Probleem kaartupdate 2018.10

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
sven
Berichten: 394
Lid geworden op: 04 apr 2005, 16:37
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Probleem kaartupdate 2018.10

Bericht door sven »

Iemand dit ooit voorgehad?

Ik kan de kaartupdate 2018.10 probleemloos uitvoeren bij een Nav V & Zümo 340LM. Na installatie is gans Europa geladen.

Echter wanneer ik de kaartupdate wil uitvoeren bij een garmin Camper 760 LMT wordt er enkel Noord-Europa geladen. Garmin Express vermeldt 'volledige dekking Europa' doch in het toestel bij geïnstalleerde kaarten staat 'North-Europe'...
In Garmin Express heb ik niet de mogelijkheid om te kiezen tussen Noord/Zuid/Western/...

Heb reeds een mail gestuurd naar Garmin Support doch nog geen antwoord.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg, Sven

Na wat zoekwerk een oplossing gevonden!!

De micro-SD kaart verwijderd en de opdracht gegeven om de kaarten te herinstalleren. Er verschijnt een nieuw venster waarbij je kan kiezen welke kaarten er moeten geladen worden én de melding dat een SD dient geplaatst te worden.
West-Europa gekozen en de SD geplaatst en... alles geladen.
De SD werd niet geformatteerd.
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Probleem kaartupdate 2018.10

Bericht door aantzeetje »

de nav V en de 340 zijn NTU kaarten. denk dat de 760 NT kaarten zijn daar is de laatste update 2017.30 denk ik en die wordt niet opgesplitst. Kijk eens met JaVaWa Device Manager welke kaarten er actief zijn in je 760.
je moet dan wel je 760 in mass storage zetten in plaats can de MTP waarin hij normaal staat. Denk dat om dit te wijzigen in je 760 zo gaat: Ga naar het volumescherm, en houdt de rechterbovenhoek meerdere seconden ingedrukt. U krijgt dan de "diagnostics page" te zien.
Ga in dit scherm ofwel direct naar "MTP Settings" ofwel eerst naar "Configuration and settings" en dan naar "MTP Settings". Selecteer hier "Mass Storage Single Session" en kies "Sla op". Druk meerdere keren op de terug-knop linksonder, totdat je in het beginscherm bent.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
sven
Berichten: 394
Lid geworden op: 04 apr 2005, 16:37
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Probleem kaartupdate 2018.10

Bericht door sven »

@aantzeetje,

Dank voor Uw antwoord.

De 760 heeft eveneens NTU-kaarten.
Het is garmin express die aangaf dat de kaartupdate 2018.10 beschikbaar was.

Ik heb ondertussen vernomen dat er ook Nav V's waren met dit probleem.

Zoals ik hierboven vermeldde kon ik het 'probleem' oplossen. Misschien hebben anderen er ook wat aan.

Mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Probleem kaartupdate 2018.10

Bericht door aantzeetje »

goed dat he het zo hebt kunnen oplossen. Ja, de SD geeft soms al eens problemen en niet alleen bij de 760.
de nav V of de Zumo 590 kennen ook problemen (kaarten op gps maar niet op pc). Oplossing daar is express van de pc gooien met revo uninstaller en daarna express weer downloaden van de gamin site (software verwijderen via window helpt niet daar er nog wat hidden files blijven staan) en daarna enkel voor installeren op pc kiezen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie