OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Den Woesten »

Kaart van Openfietsmap.nl ,

Ik heb het bestand gedownload naar pc en zit nu met een zip map dat gecomprimeerd is hoe krijg je deze op GPS

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Man in Black »

rechter muisknop op het zip-bestand klikken en "hier uitpakken" of "hier uitpakken in map" kiezen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Den Woesten »

als ik gps aansluit op pc dan zie ik het bestand staan , maar als ik alleen in gps kijk naar kaarten dan zijn ze niet te zien .
Ik zie ook een GCD-bestand staan van 2015 maar weet niet voorwat dit moet dienen .

Ik had wel graag eens een gps-crack bij mij thuis gekregen !!!
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door MrGPS »

Uitpakken en installeren op de computer. En vervolgens via danwel mapsource danwel mapinstall overzetten naar het toestel.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Man in Black »

Daar heb je al een gps-crack maar die doet geen huisbezoeken :lol:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Den Woesten »

MrGPS schreef:Uitpakken en installeren op de computer. En vervolgens via danwel mapsource danwel mapinstall overzetten naar het toestel.
begrijp niet wat je bedoelt met installeren op de computer want de map staat toch op computer . Ik heb geen mapsource meer kan het met basecamp ?
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Polleke G »

Ja dat kan met Basecamp.
Klik op de knop "kaarten" boven aan in Basecamp dan opent zich Mapinstall
Klik dan op "kaarten installeren"
klik dan naast" toestel",op het vinkje dan kan je het toestel dat je hebt aangesloten op de PC of een sd kaartje dat je hebt steken in de PC selecteren.
dan klik je onder op "doorgaan"
Dan kan je onderaan kiezen welke kaart je wil installeren door op het vinkje te klikken,dan komt de kaart te voorschijn die je hebt gekozen,dan selecteer je de kaarten die je wil installeren door te slepen of ze een voor een aan te klikken,je zal dan een groene balk zien lopen zolang die groen blijft heb je plaats genoeg op het toestel of sd kaart
Dan klik je op "doorgaan" dan krijg je een vraag of je ze wil installeren en dat dit even kan duren,dan klik je op "installeren" en de kaarten worden geïnstalleerd ,kan wel even duren
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Den Woesten »

Polleke G schreef:Ja dat kan met Basecamp.
Klik op de knop "kaarten" boven aan in Basecamp dan opent zich Mapinstall
Klik dan op "kaarten installeren"
klik dan naast" toestel",op het vinkje dan kan je het toestel dat je hebt aangesloten op de PC of een sd kaartje dat je hebt steken in de PC selecteren.
dan klik je onder op "doorgaan"
Dan kan je onderaan kiezen welke kaart je wil installeren door op het vinkje te klikken,dan komt de kaart te voorschijn die je hebt gekozen,dan selecteer je de kaarten die je wil installeren door te slepen of ze een voor een aan te klikken,je zal dan een groene balk zien lopen zolang die groen blijft heb je plaats genoeg op het toestel of sd kaart
Dan klik je op "doorgaan" dan krijg je een vraag of je ze wil installeren en dat dit even kan duren,dan klik je op "installeren" en de kaarten worden geïnstalleerd ,kan wel even duren
bedankt voor deze uitleg ,maar dit weet ik allemaal . Eerst moet de kaart zichtbaar zijn in BaseCamp en daar krijg ik ze niet
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door Polleke G »

Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: OFM(EU2017_W_GPS)zip 23.apri.2017 1,5GBenelux,N.France

Bericht door aantzeetje »

Controleer even je kaart(en) met JaVaWa GMTK. Met deze kan je ze ook zichtbaar maken in BC
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie