serieus probleem met voorvork
Moderator: GVN
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
- Woonplaats: in de kempen
- Locatie: antwerpen
serieus probleem met voorvork
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: serieus probleem met voorvork
Misschien een reden om mijn DOHC te houden...Dit kan toch wel tellen, gelukkig met beperkte lichamelijke schade.
Re: serieus probleem met voorvork
Ge weet nooit het hele verhaal he, 't kan een fabrieksfout zijn maar 't kan ook zijn dat er al 100 wheelies mee getrokken zijn...
Re: serieus probleem met voorvork
ok Danny dat kan inderdaad maar anderzijds zou dit toch niet mogen....reclame maken voor gebruik op ruw terrein en anderzijds stellen dat de fout komt door ja....wie zal het zeggen...Persoonlijk nog nooit prob. gehad met BMW en rij al sinds begin 90 met bmw....maar door het steeds lichter maken van veel materiaal komt de stevigheid ook wel in het gedrang .Bij normaal gebruik zal er weinig misgaan maar bij zwaar gebruik? Dit kan natuurlijk een uitzondering zijn maar beter dat we weten dat het kan gebeuren;
Re: serieus probleem met voorvork
Aan sommige dingen denk ik liever niet tijdens het rijden. Plotsklaps plooiende voorvorken is daar 1 van.jovdt schreef:.....maar beter dat we weten dat het kan gebeuren;
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: serieus probleem met voorvork
Een gs is geen crossmotor , maar denken dat het wel zo is.
serieus probleem met voorvork
Ze geven reclame met ritten in de bergen en in de woestijn.
Dan moet hij daar wel tegen kunnen hé.
Kan niet zeggen hoeveel duizend wheelies / stoppies ik met mijn Soes al gedaan heb en de krachten die erop komen bij het remmen op circuit zijn ook niet min maar daar mankeert nog niks aan hoor.
Kans is groot natuurlijk dat dit een alleenstaand geval is.
Dan moet hij daar wel tegen kunnen hé.
Kan niet zeggen hoeveel duizend wheelies / stoppies ik met mijn Soes al gedaan heb en de krachten die erop komen bij het remmen op circuit zijn ook niet min maar daar mankeert nog niks aan hoor.
Kans is groot natuurlijk dat dit een alleenstaand geval is.
Re: serieus probleem met voorvork
Kan allemaal goed zijn en ik volg je redenering maar... we kennen t verhaal niet...
Eerst maar eens een objectieve analyse afwachten want dit is voorlopig een alleenstaand geval dat via de internethype ineens uitvergroot de wereld rondgaat.
Als er een airbus neergaat die 1000 checks krijgt en bediend wordt door geschoold en getraind personeel dan is dat normaal maar als er aan een motorfiets iets misgaat. Waar mogelijk ne metteko opzit dan barst het internet direct uit zijn voegen.
Eerst maar eens rustig afwachten wat diagnose en oplossing gaat zijn.
Eerst maar eens een objectieve analyse afwachten want dit is voorlopig een alleenstaand geval dat via de internethype ineens uitvergroot de wereld rondgaat.
Als er een airbus neergaat die 1000 checks krijgt en bediend wordt door geschoold en getraind personeel dan is dat normaal maar als er aan een motorfiets iets misgaat. Waar mogelijk ne metteko opzit dan barst het internet direct uit zijn voegen.
Eerst maar eens rustig afwachten wat diagnose en oplossing gaat zijn.
serieus probleem met voorvork
Ok , ik heb me gisteren eens aan die topic gezet , en voor zover m'n engels me niet in de steek laat , begrijp ik dat die gast vol door een put gereden was. Z'n spaakwiel had een deuk , maar 'verloor' geen luchtdruk. Toen zijn ze dus verder gereden.(stevig off-road) Achteraf is dus gebleken dat de vorkpoten aan de kroonplaat vast 'gekrompen' zitten. En vanaf dan zat er dus speling op de verbinding. En door nog eens XX km off-road met die speling , is de verbinding geleidelijk steeds verder uitgesleten en uiteindelijk los geschoten. Ondertussen krimpt BMW de vorkbenen extra vast. Deze verbinding gebruiken ze blijkbaar sinds 2013 , of er al een nieuw ontwerp is sinds toen is niet helemaal duidelijk.
Re: serieus probleem met voorvork
Perfect gelezen en zo heb ik het ook begrepen....en zoals Danny zegt je kent nooit het gehele verhaal....maar volgens mij is die gast vrij eerlijk in zijn verslag en gaat het over het feit dat het productieproces er eentje is van als het met iets minder kan ook ok tot er dan na extreme zaken zulke zaken aan het licht komen...het is deze filosofie die me zorgen baart....st1100 schreef:Ok , ik heb me gisteren eens aan die topic gezet , en voor zover m'n engels me niet in de steek laat , begrijp ik dat die gast vol door een put gereden was. Z'n spaakwiel had een deuk , maar 'verloor' geen luchtdruk. Toen zijn ze dus verder gereden.(stevig off-road) Achteraf is dus gebleken dat de vorkpoten aan de kroonplaat vast 'gekrompen' zitten. En vanaf dan zat er dus speling op de verbinding. En door nog eens XX km off-road met die speling , is de verbinding geleidelijk steeds verder uitgesleten en uiteindelijk los geschoten. Ondertussen krimpt BMW de vorkbenen extra vast. Deze verbinding gebruiken ze blijkbaar sinds 2013 , of er al een nieuw ontwerp is sinds toen is niet helemaal duidelijk.
Re: serieus probleem met voorvork
Voor de facebookers onder ons :
https://www.facebook.com/GS1200ForkIssu ... =ts&__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/GS1200ForkIssu ... =ts&__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;