r 80 gs

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
andrevh
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 nov 2005, 23:34
Locatie: RAVELS-EEL

r 80 gs

Bericht door andrevh »

ben van plan een R80 gs te kopen
het betreft hier een machien in originele staat en nog altijd in het bezit van de eerste eigenaar
er is wel werk aan want hij staat al enkele jaren werkloos aan de kant
hij is ook nog kompleet
nu mijn vraag: wat mag je daar voor geven?

groetjes
André
oer gs'r
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:35
Locatie: Louisville

Bericht door oer gs'r »

de vraag is niet wat mag je er voor geven,de vraag is wat is hij je waard??
Alles zal afhangen van de staat,de eventueel te vervangen onderdelen etc..
In ieder geval het zijn fantastische machines,zeer licht,wendbaar,alleen de remmen zijn wat ondermaats.
succes en volg je hart. :D
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Van welk jaar?
Kilometerstand?
Toestand?
Hoe draait hij?
Foto's?
Afbeelding
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ga met de gegevens hierboven naar http://www.mobile.de
Dat geeft een goed idee van de prijsvork.

Voorbeeld:
2900 euro

of


6990 euro

Ze gaan in elk geval zelden van de hand onder de 2000 euro.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Hoi

het gaat slecht in de verkoop momenteel dus ....... hoeveel is dat waard ? Zoveel als de potentiele koper ervoor wil geven. Voor 2000 € moet de gs draaien en in goede staat zijn want zelfs een perfect exemplaar krijg je met veel moeite verkocht voor 2500 €. Dus alles hangt af van de toestand en de kosten die er aan zijn: banden bvb. Een band die een paar jaar in een schuur werkloos heeft gestaan mag dan misscien nog veel profiel hebben , vervangen doe je 'm toch best ...en ga zo maar verder. En wat betreft mobile.de: vergeet het wat je daar ziet. Vraagprijzen ???????????? Groot vraagteken momenteel . Ik was vorig weekend op de beurs in Wieze en daar zijn enkel moto's verkocht aan spotprijzen. 2 jaar geleden gaf je voor hetzelfde 1000-2000 € meer; 't is crisis zeker ???

Veel succes en wees gerust: een goeie GS zal je veel plezier bezorgen, dus toch maar niet teveel zeuren over een paar euro's hee.

Groeten
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Eén van de lekkerste fietsen die ik ooit gehad heb. Volgens mij één klein nadeeltje: komt net iets vermogen te kort op snelle autostraderitten. Of misschien nog dit: die zijpikkel die je niet kan uitklappen voordat je afstapt. Als je korte beentjes hebt, moet je er eerst afsukkelen en dan pas de poot uitklappen. Maar enorm goede stuureigenschappen, en op nat wegdek, met veel bochten, rij je zowat alles verloren. En een zithouding die je zelfs bij de hedendaagse machines niet vindt.
Prijs: is het een type met de modernere paralever-ophanging achteraan, dan zou ik al snel een paar honderd euro extra geven. In waarde verliezen doen die dingen ook al niet veel meer, of je dus 2400 of 2800 euro geeft, na vier jaar ga je nog geen 1000 euro moeten verliezen. En voor een echt goed exemplaar met weinig km durven de prijzen nog richting 4000 euro gaan. Maar goedkoop in onderhoud en herstelling, want je kan haast alles zelf doen, en alle onderdelen zijn vlot te krijgen, vaak zelfs in goedkopere piraatversie.
Maar zoals MiGSel al zegt: bwjr, km, staat, foto's? en ook type (GS of G/S)
Mits een beetje goed onderhoud rij je daar binnen 40 jaar nog mee rond :wink:
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Dat van die 4000 € : juist, ze vragen dat maaaaar krijgen ??? Vergeet het maar. Voor een perfect exemplaar krijg je momenteel geen 3000 €. En ik spreek uit ervaring want ik stond maanden met ééntje te koop dat er uitzag als nieuw en draaide als nieuw, splinternieuwe banden en volledig groot onderhoud gehad, de enige opmerking die men kon maken was dat de benzinetank herspoten was en men de blauwe zelfklever er niet had opgehangen. Vraagprijs was 2900 een aantal geînteresseerden : 0,0. Uiteindelijk verkocht voor een pak minder.
Dus mijn richtprijzen: met werk aan: max 1500, volledig rijklaar : 2000-2300 en perfect 2500-3000.
Wat betreft het rijden inderdaad heel leuke fiets, licht en wendbaar maar of je met 50-60 pk alles los kan rijden ???????? Dat betwijfel ik toch wel zulle. Of bedoelt LOMAX: alles losrijden wat ook 50-60 pk heeft. Dan zou hij gelijk kunnen hebben. Maar neem bvb de jongere 850-1100-1150 GS, die zie ik je met de oude toch niet losrijden hoor: na elk recht stuk van 100 meter moet je 10-20 meter inhalen en dan moet je al heel goed kunnen rijden met de moto om dat nog in te halen in de volgende bocht. Appelen met appelen vergelijken hee, niet alleen de moto vergelijken, ook de piloten bekijken. Sebastien Legrelle rijdt zowat iedereen met om het even welke moto los vrees ik.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

De prijzen zitten inderdaad in een dal, als je ziet aan welke prijzen de nieuwere modellen van eigenaar wisselen, vaak met voor 2000 euro aan extra opties erbij. Maar een goede 2kleps GS vind je niet echt veel meer, ook al omdat velen ze als tweede speelfiets erbij houden. En off-road gebruik slijt nu eenmaal behoorlijk. De prijs zal dus zijn "wat de gek er voor geeft".
Wat betreft dat losrijden: in de plensende regen, met vele korte bochten op rij, zijn er weinigen die meer dan 50 pk van hun fiets aanspreken. Bij een 80GS kan je het gas er dan gewoon oplaten, voor , tijdens en na. Het brede stuur en de profielbanden zijn daarbij ook nog een voordeel. Ik ben nu helemaal geen "Fast Freddy", maar op zo'n momenten reed pa wel steeds op kop, en in speedwaystyle van iedereen weg(gsx-en inbegrepen) :P . Heel de rit zat ik dus te hopen op bakken regen. Maar zoals je zegt, het kan ook zijn dat al die anderen geen echte Legrelles waren. Ook een kunst hè, uw "tegenstanders" zorgvuldig kiezen :wink:
Intussen ben ik heel wat ouder, het scherp is eraf en alleen de sterke verhalen blijven nog over....
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

En die André laat ons hier maar zeveren... :roll:
Afbeelding
andrevh
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 nov 2005, 23:34
Locatie: RAVELS-EEL

Bericht door andrevh »

oh, ik kan met dat zeveren goed om.
ik ben met al die uitleg toch een stuk wijzer geworden.
ik ga dat machien eens goed bekijken en eventueel wat foto's maken
het is niet dat het dringend is want het is eigenlijk maar een soort "bezigheidstherapie" voor donkere avonden
en als hij dan ooit af is een toerke rijden zie ik ook wel zitten

bedankt aan iedereen voor de reakties en ik hou u op de hoogte


groetjes

André
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Hmm, als je je bedenkt, laat maar iets weten.

Ik kan mij daar ook wel mee amuseren en ermee rijden zal ik heel zeker! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie