Naked GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Naked GS

Bericht door Smullie »

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar ik ben regelmatig nog eens komen kijken en zoeken naar antwoorden voor eventuele vragen. Meestal heb ik die wel gevonden zodat een vraag stellen niet echt nodig was.

Maar nu wil ik toch eens jullie expertise raadplegen. Ik heb namelijk al een paar jaar een 1200GS van voor 2007 en ondanks dat ik er heel blij mee ben en er verschrikkelijk graag mee rij blijf ik wat moeite hebben met het uiterlijk ervan. Ik heb er lang relatief weinig last van gehad, maar de laatste tijd krijg ik toch terug zin om het uiterlijk terug wat meer in de richting van mijn ideaal te krijgen, namelijk een echte naked, met ronde koplamp. Als het even kan met de bestaande tellers, maar dat hoeft niet noodzakelijk.

Ik zie het meeste nog wel zitten. Ik heb ooit ook eens een naked gemaakt van een Yamaha Diversion 900 en dat is toen vlotter verlopen dan verwacht. De oliekoeling verplaatsen moet nog uitgezocht worden, maar dat lijkt me haalbaar. Wat ik bij de GS niet direct weet hoe ik het zou kunnen doen is de tank.

Inspiratie zoekend op het wereldwijde web heb ik er verschillende opties voor gevonden en ik wil zien welke opties het meest haalbaar zijn, zowel financieel als technisch. Het mag allemaal iets kosten, maar het is ook niet meer de jongste motor, dus moet het wel binnen de perken blijven.

Het eerste dat ik gevonden had was de R120 G/S van Unit garage. De kit is nogal prijzig en ook weer niet helemaal waar ik naartoe wil. De tank cover zou me al een eind ver brengen, maar het is toch ook al bijna 900€ voor de tank cover alleen. Daarnaast zal het een groter project worden dan ik voor ogen heb omdat deze het nadeel heeft dat het huidige zadel niet meer gebruikt kan worden.
Afbeelding

Daarnaast heb ik een Oekraïner (http://www.dozergarage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) gevonden die blijkbaar ooit een knappe naked versie gemaakt heeft van een 1200GS. Het lijkt erop dat hij de zijpanelen van de GS aangepast heeft of er nieuwe gemaakt heeft om het meer een tank voor een naked van te maken. Ik heb hem eens een mailtje gestuurd met de vraag of dit iets eenmalig was of dat hij dit verkoopt. Ik wacht nog ff op een antwoord. Moest hij dit verkopen lijkt dit me wel de eenvoudigste optie.
Afbeelding

En als laatste, in mijn ogen de mooiste optie, heb ik ook een franse motorbouwer (https://www.motorieep.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) gemaild die met liet weten dat hij voor zijn naked versie van de R1200GS de tank van een R1100GS gebruikt. Hij zei in zijn antwoord dat hij er een paar aanpassingen voor had moeten doen, maar dat dit niet al te moeilijk was. Dat zijn natuurlijk wel de woorden van een motorbouwer die echt wel een paar heel knappe creaties gemaakt heeft, dus wil dat niet echt veel zeggen. Wat voor hem niet moeilijk is kan voor mij onmogelijk zijn.
Afbeelding

Heeft er iemand een idee welke modificaties gedaan moeten worden om een 1100/1150GS tank op een 1200 te plaatsen?

Zijn er nog andere voorbeelden van naked GS'en die ik gemist heb? Zelfs iemand van hier misschien? (een mens mag hopen)

Iedereen die deze zin leest: alvast bedankt om het helemaal uit te lezen :wink:
GS staat voor geil speelgoed
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Naked GS

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Google eens bij R 1200 GS umbauten. Ge komt dan ook bij Wunderlich uit,
en misschien nog andere.
Salu.
Chris.
Plaats reactie