GS 1150 Adv : nog wat vragen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

....

Bericht door .... »

Het ergozadel van wunderlich is ook goe en dat kost een pak minden dan Corbin, waar je tenslotte de naam vooral betaald,Wunderlich is daarin iets goedkoper,
Ik Stel me ff de vraag waarom je ne Adv Koopt,?
Zou je niet beter af zijn met ne Gs 1150
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

J-P schreef:
Overigens, 41 liter is voor ons westerlingen ook een prima idee als je geen belg bent en dus geen bancontact hebt en je gaat een lange toer doen op zondag in Belgie....
Da's onze manier om hollanders buiten te houden :P
Nee serieus, da's flauwekul. Waar je ook rijdt in Belgie, je zit nooit echt ver van een hoofdweg of autostrade. Ik doe regelmatig trips in de ardennen en ik tank net voor ik de highway verlaat en als ik in de buurt van een hoofdweg kom. en zeg nu niet dat je in de ardennen nooit een hoofdweg tegen komt. Veel stations zijn gewoon open op zondag, ook zonder banccontact, en visa is bij ons ook al doorgedrongen. Gewoon niet rijden tot je laatste druppel maar tanken als je de kans hebt, ook al is dat dan op 200km. Wij Belgen hebben trouwens hetzelfde probleem in Nederland, Duitsland, Frankrijk etc.... maar daarom ga ik nog geen 41l tank steken. (Dan nemen we toch gewoon iemand mee met een 50l tank...onze eigen benzinekoe 8) )

Soit (voor de Nederlanders zonder banccontact: So be it :lol: ) Als diene mens nu nen adventure wil met een gewone, kleine tank is dat zijn goed recht. Hij vroeg ook alleen maar of da mogelijk was of niet. Awel ik denk wel dat het mogelijk is, denk alleen niet dat je die tank er gaat afgooien eens je de moto hebt :lol: Het zadel da's andere koek, denk dat je daar wel wat voor moet aanpassen..Bij twijfel: adv en gewone gs testen hé

veel testplezier
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dirk Pauwels schreef:
J-P schreef:
Overigens, 41 liter is voor ons westerlingen ook een prima idee als je geen belg bent en dus geen bancontact hebt en je gaat een lange toer doen op zondag in Belgie....
Da's onze manier om hollanders buiten te houden :P
Nee serieus, da's flauwekul. Waar je ook rijdt in Belgie, je zit nooit echt ver van een hoofdweg of autostrade. Ik doe regelmatig trips in de ardennen en ik tank net voor ik de highway verlaat en als ik in de buurt van een hoofdweg kom. en zeg nu niet dat je in de ardennen nooit een hoofdweg tegen komt. Veel stations zijn gewoon open op zondag, ook zonder banccontact, en visa is bij ons ook al doorgedrongen. Gewoon niet rijden tot je laatste druppel maar tanken als je de kans hebt, ook al is dat dan op 200km. Wij Belgen hebben trouwens hetzelfde probleem in Nederland, Duitsland, Frankrijk etc.... maar daarom ga ik nog geen 41l tank steken. (Dan nemen we toch gewoon iemand mee met een 50l tank...onze eigen benzinekoe 8) )
Als ik in de ardennen ben rij ik niet op hoofdwegen, die kan ik namelijk hier ook rijden. Maar je hebt gelijk, het _kan_ wel.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Westerlingen?

ik vind mijn 41 liter veel beter sturen, krijg veel meer feedback van 't voorwiel en dat merk ik duidelijk als ik eens op een standaard stap...
dat je er langer kan mee rijden vind ik mee genomen + vind ik het mooier, mijn oog wil ook wat :wink:
Ja seg oosterlingen kun je ons in West europa toch nie echt noemen hé. Da van da sturen daar kan ik inkomen, Al gaat de feedback dan wel verslechten naargelang de tank leeggeraakt waarschijnlijk. en de moto ziet er idd wat ruiger uit. Hoeveel kost zo'n tank eigenlijk, spuitwerk inbegrepen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
LucVH
Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jun 2005, 19:56
Locatie: Stekene

Bericht door LucVH »

J-P schreef:
Xavier schreef:Slecht Engineered? Als er iets is bij BMW waar ik van overtuigd ben is dat het allemaal erg goed in mekaar steekt en doordacht is!!!
Heb je al eens kleppen zelf gesteld of zelfs maar gecontroleerd? Moet je maar eens proberen het rubber dopje waarachter het vliegwiel zit terug te plaatsen voor de grap, daar is nu eens slecht over nagedacht....

Parkervijsje indraaien, monteren op een wip en parkervijsje terug uit het dopje schroeven :arrow: toch nie moeilijk :idea:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Na 5 keer kan ik het ondertussen ook maar dat had toch simpeler, handiger gekund.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
LucVH
Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jun 2005, 19:56
Locatie: Stekene

Bericht door LucVH »

J-P schreef:Wel als je elke 2 maanden je kleppen moet stellen he :twisted:
Na 5 keer kan ik het ondertussen ook maar dat had toch simpeler, handiger gekund.

Dan rij je dus al tien maand met de motor en moet je ongeveer een 15.000 Km hebben :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Nee hoor want hiervoor besteedde ik het uit aan een dealer!

Overigens, kleppen stellen doe ik om de 10.000 km en jij?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
LucVH
Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jun 2005, 19:56
Locatie: Stekene

Bericht door LucVH »

Eigenlijk stel ik de kleppen en synchroniseer ik wanneer ik der zin in heb maar nooit langer wachten dan 10.000 km :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

om op de vragen te antwoorden:

tanks passen en kunnen naar believen uitgewisseld worden.

Zadels kunnen niet zomaar gewisseld worden tussen GS A en GS, de "zadelophanging" moet ook gewisseld worden.

Gelukkig zijn er heel wat GS bezitters die zo´n alu carrosserie van de GSA en het bijhorend zadel best mega cool vinden, daarom ga je op ebay.de heel wat centen overhouden als je de GSA spullen versjachert en de GS spullen bijna verniet oppikt.

Van het geld dat je overhoudt kan je mij een bak chimay bleu betalen, deal :?:
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

een tegenvraag, wat vragen ze nog voor zo´n GSA van 2002?
TravelToy
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006, 11:15
Contacteer:

Bericht door TravelToy »

@ Bananatuffer : bedankt voor de verhelderende uitleg. Ik ben mezelf nog maar aan het oriënteren, maar prijzen rond de 10.000 euro zijn geen uitzondering. Heb je er een te koop misschien ?

Groeten,
TravelToy.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Bericht door demito »

FWIW:

Gewoon uit curieusiteit gevraagd wat de overnameprijs was van mijn 2004 GSA bij aankoop van een 1200 GSA en dat kwam op 9000 eurotsen (bijna full option, en onder de laag vuil zit een moto in perfecte staat). 10000 is veeeeeel te veel!!! De nieuwe modellekes doen de prijzen enigszins zakken hoor.

voor de seat swap: here is how to do it, piccies included.

http://www.ukgser.com/forums/showthread ... =seat+swap

by the way, ik vind het adv zadel best ok. Ook bij langere afstanden heb ik geen zere kont. Het kan ook aan mijn kont liggen natuurlijk, al heb ik daar geen natuurlijke "gelpads" :mrgreen:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Als ik vaak een duo meenam ging ik zowiezo niet voor de adventure... 't zadel laat te wensen over en de mensen die ik ken en er mee rijden vinden dat zeker een minpunt, Banatuffer slaat de nagel op de kop daaromtrent...

de 41 liter tank kost ongeveer 25€ per liter ongelakt, al kreeg ik bij TT toendertijd nog 15% korting (dat waren tijden :wink: )
't spuitwerk is dan ongeveer mee betaald...

ik vind hem megacool 8) en geldverspilling vind ik het helemaal niet want ik vind het prachtig en heb een hekel aan naftpompen... :lol:

er zijn veel meer wegwijzers in België dan naftpompen en toch zijn er duidelijk meer GPS rijders dan 41 liter rijders :lol: 8)
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

:lol: :lol: :lol: :lol:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

demito schreef:FWIW:

Gewoon uit curieusiteit gevraagd wat de overnameprijs was van mijn 2004 GSA bij aankoop van een 1200 GSA en dat kwam op 9000 eurotsen (bijna full option, en onder de laag vuil zit een moto in perfecte staat). 10000 is veeeeeel te veel!!! De nieuwe modellekes doen de prijzen enigszins zakken hoor.
Dat is de parabel van het goud dat lood wordt:
Wil je iets kopen, is het allemaal goud
wil je datzelfde een minuut later verkopen, is het ineens lood geworden.


@Traveltoy, als je nog een zestal weken geduld hebt, mag je de mijn GSA, °06/04, +/-17500km, zilver-rood, Full option -behalve bmw koffers, wel H&B kofferhouders- kopen voor 9500euro. vanaf paasmaandag staat ie in België (B-2221).
stuur me een PB of email indien geïnteresseerd.
desertfreak
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 okt 2005, 21:05
Locatie: Bottelland
Contacteer:

Bericht door desertfreak »

ik wil je tank wel in ruil voor de mijnen en geef je nog geld bij!!!
gs adventure rules!!!
TravelToy
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006, 11:15
Contacteer:

Bericht door TravelToy »

@ incognito (Mo) : In eerste instantie kies ik voor een Adventure voor de grotere tankinhoud, de betere off-road capaciteiten en de uitstraling van die machine.

Ik stelde mezelf echter de vraag of die grote tank wel zo handig is in het dag-dagelijkse verkeer. Indien niet, en de swap met een kleinere tank is mogelijk, dan koop ik een kleine tank voor woon-werk verkeer en houd ik de grote tank voor wanneer ik op reis ga (en hoop niet in de files te zitten).

De commentaren over het zadel van de Adventure zijn vrij uiteenlopend, maar nooit echt vol lof. Omdat ik graag mijn duo in de watten leg, moet hier eventueel een oplossing voor gezocht worden, vandaar mijn interesse naar de mogelijke swap met een normaal 2-delig GS-zadel.

Met vriendelijke groeten,
TravelToy
Plaats reactie