serieus probleem met voorvork

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

serieus probleem met voorvork

Bericht door wolfrider »

R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door jovdt »

Misschien een reden om mijn DOHC te houden...Dit kan toch wel tellen, gelukkig met beperkte lichamelijke schade.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door Danny »

Ge weet nooit het hele verhaal he, 't kan een fabrieksfout zijn maar 't kan ook zijn dat er al 100 wheelies mee getrokken zijn...
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door jovdt »

ok Danny dat kan inderdaad maar anderzijds zou dit toch niet mogen....reclame maken voor gebruik op ruw terrein en anderzijds stellen dat de fout komt door ja....wie zal het zeggen...Persoonlijk nog nooit prob. gehad met BMW en rij al sinds begin 90 met bmw....maar door het steeds lichter maken van veel materiaal komt de stevigheid ook wel in het gedrang .Bij normaal gebruik zal er weinig misgaan maar bij zwaar gebruik? Dit kan natuurlijk een uitzondering zijn maar beter dat we weten dat het kan gebeuren;
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door Lukas »

jovdt schreef:.....maar beter dat we weten dat het kan gebeuren;
Aan sommige dingen denk ik liever niet tijdens het rijden. Plotsklaps plooiende voorvorken is daar 1 van.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door Pollt »

Een gs is geen crossmotor , maar denken dat het wel zo is.
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

serieus probleem met voorvork

Bericht door Gixxer21 »

Ze geven reclame met ritten in de bergen en in de woestijn.
Dan moet hij daar wel tegen kunnen hé.

Kan niet zeggen hoeveel duizend wheelies / stoppies ik met mijn Soes al gedaan heb en de krachten die erop komen bij het remmen op circuit zijn ook niet min maar daar mankeert nog niks aan hoor.

Kans is groot natuurlijk dat dit een alleenstaand geval is.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door Danny »

Kan allemaal goed zijn en ik volg je redenering maar... we kennen t verhaal niet...

Eerst maar eens een objectieve analyse afwachten want dit is voorlopig een alleenstaand geval dat via de internethype ineens uitvergroot de wereld rondgaat.

Als er een airbus neergaat die 1000 checks krijgt en bediend wordt door geschoold en getraind personeel dan is dat normaal maar als er aan een motorfiets iets misgaat. Waar mogelijk ne metteko opzit dan barst het internet direct uit zijn voegen.

Eerst maar eens rustig afwachten wat diagnose en oplossing gaat zijn.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

serieus probleem met voorvork

Bericht door st1100 »

Ok , ik heb me gisteren eens aan die topic gezet , en voor zover m'n engels me niet in de steek laat , begrijp ik dat die gast vol door een put gereden was. Z'n spaakwiel had een deuk , maar 'verloor' geen luchtdruk. Toen zijn ze dus verder gereden.(stevig off-road) Achteraf is dus gebleken dat de vorkpoten aan de kroonplaat vast 'gekrompen' zitten. En vanaf dan zat er dus speling op de verbinding. En door nog eens XX km off-road met die speling , is de verbinding geleidelijk steeds verder uitgesleten en uiteindelijk los geschoten. Ondertussen krimpt BMW de vorkbenen extra vast. Deze verbinding gebruiken ze blijkbaar sinds 2013 , of er al een nieuw ontwerp is sinds toen is niet helemaal duidelijk.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door jovdt »

st1100 schreef:Ok , ik heb me gisteren eens aan die topic gezet , en voor zover m'n engels me niet in de steek laat , begrijp ik dat die gast vol door een put gereden was. Z'n spaakwiel had een deuk , maar 'verloor' geen luchtdruk. Toen zijn ze dus verder gereden.(stevig off-road) Achteraf is dus gebleken dat de vorkpoten aan de kroonplaat vast 'gekrompen' zitten. En vanaf dan zat er dus speling op de verbinding. En door nog eens XX km off-road met die speling , is de verbinding geleidelijk steeds verder uitgesleten en uiteindelijk los geschoten. Ondertussen krimpt BMW de vorkbenen extra vast. Deze verbinding gebruiken ze blijkbaar sinds 2013 , of er al een nieuw ontwerp is sinds toen is niet helemaal duidelijk.
Perfect gelezen en zo heb ik het ook begrepen....en zoals Danny zegt je kent nooit het gehele verhaal....maar volgens mij is die gast vrij eerlijk in zijn verslag en gaat het over het feit dat het productieproces er eentje is van als het met iets minder kan ook ok tot er dan na extreme zaken zulke zaken aan het licht komen...het is deze filosofie die me zorgen baart....
tootje
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2006, 23:11
Locatie: asse
Contacteer:

Re: serieus probleem met voorvork

Bericht door tootje »

Voor de facebookers onder ons :
https://www.facebook.com/GS1200ForkIssu ... =ts&__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie