WD-40 ???

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

WD-40 ???

Bericht door b@RT »

I.v.m. kuisen en beschermen van de motor hoor ik hier dikwijls praten over WD-40 als een soort wondermiddel. Waar kan ik dat kopen en hoe ziet dat er uit ? Bestaat daar een afbeelding van op het net ? Mag dat ook op onderdelen gebruikt worden die heel warm krijgen ? Zoals uitlaat en motorblok ?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding

duidelijker kan niet :D
te koop in winkel waar ze smeer/ kuis/ onderdelen van auto's verkopen

het is niet echt een wondermiddel maar het reinigt smeert en beschermd
voor een tijdje

Als je de motor hebt afgespoten met HD-reiniger is het goed om daarna alle scharnierende onderdelen daar mee in te spuiten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
NoPa
Berichten: 743
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:00
Woonplaats: HASSELT
Locatie: LIMBURG!

Bericht door NoPa »

Een wonder-paardemiddel :!:

http://www.twbc.org/wd40.htm
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

't is geen wondermiddel (die bestaan niet :cry: ) maar 't is wel voor alles goe... castrol CRC-56 is ook erg goed... ik heb er menigeen stilstaande motor mee aan de praat geholpen, laatst nog een oude boxer met een gebarsten bobijn, met WD40 liep ie weer al moesten we de procedure alle 50 km herhalen, toch wel raar spul hoor...'t is oorspronkelijk door en voor NASA ontwikkeld...
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Voor problemen met starten van oudere motoren met carburator en voor schoonmaken van die carburator : 1 goed middel One Shot. (Ik weet wel niet of ze het nog maken...)

Voor WD40, het kan tegen hoge temperaturen, destijds als ik in de garage stond hebben we zelfd verroeste vijzen opgewarmd met de lasbrander en dan WD40 erop, heet, prima spul, direct los. Witte rook dat wel, maar zal niet snel branden...

Voor bescherming ook ideaal, zelfs mijn haagschaar spuit ik er mee in... wel niet zo super voor kettingen, is te dun en spat je wielen vol, maar voor bescherming, en zelfs behandelen van plastic koffers... prima. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
DREE
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Vlaardingen NL

Bericht door DREE »

Ik vind het matig spul. De nevel vind ik goor stinken is naar ik heb gehoord niet gezond. Ik gebruik het wel eens voor kunststof te smeren maar verder moet je er geen wonderen van verwachten.
Dree
K100 RS 1988
bas
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:15

Bericht door bas »

Mag WD-40 ook aan de koppelingshendel? sleutel? remhendel? achterveer? :?:
Bedankt alvast.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

aan de koppeling en remhendel is 't een goeie "nood"oplossing, een lik vet is hier beter op zijn plaats...
voor de contact sleutel weerom om te depaneren al zegt de bus wat anders, het werkt hoor maar je moet het voor een slot nogal vaak herhalen, 't contactslot gooi ik na iedere winter uiteen , ontvet het helemaal en vet het opnieuw in en dan gaat het 150 jaar mee :lol: als je daar geen zin in hebt is spray van sonax voor sloten errrrg goed...
de veren mag je er wel mee inspuiten
suy
Berichten: 249
Lid geworden op: 16 okt 2004, 15:17
Locatie: Antwerpen/Wilrijk

Bericht door suy »

Dree

Kun je mij zeggen wat er wel gezond is :?: :?: :D :wink:
DREE schreef:Ik vind het matig spul. De nevel vind ik goor stinken is naar ik heb gehoord niet gezond. Ik gebruik het wel eens voor kunststof te smeren maar verder moet je er geen wonderen van verwachten.
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

als 't voor de space shuttle goed is 't voor mijne GS zeker ok

een beter alternatief graag voor dit matige spul???
Plaats reactie