Electrische problemen
Moderator: GVN
Electrische problemen
Dag medeGSers
Toen ik zaterdag met mijn 5 maand en 10000km oude R12GS op de snelweg aan het rijden was (+- 130/u) viel alle electriciteit plots uit zowel van motor, dashboard en lichten. Direct de pechstrook opgezocht natuurlijk en na het contact 2x af en terug op te zetten werkte alles als bij wonder weer. Heb de rest van mijn trip geen problemen meer gehad maar ben toch maar later die dag richting dealer gereden. Deze heeft de batterij gecontroleerd, bedrading nagekeken, en aan de computer gezet maar zonder resultaat (computer gaf geen foutmelding).
Ik ben zondag gaan touren in de buurt van Luik en niks problemen gehad.
Vandaag kwam ik terug van mijn werk (ook op de snelweg) weer een totale uitval van electriciteit. Eerst sloeg de motor af en dan viel het dachboard uit. Heb tijdens het uitbollen het contact af en aangezet, gestart en Patje was terug vertrokken.
En nu ik erover nadenk het was op dezelfde plaats, weliswaar langs den andere kant maar toch.
De "The Twilight zone" voor GSen ???
Graag wat feedback over dees gevalleke graag.
Bij voorbaat dank !!!
Toen ik zaterdag met mijn 5 maand en 10000km oude R12GS op de snelweg aan het rijden was (+- 130/u) viel alle electriciteit plots uit zowel van motor, dashboard en lichten. Direct de pechstrook opgezocht natuurlijk en na het contact 2x af en terug op te zetten werkte alles als bij wonder weer. Heb de rest van mijn trip geen problemen meer gehad maar ben toch maar later die dag richting dealer gereden. Deze heeft de batterij gecontroleerd, bedrading nagekeken, en aan de computer gezet maar zonder resultaat (computer gaf geen foutmelding).
Ik ben zondag gaan touren in de buurt van Luik en niks problemen gehad.
Vandaag kwam ik terug van mijn werk (ook op de snelweg) weer een totale uitval van electriciteit. Eerst sloeg de motor af en dan viel het dachboard uit. Heb tijdens het uitbollen het contact af en aangezet, gestart en Patje was terug vertrokken.
En nu ik erover nadenk het was op dezelfde plaats, weliswaar langs den andere kant maar toch.
De "The Twilight zone" voor GSen ???
Graag wat feedback over dees gevalleke graag.
Bij voorbaat dank !!!
heb ooit eens een klacht gelezen of beter een rapport van de Britse pechdienst aan Mercedes gericht.
't Handelde over een auto die steeds stil viel op de ring rond Londen.
Aangezien de chauffeur nooit echt op dezelfde plaats stil stond werd de link niet gelegd maar na enkele keren werd er verder nagedacht (of gewoon een inval) die viel stil omwille van een storing in de sturing en die werd veroorzaakt na het voorbij rijden van werken en die werd door (???) apparatuur gestoord...
ze hebben dat verschillende malen getest en met verschillende -dezelfde- auto's en en er was er maar eentje die uitviel... na het isoleren van de sturing was dat opgelost...rara de moderne electronica....
De storingsdiagnose is een leuk iets maar als alle spanning weg is ligt de motor "uit" voor de sturing en word er ook niks geregistreerd...
Wat ook niet word geregisteerd en dat hoort je dealer te weten zijn de hallgevers en de bobijnen... laten vervangen in garantie dus die handel !!! Hallgevers kunnen erg snel kaduuk zijn en leiden tot de symptomen die jij nu hebt
't Handelde over een auto die steeds stil viel op de ring rond Londen.
Aangezien de chauffeur nooit echt op dezelfde plaats stil stond werd de link niet gelegd maar na enkele keren werd er verder nagedacht (of gewoon een inval) die viel stil omwille van een storing in de sturing en die werd veroorzaakt na het voorbij rijden van werken en die werd door (???) apparatuur gestoord...
ze hebben dat verschillende malen getest en met verschillende -dezelfde- auto's en en er was er maar eentje die uitviel... na het isoleren van de sturing was dat opgelost...rara de moderne electronica....
De storingsdiagnose is een leuk iets maar als alle spanning weg is ligt de motor "uit" voor de sturing en word er ook niks geregistreerd...
Wat ook niet word geregisteerd en dat hoort je dealer te weten zijn de hallgevers en de bobijnen... laten vervangen in garantie dus die handel !!! Hallgevers kunnen erg snel kaduuk zijn en leiden tot de symptomen die jij nu hebt
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Nadeel van diagnose apparatuur en een ver doorgedreven electronica is dat mechaniekers hoe langer hoe meer op de diagnose appartuur gaan betrouwen, als het niet geregistreerd wordt bestaat het probleem volgens hen niet...Wat mij betreft zou die diagnose soft - hardware enkel als hulpmiddel gebruikt mogen worden en niet als enige vorm van foutopsporing. Vraag mij af wat die gasten gaan doen bij een oldtimer: op zoek naar de diagnose stekker of wat?
Uitval vd electronica en motor, dus ook bekrachtiging remmen ed op de autostrade is mijns inziens gevaarlijk genoeg om de moto serieus te onderzoeken en niet de zaak afdoen met "er is niets geregistreerd, dus is er geen probleem" Het minste wat uw dealer kan doen is stelselmatig alle mogelijke oorzaken elimineren door onderdelen te vervangen.
Zijn er trouwens electrische toebehoren gemonteerd? Is er nergens geen slechte (losse) massakabel?
Uitval op autostrade heb ik ooit 2x voorgehad op een heeeeel drukke engelse autostrade op de terugreis van Donnington, bleek een kortsluiting in het achterlicht te zijn, Ducati had (toen) blijkbaar zijn eigen idee ivm afzekeren.....Kan u verzekeren dat het geen pretje is om van het 3de vak, zonder aandrijving, dus uitbollend, op de pechstrook te geraken tijdens het engelse spitsuur...
PS: Mijnen BSA van '63 heeft da probleem nu eens nie se.....
Uitval vd electronica en motor, dus ook bekrachtiging remmen ed op de autostrade is mijns inziens gevaarlijk genoeg om de moto serieus te onderzoeken en niet de zaak afdoen met "er is niets geregistreerd, dus is er geen probleem" Het minste wat uw dealer kan doen is stelselmatig alle mogelijke oorzaken elimineren door onderdelen te vervangen.
Zijn er trouwens electrische toebehoren gemonteerd? Is er nergens geen slechte (losse) massakabel?
Uitval op autostrade heb ik ooit 2x voorgehad op een heeeeel drukke engelse autostrade op de terugreis van Donnington, bleek een kortsluiting in het achterlicht te zijn, Ducati had (toen) blijkbaar zijn eigen idee ivm afzekeren.....Kan u verzekeren dat het geen pretje is om van het 3de vak, zonder aandrijving, dus uitbollend, op de pechstrook te geraken tijdens het engelse spitsuur...
PS: Mijnen BSA van '63 heeft da probleem nu eens nie se.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23 feb 2006, 10:41
- Locatie: Vrasene in het Waasland
Heb ooits soortgelijks gehad op een vorige japanse moto.
Was toen mijn ontstekingsblok die kapot was.
Deze begaf het plots. Alles uit.
Na het kontakt aan en uit te zetten ging alles terug normaal.
Zijn er toevallig op uit gekomen toen hij bij hevge regenval begon te stutteren.
Ik hoop dat je hier iets mee bent.
filippe
Was toen mijn ontstekingsblok die kapot was.
Deze begaf het plots. Alles uit.
Na het kontakt aan en uit te zetten ging alles terug normaal.
Zijn er toevallig op uit gekomen toen hij bij hevge regenval begon te stutteren.
Ik hoop dat je hier iets mee bent.
filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
Re: Electrische problemen
SETI (en eventueel ook de x-files) op de hoogte brengen! uw voorval wijst duidelijk op het aanwezig zijn van e.t.-behaviour in de betreffende zone.Graag wat feedback over dees gevalleke graag.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Over sleutels gesproken: Ben ooit, jaren geleden, op de expressweg A'pen Brugge gestopt voor ne motard met pech, stond aan de kant met een bedremmeld gezicht. Moto afgezet voor een pisstop en nie meer willen starten...Ik zekeringen nagekeken, cablage eens overlopen, niets gevonden. Ik probeer te starten en dat ding draait toch wel zeker. dus ik leg hem af en vraag aan dienen typ, start gij nu es....Begint die daar aan de contact sleutel te draaien gelijk bij nen auto....ziede wel menier, hem start nie zenne....Had nog nooit met ne moto gereden, was met veel geluk tot op den expresweg geraakt en had nog nooit gehoord van een startknopke, bij zijne auto moest da nie en de verkoper had de moto voor hem gestart....Iemand van 't forum toevallig?
Dit terzijde....back to topic...
Dit terzijde....back to topic...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08 jun 2005, 22:52
Heb het ook een keer voor gehadpatje_61 schreef:Ik passeer daar praktisch elke dag dus ik twiijfel eraan dat de plaats van het gebeuren er iets mee te maken heeft.
Feit is dat mijn bakske vorige week is binnengeweest voor zijn 10000km beurt en dat het sedertdien fout begint te gaan.
Het lag aan de massa kabel aan de motor kabel te veel locted tussen
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.