probleem rt 1200 koppelig plaat
Moderator: GVN
het begint al goe ,mijn rt 1200 is wel eindelijk geleverd maar mag nog niet vrijgegeven worden door de dealer , omdat er aan de koppeling moet gewerkt worden , zijn er mensen die iets gelijkaardig voor hebben met hun rt 1200
Re: probleem rt 1200 koppelig plaat
Ik ben blijkbaar den enigste hier alhoewel den dealer anders beweert

Vorige week vrijdag had ik mijn moto, 700km gebold en dan ... inderdaad ook te horen gekregen dat de koppeling moet vervangen worden in de 12-13de kalenderweek.
Dat je niet de enige bent, dat is zeker... blijkbaar een 2600 moto's zullen moeten teruggaan voor vervanging van de koppeling.
Het wordt wachten geblazen en als je dan de zon ziet schijnen ...
Heb in ieder geval een vervang moto vanaf volgende week ter beschikking (niet een 1200RT
)
Dat je niet de enige bent, dat is zeker... blijkbaar een 2600 moto's zullen moeten teruggaan voor vervanging van de koppeling.
Het wordt wachten geblazen en als je dan de zon ziet schijnen ...
Heb in ieder geval een vervang moto vanaf volgende week ter beschikking (niet een 1200RT
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
Dat probleem van de 1200RT koppeling wordt op alle BMW sites aangekaart! Wees blij dat ze er vroeg bij zijn, beter nu binnen voor wat werk dan binnen een xx aantal kilometers gans den boel in de prak en mogelijks een serieus ongeval.
Blijkbaar heeft een van de toeleveranciers een slecht product afgeleverd dat niet voldoet aan de normen.
Blijkbaar heeft een van de toeleveranciers een slecht product afgeleverd dat niet voldoet aan de normen.
Koppeling BMW R1200RT
Ik lees hier van problemen met de kopeling, wat zijn de klachten dan?
Ik heb bij 20000km olie lekkage bij de ontkoppel cilinder gehad.
Ik heb bij 20000km olie lekkage bij de ontkoppel cilinder gehad.
-
Relax
Vorm zelf een zin met: "Vriend is deugd een schone geduld mijn".qluc schreef:Ik ben blijkbaar den enigste hier alhoewel den dealer anders beweert
![]()
![]()
![]()
en mogelijks een serieus ongeval.
BMW boxers de koppeling ervan en vesnellingsbakken 't is jaaaaren oud zeer maar om nu te zeggen een zwaar ongeval veroorzaken lijkt me toch weer wat bangmakerij... 't is eerder een "duurzaamheidsprobleem" daar ben ik zeker van...
dus gewoon effe afwachten BMW werkt net als iedereen met een boel toeleveranciers die al eens niet doen wat je van hen verwacht
[quote="qluc"]het begint al goe ,mijn rt 1200 is wel eindelijk geleverd maar mag nog niet vrijgegeven worden door de dealer , omdat er aan de koppeling moet gewerkt worden , zijn er mensen die iets gelijkaardig voor hebben met hun rt 1200[/quote]
Ik heb de mijne pas een week 300 Km en nu dit
bij de 1000 Km zal ik eens informeren
Ik heb de mijne pas een week 300 Km en nu dit
bij de 1000 Km zal ik eens informeren
-
brit
wat een losers bij bmw!
in 2004 koppelingsproblemen voor de r12gs (koppelingen werden vervangen)
in 2005 koppelingsproblemen voor de k12r en k12s (terugroepactie voor de betreffende motoren die in aanmerking komen)
in 2006 koppelingsproblemen voor de r12rt
in 2007 koppelingsproblemen voor de ... (iemand een gokje?)
waar zijn de steen en de ezel?
in 2004 koppelingsproblemen voor de r12gs (koppelingen werden vervangen)
in 2005 koppelingsproblemen voor de k12r en k12s (terugroepactie voor de betreffende motoren die in aanmerking komen)
in 2006 koppelingsproblemen voor de r12rt
in 2007 koppelingsproblemen voor de ... (iemand een gokje?)
waar zijn de steen en de ezel?
@Brit: volgens mij zijn dit typische voorbeelden van kinderziektes. de meeste zijn na het eerste produktiejaar opgelost. daarom zal ik niet snel een laatste nieuw model kopen. geef mij maar een model dat reeds enkele jaren in produktie is en zijn degelijkheid/betrouwbaarheid bewezen heeft. maar het is niet enkel bmw dat met dit soort kinderziektes te kampen heeft, praktisch alle merken krijgen er mee af te rekenen. en dan mag je wel zeggen dat dit niet zou mogen voor een kwalitieitsprodukt van zoveel geld, toch gebeurt het. en dat kinderziektes bestaan, dat weet ook iedereen, dus een verwittigd man...
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Geld dit voor alle r1200rt, dus van vorig jaar af.
Reeds al 21000km gereden met plezier, of is dit weer een storm in een glas water.
Reeds al 21000km gereden met plezier, of is dit weer een storm in een glas water.
ik heb gisteren ook een vervang moto van mijn daeler gekregen
daar mijn R1200RT is achtergehouden hij is in de fabriek
om de koppeling te vervangen
normaal had hij geleverd geweest in de zevende week nu heb ik van BMW te horen gekregen dat het in de tiende week zou zijn
dus nu rijd ik rond met een R1200ST
tot mijn RT er is
de daeler wist mij te vertellen dat er een beperkt aantal terug binnen moet komen om de koppeling te vervangen dus afwachten maar 
r1200rt Jef zijn eerste BMW
Groeten Shost, bedankt voor doorgeven deze link.
Ben nieuwe BMW rijder.
Ook ik heb na 380Km mijn R1200RTke mogen binnenleveren.
Heb R1150R als vervanging gekregen.
Alle R1200RT's gemaakt vanaf 8 december 2005 moeten binnen, zo een 2900 stuks. Dit is wat men dealer me verteld heeft. Ook de R1200ST zou terug binnen moeten.
Ben nieuwe BMW rijder.
Ook ik heb na 380Km mijn R1200RTke mogen binnenleveren.
Heb R1150R als vervanging gekregen.
Alle R1200RT's gemaakt vanaf 8 december 2005 moeten binnen, zo een 2900 stuks. Dit is wat men dealer me verteld heeft. Ook de R1200ST zou terug binnen moeten.
-
Relax
Nah. Je postte nagenoeg identiek dezelfde reply in een ander topic, doch zonder die vermelding.jecle schreef:op het moment dat ik er mee vertrok stonden er 1300 km. opRelax schreef:En die ST heeft 1000 km op de teller?ik heb niet gevraagt of met deze moto ook wat mis is met de koppeling
![]()
Dacht: ik vul maar aan...
oud zeer bij bmw heb ik vroeger met de 1100 ook mee gemaakt ! mischien heb ik er wel wat van gelezen op een werkvergadering over een maand en half terug in munchen in duitsland eens in de krant die daar op een tafeltje lag iets gelezen over een duitser die opeens helemaal geen koppeling meer had op een nieuwe bmw motor en daardoor een dodelijk ongeval heeft gehad ,en dat men bmw daar aansprakelijk voor gesteld werd enz ,maar met welk type van bmw of in welke krant weet ik niet,had veel te veel werkstress op de werkvloer daar , maar ik zou me daar niet te veel van aantrekken,je ziet wel met dat abs probleem is ook overroepen geweest ,als het zo erg was zou bmw onmiddelijk alle motoren tegelijkertijd binnenroepen en ook de eigenaars persoonlijk met brief verwittigen denk ik .
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
... en wat als die dode Duitser een dode Dunlop zou zijn geweest?dunlop schreef:een duitser die opeens helemaal geen koppeling meer had op een nieuwe bmw motor en daardoor een dodelijk ongeval heeft gehad .
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola