sherm spuiten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kds
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2004, 21:07
Locatie: meetjesland

sherm spuiten

Bericht door kds »

Ik weet dat er iemand van de bmw club
rondrijd met een gsa waarvan zijn scherm
gespoten is in het zilver.Iemand een idee
wie het is ?Zou dat ook graag doen maar
weet niet hoe eraan te beginnen.
THANKS!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Heb dat ook gedaan op een off road transalp, maar dan in 't zwart. was al behoorlijk geschramd en mat geworden, eerst lichtjes opschuren met fijn schuurpapier, zorg dat alle silicone spray enzo eraf is, ook aan den binnenkant. Dan primer, niet te dik en heeel goe laten uitharden, dan weer schuren, dan veel dunne laagjes satijnglans. Gewoon met de spuitbus Motip. Hield tamelijk goed, met een grijze kleur kies dan je primer ook grijs, je zal wel wat steenslag hebben na verloop van tijd en dan valt dat zo niet op. Als je scherm nog niet beschadigd is probeer dan eerst eens een licht beschadigd scherm vast te krijgen, als het uiteindelijke resultaat niet naar je zin is is dat dan toch niet zo erg. Eventuele spuitnevel kan je wegpolieren na drogen, of heel lichtjes met zeer fijn schuurpapier opschuren en dan polieren

Veel success

Ps: je spuitruimte goed warmstoken, met dit weer heb je veel kans dat je spuitbus verf uiteindelijk bij het drogen mat uitslaat, met plekken, echt nie mooi. ideale temp is +/- 20° en een beetje verluchting uiteraard
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

ik kom dikwijls bij een carrossier en heb al dikwijls gezien dat voor zulke dingen (plastiek, kunststof,...) hij eerst een laag lijm spuit. dan ben je gagarandeerd zeker dat de lak 100% goed hecht.
probeer inderdaad zoals reeds gezegd de grondlaag dezelfde kleur te geven dan de afwerkingslaag, dan valt de steenslag zo niet op.
veel succes als je er zelf aan begint, ik zou het laten doen door ervaren persoon, dan ben je zeker van het resultaat.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
jeffie©
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jan 2005, 20:37
Locatie: Lier - Ranst

Bericht door jeffie© »

wat je ook kan doen is het scherm volledig heeeeeeel fijn opslissen zodat alle krasjes eruit zijn en er dan blanke lak (vernis) laten opzetten, dan heb je terug een mooi helder scherm wat toch het gezichtsveld vlak voor de motor ten goede komt... op mijn 1100lt stond 'n gezandstraald scherm, gaf toch veiliger gevoel toen ik terug wat meer van't wegdek voor mij kon zien
==>MUDBREEDER
Plaats reactie