aansluiting Intercom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

aansluiting Intercom

Bericht door Highlander »

Mijn intercom is aangesloten op het achterlicht, dit werkte tot nu toe perfect.
Na het inbouwen van een xenon lamp krijg ik storingen, het meest als ik onder een hoogspanning rijd.
Nu vermoed ik dat dit komt doordat deze aan gesloten is op het achterlicht.
Als ik de intercom nu rechtstreeks aansluit, blijft deze dan constant spanning nemen?
Zou natuurlijk er ook een schakelaar kunnen tussen zetten, of is er egens een plaats waar ik veilig spanning kan nemen na het contact?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Harryhighlander ik heb van die leuke waterproof schakelaars liggen en dat past net naast je 12v stekker achteraan, ze komen van een koplamp van Bombardiers en zijn daar perfect voor, tap gewoon stroom af van een 12 v fiche en zet de schakelaar ernaast en je bent volgens mij perfect gesteld :wink:

gratis af te halen op 't gekende adres
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Bericht door Highlander »

Ok danny ik spring één dezer wel ééns binnen, dan kan ik meteen die buurvrouw ééns inspecteren.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

ge zijt gewaarschuwd...'t is niet den eerste die er nachtmerries aan over heeft gehouden en een xenon op zijn moto heeft laten zetten wegens schrik in den donkere :wink:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Er zijn intercoms die totaal géén (rust)stroom opnemen, wanneer er géén helmen zijn aangeplugd (Autocom) Ideaal dus, om zonder voedingsschakelaar te werken.
Best om uw voedingsspanning zo dicht, en zo kort mogelijk aan/op uw batterij te betrekken. Hardnekkige storingen (=gefluit in uw oren op het ritme van uw toerental) kunt ge nogal eens 'wegfilteren' door uw kabels te manipuleren, verleggen, inkorten, of uw voedingskabeltje uit te voeren in coaxiale kabel.
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Bericht door Highlander »

Vandaag aangesloten met hulpstekker aan de zijkant van RT (rechtsstreeks contact, maar had nog meer storingen) en het is een autocom.
Als we spreken zowel voor als achteraan is het vrij zuiver, maar er komt dan nog even geruis door.
Ga morgenvroeg nog ééns verder zoeken, begin al te denken dat het uit de autocom komt.
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Das bizar. Heb ook een Autocom Active
Zit onder de spoiler achteraan en de stroom komt van het achterlicht.
Geen storing aanwezig.
ook niet van de GPS of radio, die beide met hun bedrading toch vooraan bij de motor zitten.

Als je er niet uitgeraakt mag je wel eens langskomen in het weekend en kijken we er samen eens naar.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

De mijne komt rechtstreeks van de batterij, met een zekeringske tussen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Bericht door Highlander »

Vandaag nog wat aan het testen geweest, zowat van alles geprobeerd rechtstreeks op batterij, op kontact aan de zijkant massa rechtstreeks aan chassis gelegd, niets verbeterd.
Alleen als ik met mijn handen aan de massa kom verminderd het geruis fel. Ra Ra Ra wat kan dat zijn?
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Highlander schreef:Vandaag nog wat aan het testen geweest, zowat van alles geprobeerd rechtstreeks op batterij, op kontact aan de zijkant massa rechtstreeks aan chassis gelegd, niets verbeterd.
Alleen als ik met mijn handen aan de massa kom verminderd het geruis fel. Ra Ra Ra wat kan dat zijn?
Heb je toevallig ook de radio of iets dergeijks aan je intercom aangesloten ? Dan komt het massa-geruis van daar, en moet je dat toestel ook direkt aan de batterij hangen (toch allezinds de massa)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Een nieuwe massa-sluiting, rechtstreeks vanaf de batterijklem, zal het probleem grotendeels uit de wereld helpen.
If not, gaan we verder zoeken, en door deductie kan er veel uitgesloten of opgezocht worden.
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Ja, de vraag van Stefken is terecht,

je mag ook geen ander toestel zoals radio, gsm, gps of zo direct met de massa verbinden met een input van de intercom. Hiertussen dien je een galvanische scheiding te plaatsen.
Dat is mijn insziens nu net de reden waarom je die speciale setjes van Autocom dient te gebruiken voor het aansluiten van randapparatuur.
Ik dacht eerst ook slimmer te zijn dan Autocom, maar kwam van een kale reis terug. Enkel voor de verbinding met de gps heeft Frank12RS mij vreed goedkoop kunnen helpen.
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Voor de techneuten, een RC wil ook wel eens lukken.
22 ohm 1 µF , om de gelijkstroomcomponent te elimineren.
Plaats reactie