Om de Tarozzi set te kunnen bevestigen, zijn nieuwe steunpunten aan het frame nodig. Vaak worden deze sets bij BMW boxers gemonteerd op een van de gaten in de zijplaten van het achterframe, daar waar normaal gezien de voetsteunen staan voor de passagiers. Voor een caféracer kan dit nog, maar voor mijn project is dit te ver naar achter.
Daarbij komtnog dat ik die zijplaten volledig zal wegnemen.
Nieuw gemaakte bevestigingspunten:
In positie gebracht met behulp van een draadstang om zo zeker te zijn dat ze mooi uitgelijnd staan tov elkaar.
Aangezien de rempomp voor de achterrem standaard ook bevestigd is op die zijplaten, moet de pomp een nieuwe locatie krijgen. De pomp heb ik nu naar voor geplaatst, met ook hiervoor een nieuw bevestigingspunt aan het frame.
Alles hangt nog voorlopig vast met starps. Pas wanneer alle frame aanpassingen klaar zijn, en geen conflicten meer opduiken, wordt er gelast.
Nog te bekijken hoe ik volgend probleem ga oplossen. Aan de linkerkant zal de verbindingsstang van het schakelpedaal naar de versnellingsbak bij een rechte uitvoering in conflict komen met de kickstarter wanneer deze gebruikt wordt. Er zijn er die dan een volledig doorgebogen schakelstangetje maken, maar daar ben ik geen fan van. Ik zou liever de stang volledig aan de onderkant leggen (blauwe lijn). De Tarozzi kan eenvoudig aangepast worden, het schakelpookje in de versnellingsbak zal omgebouwd moeten worden, aangezien het tegen het frame bost wanneer je het omdraait...