Voor de installatie had ik nog een kleine 100MB vrij in het intern geheugen en 6GB vrij op een micro SD kaart van 16GB.
Na de installatie 1,7GB vrij in het intern geheugen en 4GB op de SD kaart

Moderator: GVN
De volledige download was +/- 6GB maar die komt zeker niet volledig op uw toestel. Een kaartje van 8GB moet dus zeker voldoende zijn...pirre105 schreef:Iemand deze update al uitgevoerd met een SD kaartje van 8 GB?
Indien ja met of zonder problemen of koop ik direct een 16 GB?
Tanx
De update van Garmin Express was reeds uitgevoerd voor ik de update gedaan heb.pat__ schreef:Vandaag een update gedaan naar CN 2017.30NTU.
Wat een ellende!!!!!!!
Van een 390 die redelijk werkte heb ik er nu een die niet meer werkt. (met redelijk bedoel ik het is en blijft een traag ding die garmins)
Eerst alleen het zuidelijk deel van Europa er op. Dan nog eens gedownload toen stond north er op maar south niet. Drie keer moeten downloaden om de kaart op de computer te krijgen maar op de zumo staan geen kaarten. Dus geprobeerd om kaarten van basecamp op de 390 te installeren maar gaf na een uur installeren alleen Italiaanse kaarten aan.......????
Alhoewel de oude kaart nog op de zumo staat en op het SD kaartje staat de volledigeNTU 2017.3, zelfs tweemaal, krijg ik bij kaartweergave niets te zien van geïnstalleerde kaarten op de zumo.
Dit is wel de eerste keer dat ik zo veel problemen heb om een update te doen. Krijg ik de zumo terug in orde zal het de laatste update zijn die ik zal doen.
Heb nog een poging ondernomen en het is gelukt.pat__ schreef:De update van Garmin Express was reeds uitgevoerd voor ik de update gedaan heb.pat__ schreef:Vandaag een update gedaan naar CN 2017.30NTU.
Wat een ellende!!!!!!!
Van een 390 die redelijk werkte heb ik er nu een die niet meer werkt. (met redelijk bedoel ik het is en blijft een traag ding die garmins)
Eerst alleen het zuidelijk deel van Europa er op. Dan nog eens gedownload toen stond north er op maar south niet. Drie keer moeten downloaden om de kaart op de computer te krijgen maar op de zumo staan geen kaarten. Dus geprobeerd om kaarten van basecamp op de 390 te installeren maar gaf na een uur installeren alleen Italiaanse kaarten aan.......????
Alhoewel de oude kaart nog op de zumo staat en op het SD kaartje staat de volledigeNTU 2017.3, zelfs tweemaal, krijg ik bij kaartweergave niets te zien van geïnstalleerde kaarten op de zumo.
Dit is wel de eerste keer dat ik zo veel problemen heb om een update te doen. Krijg ik de zumo terug in orde zal het de laatste update zijn die ik zal doen.
Na de zesde download heb ik terug Europa North op de Zumo en ga ik er af blijven. Er achter zoeken is niet zo erg maar wel dat er iedere keer zoveel tijd (+35min) inkruipt bij elke download.
Als we ooit eens beneden Parijs zouden reizen en ik heb nog eens een ganse namiddag tijd en geduld zal ik nog eens proberen om de update uit te voeren.Anders eens laten nakijken bij Waypoint waarom de download niet wil lukken.
Maar je betaald wel evenveel voor alle toestellen voor een lifetime update!!®win schreef:Garmin heeft een tijdje geleden al aangegeven dat het aantal updates voor de oudere toestellen met CNE NT minder zal zijn dan voor de courante modellen die CNE NTU hebben. Wellicht wordt 2017.30 NT dus overgeslagen...
p@rick schreef:De voorwaarden ivm Lifetime-update zoals ze nu op dit eigenste moment door Garmin gepubliceerd worden op hun website :
[...]
Er wordt dus nergens gezegd op hoeveel gratis kaartupdates je jaarlijks recht hebt. Vroeger werd er wel nog vermeld dat er TOT vier gratis kaartupdates per jaar zijn, dus zelfs al kreeg je maar één update dan had je in principe nog niets te ruttemetutten...
®win schreef:p@rick schreef:De voorwaarden ivm Lifetime-update zoals ze nu op dit eigenste moment door Garmin gepubliceerd worden op hun website :
[...]
Er wordt dus nergens gezegd op hoeveel gratis kaartupdates je jaarlijks recht hebt. Vroeger werd er wel nog vermeld dat er TOT vier gratis kaartupdates per jaar zijn, dus zelfs al kreeg je maar één update dan had je in principe nog niets te ruttemetutten...
Dat moge duidelijk zijn, maar ik denk dat het eiRTee erom gaat waarom er een ongelijkheid is tussen de updates voor NT en voor NTU kaartmateriaal, terwijl dit feitelijk om dezelfde producten gaat.
Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
In ieder geval beetje zielig an Garmin®win schreef:Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
Maar als er 'slechts' 2x per jaar een update zou uitkomen, dan is dat toch ook nog voldoende om goed te kunnen navigeren? NT is nu eenmaal een kaartversie die wat oudere techniek heeft dan de NTU. Het zal een commerciële afweging zijn (minder vaak updates = mensen prikkelen om een nieuw toestel te laten kopen).
Dat hoeft niet. De nav IV is toch de bmw versie vd 660? Die kan gewoon overweg met tracks. Je maakt een route , als ze klaar is zet je ze om naar track (in basecamp rechts klikken op de route en spoor maken). Die track bewaar je als .gpx en verzend je naar de beide toestellen , et voila.eiRTee schreef:.........Heb zelf een Nav V en mijn madam een Nav IV. Kan dus heden telkens de routes aan iedere kaartversie aanpassen
Als ik me niet vergis geef jij info-avonden Basecamp, komt dit dan niet ter sprake ? Indien ik me wél zou vergissen : sorry voor de verwarring met iemand anders...eiRTee schreef:In ieder geval beetje zielig an Garmin®win schreef:Toen was het al een model dat al meerdere jaren liep (ik meen intro in 2010). De Navigator V zal kort daarna al zijn aangekondigd.eiRTee schreef:als het toestel 10 jaar is en dat de updates dan wat uitblijven, ok maar de BMW Navigator IV op mijn madam haar motor werd 4 jaar geleden gekocht, vindt ik toch nog wat jong
Maar als er 'slechts' 2x per jaar een update zou uitkomen, dan is dat toch ook nog voldoende om goed te kunnen navigeren? NT is nu eenmaal een kaartversie die wat oudere techniek heeft dan de NTU. Het zal een commerciële afweging zijn (minder vaak updates = mensen prikkelen om een nieuw toestel te laten kopen).
Heb zelf een Nav V en mijn madam een Nav IV
Kan dus heden telkens de routes aan iedere kaartversie aanpassen