis wss niet op de hoogte zijn van de wetgeving dus rijbewijs bijhouden maar wel de discipline hebben om niet te rijden.
Is trouwens ook voor mensen met epilepsie.
Als je binnen de zes maanden een nieuwe aanval krijgt wordt de termijn verlengt.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Hersen infarct  6 maand rijverbod  wetgeving

Bericht door willy »

't Is een maatregel uit voorzorg.
Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige, maar ik veronderstel dat ik te blij zou zijn
dat ik er nog (in goede orde) ben om me ongelukkig te voelen over zo'n "probleem"!
Plaats reactie