Bochtenstages -ervaringen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rikvis

Bochtenstages -ervaringen?

Bericht door rikvis »

Wie heeft (positieve of negatieve) ervaringen met onderstaande aanbieders van bochtenstages?

- Detour: 149 euro voor 4 uur Rotselaar
- vzwstam: 140 euro per dag Brasschaat
- aktief.be: 140 euro per dag Croix of Folembray
- Motorbeheersing.com: 150 euro per dag Tongeren
- Mag: 65 euro circuitdag, vrij, Folembray

Wie biedt individuele begeleiding aan, is het effectiefst en wie laat je zomaar in grote groep maar wat rondtoeren?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Whooow, voor 65€ ne gansen dag op Folembray, Jiehaaa, the max, wanneer is da, en hoe en waar kan ik me inschrijven :mrgreen:

Hmm, sorry, moest er even tussendoor, je vraagt wie je zomaar in grote groep maar wat laat rondtoeren, wel ik denk dat "Vrij rijden" hier zeker onder valt, en dat is normaal als je de prijs bekijkt, zeker in vergelijking met de anderen.

Heb ooit is een dag motorbeheersing en kijktechnieken gedaan in Croix (denk met Actief maar ben niet zeker, was via via) en is me zeer goed bevallen. 't Was wel tijdens ne serieuze zondvloed, ne gansen dag in regenoveralleke dus, en in de namiddag was 't "halfvrij" rijden op 't circuit, d.w.z. voorbijsteken mag maar enkel op 't rechte stuk, eens daar voorbij moet ge achter uwe voorganger blijven totdat ge weer op 't rechte stuk zit, wat soms een beetje vervelend is, maar de veiligheid wel enigzins ten goede komt.
Soit, je leert wat, en je kan je (in beperkte mate) toch is ff uitleven op 't circuit, dus zeker niet slecht 8)

Echter, 2 jaar geleden heb ik (ook via via) 65€ betaald voor een dagje "vrij rijden" op Croix, en dat is een onvergetelijke ervaring, op 't rechte stuk vliegen de aspirant GP-piloten u weliswaar voorbij alsof ge stilstaat (daarom één lijn aanhouden), maar in de remzones en bochtjes kunt ge die mannen wel degelijk bijhouden, en dan ziet ge ze soms is raar opkijken, zo van: "Tiens, was ik dienen Boxer niet al op 't recht stuk voorbij geraasd, wat zit diene nu nog in m'n achterwiel te bijten" :lol: :lol:
De bandjes zien serieus af, evenals de koppeling en de remblokjes, dus zie dat de moto in perfecte staat is, maar 't is een ervaring die ge eigenlijk niet moogt missen, gewoon the max :!: :!:

Trouwens, als ge beslist om vrij rijden te nemen, moogt ge al bijna zeker zijn dat ik meekom, hmmm, met een GS die racers is wakker schudden, laat maar komen zou 'k zo zeggen :twisted: :twisted:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
S.

Bericht door S. »

Hello,

Ik heb al een paar algemene DRO's achter de rug en een TLTD (Folembray) bij Aktief. Vorig jaar ben ik met Motornet.be naar Croix geweest en moet eerlijk toegeven dat dit zéér goed is meegevallen. Naast een goede persoonlijke begeleiding (was toen 1 instructeur per 5 man) waren er ook video-opnames opdat je achteraf zou kunnen gaan kijken wat je minder goed deed. Beide opleidingen koppelen oefeningen aan vrij rijden dus een perfecte mix voor de eerste paar keer dat je op circuit komt. Later kan je met de "gevorderden" meebollen en daar wat sportievere lijnen leren rijden.
In elk geval is het zeker de centen waard! Mocht je overnachting zoeken in de buurt, laat me maar iets weten ik heb een paar goedkope B&B adreskes.
TAF

Bericht door TAF »

Als je een beetje zoekt vind je voor Folembray en Croix prijzen die altijd schommelen rond de 70 euro meestal wel op maandag of dinsdag dan, dus geen monsterbedragen van 150 of 170 euro per dag doordat de organisatie pronkt met een bekende naam op de affice,als je je inschrijft bij de beginners wat zeker aan te raden is als je het circuit niet kent en je vind van jezelf na 1 of 2 sessies ik ken het circuit vraag dan om bij de gevorderde te tuffen meestal is dat geen probleem,banden krijgen het inderdaad hard te verduren.
Als je dicht bij de franse grens woont nl. Lille dan kun je in Lezennes gaan brommeren en dit voor ongeveer 400 euro per jaar iedere namiddag uitgezonderd de woensdag die voor leerlingen voorbehouden is en tijdens de schoolvakanties,je kan er zonder begeleiding op het circuit dat kort en bochtig is maar het mooiste is toch Croix.
GREETZ TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
stefke

Bericht door stefke »

TAF schreef:Als je een beetje zoekt vind je voor Folembray en Croix prijzen die altijd schommelen rond de 70 euro meestal wel op maandag of dinsdag dan, dus geen monsterbedragen van 150 of 170 euro per dag doordat de organisatie pronkt met een bekende naam op de affice
Ik denk dat hier eea door elkaar gehaald wordt. Een organisatie die voor 70 euro een dag circuitrijden aanbiedt is volgens mij alleen bezig met een dag vrij rijden aan te bieden ervan uitgaande dat je toch al enige voorkennis hebt.
Zo'n duurdere cursusdag waar hier nogal smalend over wordt gedaan omvat wel wat meer dan wat rondrijden op het circuit. Op zo'n dag wordt meestal lesgegeven door een vijf/zestal ervaren (meestal onbekende) instrukteurs die je op deskundige en veilige wijze eea proberen bij te brengen van bochtentechniek. In de voormiddag worden een vijftal oefeningen uitgezet mbt kijktechniek, remtechniek en verkenning van circuit achter en voor de instrukteur. In de namiddag kan je dan op eigen tempo het circuit verder verkennen, gesplitst in beginners, gevorderden en experts. Om je ten volle op de bochten te kunnen toeleggen wordt bij de twee eerste groepen inhalen alleen toegelaten op het rechte stuk. Zo 'n dag volg je niet om eens wat te gaan raggen maar wel om wat op te steken van veilig en vaardig motorrijden. Ondanks dat er op een circuit lesgegeven wordt is dit achteraf zeer praktisch toepasbaar in het alledaagse verkeer. Ik heb er in ieder geval veel van opgestoken.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dat zeg ik toch, op 't één kom je om er te leren, en is 't leuk en bijkomstig als je je daarna eens kunt uitleven, maar zeker niet onbelangrijk.

Bij 't ander is de bedoeling om je is een dagje uit te leven, maar wees gerust, je leert enorm veel op een circuit, zeker door 't feit dat je zonder stress is kunt zien wat je machine kan, en wat jij kan, in een aangepaste omgeving.

't Is maar wat je 't belangrijkst vindt, een dagje lekker raggen op 't circuit :twisted: , of een dagje rijtechnieken :roll: , pas op, ik ben niet bevooroordeeld hoor :lol: :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
TAF

Bericht door TAF »

Dat is ook wat ik bedoelde bijna alle organisaties werken deftig laat ons zeggen 95% ervan,bij de beginners zijn er altijd voorrijders (instructeurs) waar ze met twee rijders achter rijden en na twee toertjes wisselen ze en gaan de eerste naar achteren enzo verder.Heb je vragen stel ze dan je doet ervaring op die je op de openbare weg zeker van pas komen en laat je niet opjutten en ga niet boven je eigen limiet rijden.
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik heb vorig jaar de cursus gevolgd in Tongeren, en heb toen €140 betaald.

Het begon 's morgens met de theorie, en om 10:30 waren we de oefeningen aan het rijden.

Deze oefeningen gingen voornamelijk over de kijktechniek, oefeningen aan lage snelheden en het uitvoeren van een noodstop.

Na het middagmaal de openbare weg op en in de praktijk brengen wat we in de voormiddag hadden geleerd.

Voor mij was het elke euro waard!
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
R&m

Bericht door R&m »

Kijk ook eens op http://www.m-r-v.be al veel pos. reacties over gehoord.

.
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

ik trek dit weekend met VZW STAM naar Folembray. Mijn geluid kan misschien wel een probleem vormen. Ik heb een laser uitlaat op een boxercup. Heeft er toevallig niemand een demper liggen die ik eens een weekendj emag gebruiken? Of kent er iemand een adresje waar ik daar nog snel kan aangeraken?
GS 1200
Plaats reactie