Triple black vs triple black LC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Triple black vs triple black LC

Bericht door jovdt »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ja dan komt het bericht van je dealer dat de nieuwe klaarstaat....Normaal ben je nerveus en wil je zo snel mogelijk dat ding gaan halen. Deze keer was het toch met gemengde gevoelens. Heb enorm genoten van deze probleemloze motor en vond hem wat de looks betreft beter dan de nieuwe maar ja afgeschreven en fiscaal kan je er niet onderuit en moet er iets nieuw komen.Had reeds een paar keer met de lc gereden en vond hem goed rijdend maar de knoppen vond ik maar niets... Wend wel werd me gezegd. Zal wel dacht ik. Na wat foto's voor de herinnering met de nieuwe op de weg naar huis...en ja niet boven de 5000toeren,nu dat was geen probleem. Na een paar km gestopt en de hendels in de juiste positie gezet, heb nu eenmaal geen berenklauw . Gelukkig mijn zomerhandschoenen aangetrokken om wat meer gevoel te hebben bij de nieuwe. De handbescherming doet niet wat het bij de vorige deed ,de wind kroop via de mouw binnen en het werd al vlug vervelend....na een stop en alles nogmaals perfect insnoeren bleef het vervelend . De ruit en het zadel instellen zal ook nog een werkje worden om het comfort te verbeteren, dat is wel bij elke motor. Maar dan die knoppenwinkel....wanneer je op voorhand weet waar je naartoe moet is er geen probleem voor de pinkers maar eenmal in de stad op zoek naar een parkeerplaats begint de ellende. Je rijdt met je hand op de koppeling om snel te kunnen reageren maar probeer dan maar eens de pinkers snel te bedienen om ergens af te slaan...vroeger volstond een kleine duimbeweging en iedereen wist waar je naartoe wou....veilig vind ik het allerminst.De enige knop die snel te bedienen was ,was de hoorn die te pas en te onpas werd bediend bij het pinken ...gelukkig beterde dit na een paar uurtjes, maar met dikke winterhandschoenen weet ik toch niet of het lukt. De gekende klak is er volledig uit en de bak schakelt perfect. De motor rijdt soepeler dan de oude en is wendbaarder . Wat de bescherming betreft op gebied van zout tijdens de winter zal er meer werk zijn, startmotor ligt volledig bloot en dus kwetsbaar tectyl here we come! De motor is enorm snel op bedrijfstamp. wat zeer positief is.Heb de klokken winkel verlichting op 5 gezet wat nodig was om alles goed leesbaar te houden...Buiten deze dingen die wel op te lossen zijn blijft het een fijne motor die zijn dagelijks traject tussen Brussel en Geraardsbergen wel zal waarmaken .
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door GSrijder »

Ik vind het een beetje muggenziften.

Reed vroeger japanse motoren en nu aan mijn 3e GS waarvan 2e LC bezig. Zowel van de overstap van de Japanse ( en huidige ) pinkerbediening als het systeem van BMW heb ik nooit problemen gehad.

De handschoen draag je toch over de jas ipv eronder. Enkel bij regen doe ik het andersom.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door stefke2 »

jovdt schreef:nieuwe maar ja afgeschreven en fiscaal kan je er niet onderuit en moet er iets nieuw komen.
.... ge kunt ook blijven met de dingen waar je graag meer rijdt... En gewoon eens afstappen van het kostenplaatje... 8-)
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door st1100 »

Ik vond die bmw pinkers maar niks. Vooral bij rechtsafpinken bij verlaten van (traag) rond punt. Waarom iets simpel moeilijk maken Blij dat ze daar vanaf zijn
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door Danny »

Waarom is dat nu muggenziften, de BMW knoppen waren erg handig, ik stap dagelijks van de ene op de andere en lang leve links aan de linkerzijde en rechts aan de andere kant.
Er zit iets logisch in, alles went uiteraard maar dat neemt niet weg dat de japanse knoppenwinkeltoer opgaan voor mij niet nodig was.

Ik weet het een fiets is afgeschreven en fiscaal zus en en fiscaal zo maar ik ga geen andere kopen als ik echt tevreden ben van ene...
verkoop hem drie maanden en koop hem terug... kan je hem weer inbrengen :mrgreen:
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door Den Dirk »

BMW heeft de pinkers veranderd omdat er geen plaats meer voor was....en daar kan ik inkomen!
alles went (behalve ne vent...), zeggen de madammen :wink:
I like my bike!!
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door Relax »

Dat die RAW anders moesten, tot daar aan toe, maar moest dat écht met zo'n hoge knop? De helft van de dikte had ook gekund en ware véél handiger geweest.

En qua afschrijving: ik wil wel naast het kostenplaatje kijken, maar als dat me een kleine 5k/jaar opbrengt, dan is de keuze snel gemaakt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door jovdt »

Relax schreef:Dat die RAW anders moesten, tot daar aan toe, maar moest dat écht met zo'n hoge knop? De helft van de dikte had ook gekund en ware véél handiger geweest.

En qua afschrijving: ik wil wel naast het kostenplaatje kijken, maar als dat me een kleine 5k/jaar opbrengt, dan is de keuze snel gemaakt.
Dat is ook mijn mening Dirk...en het ontbreken van plaats voor de originele knoppenwinkel kan wel zijn maar ik denk dat het kostenplaatje hier een rol speelde....meer kabels en meer knoppen x zoveel motors en de rekening is snel gemaakt evenals de bescherming die op veel plaatsen wordt weggelaten zoals bij de startmotor....maar ja zolang we blijven kopen zal er weinig veranderen :wink:
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door Danny »

Sommige dingen moeten ook nie persé op t stuur staan. Op den duur moet je al kijken waar zit dat zadelverwarminfske ook weer...
Binnenkort de verwarmde spiegels erbij... we gaan de goeie richting uit :mrgreen:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Triple black vs triple black LC

Bericht door st1100 »

Plaats , kosten enz dat zal waarschijnlijk allemaal wel meespelen.

Maar de 'Japanse' pinkers zijn gewoon veiliger. In tegenstelling tot de rechterhand , is uw linkerhand 99% van de tijd vrij te gebruiken. Echter , zeker bij krachtige motoren (s1000 , K1300 om maar een paar te noemen) en tijdens traag maneuvreren is een millimeter precieze bediening van de gas toch wel van belang. En zeker als ge niet van de grootste handen hebt dan naar dat knopke moeten reiken kon een gevaar zijn ...

In de auto heb je toch ook maar één hendel aan de linkerhand , daar is dat om te kunnen pinken tijdens het schakelen , zelfde gedachtengang. Al zouden ze daar beter een verhuis naar rechts overwegen , veel autos zijn automaat tegenwoordig en links zijn ze aan het bellen :-(
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door GSrijder »

st1100 schreef:
In de auto heb je toch ook maar één hendel aan de linkerhand , daar is dat om te kunnen pinken tijdens het schakelen , zelfde gedachtengang. Al zouden ze daar beter een verhuis naar rechts overwegen , veel autos zijn automaat tegenwoordig en links zijn ze aan het bellen :-(
:blob5:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Triple black vs triple black LC

Bericht door jovdt »

Ondertussen al een 600 km verder en ja ik blijf bij mijn standpunt windbescherming is minder ,pinkers wennen maar blijft storend ook de bak krijgt een min,waar hij in de beginfase vlot schakelde zonder mechanische ijzerklik komt deze steeds meer voor, ook de klonk in één en de kleine stap voorwaarts is er af en toe . Rolgeluiden van de band (anakee ) zijn ook storend maar een ander band zal hier soelaas brengen.Rijden en sturen doet hij vlotter maar niet in die mate dat het verschil enorm is; Voor velen zal dit muggenziften zijn voor mij die hem dagelijks gebruikt zijn deze dingen toch wel minpunten waar BMW beter had kunnen doen.Ga nu nog wat uitproberen met de stand van het zadel en de versnellingspedaal en kijken of dit resulteert in een betere oplossing...
Plaats reactie