Stilaan aan het uitkijken naar een opvolger/vervanger van deze machine.
Dat zou voor mij meteen terug een GS mogen zijn, of GSA (hoewel ik zelf hieraan niet veel nut zie op Belgische wegen)
maar ...
Ik heb eens een weekend met de K1200GT van een vriend rond gecruised (niet zo veel kms afgelegd, een kleine 300) en ben zo'n beetje in de ban van de motor geraakt van deze machine.
Dus ik kijk voorzichtig of ik voor evenveel centen als voor een GS, niet eens een K1300GT zou kopen.
Ik gebruik de motor voor woon-werk verkeer, zo'n 400km/week, Ronse-Gent.
Ik doe af en toe een meerdaagse trip, alleen of met echtgenote. (alleen=camperen, samen is zonder campingspullen)
Nadelen van de K1300GT:
1. Een beetje te krappe zithouding voor mij (1.87m) en een wat ongelukkige windturbulentie aan de helm, bij vrijwel eender welke ruit-stand. (heb op m'n huidige GS de ruit van de GSA mét extra spoiler staan, zit hier helemaal uit de wind met de helm, spoiler gaat er af tijdens de zomermaanden voor wat ventilatie in de helm)
2. Fantastisch motorgeluid, soepelheid, gasrespons, ... met alle gevaren van dien. Ben wel geen 21 meer, maar o wee, de verleiding is groot.
3. Iets minder praktisch wat bagage betreft dan de GS (waar ik een groot fotostatief dwars boven op de duozit monteer. Voldoende hechtingspunten en weinig lak die kan beschadigd geraken)
4. Verbruik?
5. Onderhoudskosten?
6. Wat minder wendbaar
Voordelen:
Looks, minder vaak te zien dan de GS, verwarmde zit (rijd zo veel mogelijk de winter door)
Fantastisch motorgeluid, soepelheid, gasrespons, ...

Nadelen van de GS:
Natte voeten bij nat weer (ligt ook aan m'n schoeisel, I know, maar er wordt nogal wat rondgeslingerd achteraan.)
Duffe motor ivm de 4-cylinder (toch mijn 2006)
Poetswerk
Overal te zien
... verder niet veel nadelen, een dijk van een motor.
Voordelen:
Heel veelzijdig, kan ook een keer onverhard, heel wendbaar in stadsomgeving, stuurt als een fiets, bagage bij sjorren geen probleem.
Je mag hem ook een keer laten vallen zonder veel schade (valbeugels gemonteerd

Verbruik (5,5/100)
bedenkingen graag ...