Verborgen schade cardan na aanrijding?
Moderator: GVN
Verborgen schade cardan na aanrijding?
BMW1200RT frontaal vanachter aangereden. Achterwiel stuk, uitlaat geraakt. Door impact weggekatapulteerd en tegen borduur gesmakt. Voorwiel stuk.
Ervaringen met gelijkaardige ongevallen? Verborgen schade cardan aandrijving of voorvork? Bestek voorziet vervanging van alle stukken.
Maak me zorgen over niet zichtbare gevolgen van aanrijding.
Ervaringen met gelijkaardige ongevallen? Verborgen schade cardan aandrijving of voorvork? Bestek voorziet vervanging van alle stukken.
Re: Verborgen schade cardan na aanrijding?
De arm laten demonteren en bekijken meer lijkt me niet nodig. De eindaandrijving krijgt onderweg ook flinke klappen hoor.
9 op 10 voorkader en achterframe krom...
Hopelijk geen totaal verlies. Zo'n bestek kan wel eens 9 a 10.000euro worden met einde oefening als gevolg.
Hou ons op de hoogte
9 op 10 voorkader en achterframe krom...
Hopelijk geen totaal verlies. Zo'n bestek kan wel eens 9 a 10.000euro worden met einde oefening als gevolg.
Hou ons op de hoogte
Laatst gewijzigd door Danny op 29 apr 2017, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Uw voorvork ook maar es controleren en de telelever of hoe het ding ook mag noemen
Edargpu

Edargpu

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Ja, 2 keer zelfs. En ik stond elke keer stil, voeten op grond. Eerste keer ferme tik, rijwielgedeelte ok maar veel cosmetische schade, tweede keer moto kunnen rechthouden, geen zichtbare schade. Die moto doet het nu ruim 200000km verder nog steeds goed...Dvranke schreef:Ervaringen met gelijkaardige ongevallen?

Maar zo te horen is dit wel een klap van een ander kaliber, dus onzichtbare schade kan pas later naar boven komen. En als je daar wat schrik van hebt zou ik de moto laten voor wat het is en uitkijken naar iets anders...

-
In principe moeten ze alles vervangen wat krom of geraakt is. Meestal zie je dat maar als je de tupperware losmaakt en die vervolges niet meer in de bevestiging krijgt of die niet meer mooi aansluit. Een verborgen aandachtspuntje zou de boite kunnen zijn, de uitgaande as en daardoor de rest vd boite heeft een behoorlijke impact gehad, zou kunnen dat er pas na ettelijke duizenden km problemen boven komen.
Ik weet niet van welk bouwjaar uw RT is, maar als het een ouder model is heb je snel een total loss met nieuwe stukken en werkuren.
Ik weet niet van welk bouwjaar uw RT is, maar als het een ouder model is heb je snel een total loss met nieuwe stukken en werkuren.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Contacteer:
Ik ben ooit (2011) met mijn 1200 RT achteraan aangereden door een vrachtwagen, enkel carrosserieschade (achterwiel niet geraakt, bijgevolg geen schade aan cardan,...). Toch een herstelling van ongeveer 5000 euro toen.
Ik vrees dus ook dat dit hoger gaat oplopen en dus wel eens totaal verlies kan zijn.
Ik vrees dus ook dat dit hoger gaat oplopen en dus wel eens totaal verlies kan zijn.

Vraag zeker aan de expert hoeveel je krijgt als maximum herstelbedrag...
Bestek schade is 7500 euro. Vervanging van alle beschadigde zichtbare stukken. Cardan en voorvork kunnen pas nagekeken worden na demontage en herstelling. Er loopt een vraag naar de wrakprijs bij opkopers. Wordt nog een discussie met expert en verzekering. Motor nog geen 3 jaar oud.Dvranke schreef:BMW1200RT frontaal vanachter aangereden. Achterwiel stuk, uitlaat geraakt. Door impact weggekatapulteerd en tegen borduur gesmakt. Voorwiel stuk.
Commercieel krijg ik goede ondersteuning van verantwoordelijke dealer.
Kopie bestek?
Bel alvast maar eens naar uw rechtsbijstand zou ik zeggen.Dvranke schreef:Bestek schade is 7500 euro. Vervanging van alle beschadigde zichtbare stukken. Cardan en voorvork kunnen pas nagekeken worden na demontage en herstelling. Er loopt een vraag naar de wrakprijs bij opkopers. Wordt nog een discussie met expert en verzekering. Motor nog geen 3 jaar oud.Dvranke schreef:BMW1200RT frontaal vanachter aangereden. Achterwiel stuk, uitlaat geraakt. Door impact weggekatapulteerd en tegen borduur gesmakt. Voorwiel stuk.
Commercieel krijg ik goede ondersteuning van verantwoordelijke dealer.