Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 2: Levanto tot Orvieto (IT) – 4 juni

OK, we hebben het weer gehaald. Iedereen is veilig. +400 km, Meer dan 10 uur onderweg, volle zomersferen. En ondertussen zijn alle onderwerpen gepasseerd in het avondrestaurant. Van rijtechieken, tot eerdere huwelijken, tot kinderen, tot ouderdom en ouder worden, tot zen en de kunst van motorreizen (ofzoiets).

Ik dacht vanalles te schrijven, maar dat werd allemaal tenietgedaan, toen we terug kwamen van ons restaurant in Orvieto, na een superdegelijke maaltijd en megadrankkaart. Op de terugweg na onze avondmaaltijd, na ons wijnverkenningsmoment, op de kruistocht naar het terugvinden van onze B&B, kregen we namelijk gezelschap van een olijke Piaggio Ape driewieler. Een beetje een oud model, beetje stroef, maar met wat goede wil en vier personen, kan je er nog vrolijk mee plezier maken. En hij staat graag mee op de foto ook natuurlijk. Blijkbaar is zo’n Ape zelfs een ‘draagbaar ding’. Lang geleden dat er nog zo kinderlijk werd gelachen. Schitterende afsluiter van deze vermoeidende rij-dag. De kilometers vielen nog mee, maar de broeiende temperaturen maken het hier toch wel prettig pittig.

Uitschieters vandaag : Volterra, Sienna, Bagno Vignioni met z'n vijverachtig dorpsplein, Montepulciano en ergens in een gehucht een heavy metal eethuis. Toscane werd echt even ontdekt tot in de meest duistere uithoeken. Een prima rijdag, met prima locaties.

En nu zijn we onze meegebrachte vloeistoffen aan het opsouperen en proberen we onze volwassene vochtigheidsgehalte van 55% omhoog te krikken naar de een infantiel foetaal gehalte van 80% water. En we gaan dat halen…. Met deze temperaturen moet je echt wel je vochtgehalte in het oog houden.

"n zware vakantie, zoveel is wel zeker.

Morgen verlaten we Toscane. En trekken we de Abruzzen in.
Slaap ze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 3: Orvieto tot Castel Del Monte - Poggio (IT) – 5 juni

Oei, een boze uitbater.

Bij de ontbijtafel gaf ie me al een loense blik en beet op z’n wijsvinger. Ai Roberto, niet goed geslapen makker ? Nieje, dat is het niet, maar wel jullie verbale nachtelijke terrasgezeligheid. Tot 03u00 op het terras van de B&B blijven plakken is precies niet naar ieders zin. En eigenlijk was het op ons ontbijtuur zelfs ook niet naar onze eigen zin. Gisterenavond leek het een gezellig plan om zo lang te blijven plakken, maar als je er op terugblikt dan kom je vrij snel tot de conclusie dat je die dingen beter niet had gedaan. Kleine oogjes, lichte deining in de bovenkamer en veel (na)dorst. Het ontbijt maakt veel goed voor onze kater en Roberto zelf kan er 2 minuten later ook goed mee lachen. Bij z’n vrouw en de andere gasten blijft er evenwel wat langer een humeurtje hangen.

Een klein uur later hebben we de motoren teruggevonden, herinneren we ons terug hoe we die moeten activeren en dringt het vaag tot ons door hoe we er ook nog mee moeten rijden. De eerste etappe is kort en dat is prima zo. Geeft op die manier een milde opwarming. Vooral voor onze rijvaardigheden dan, want verder is er totaal geen sprake van een milde opwarming. Tegen 09u30 is het zelfs al tegen de 30°. Doelwit nummer 1 is Civita de Bagnoregio. Een oud quasi ontoegankelijk rotsstadje, bijna helemaal verlaten (genaamd the dying city) en uiterst fotogeniek. Ik dacht er deze ochtend rond 05u00 voor op te staan, om het in de mist bij de opkomende zon wat te fotograferen, maar de B&B was zo beveiligd, dat Roberto dan zelf ook had moeten opstaan. En dat was een beetje teveel van het goede.

We verlaten Toscane, nippen even van Umbrie en trekken dan de Abruzzen in. De banen gaan van kersvers en smetteloos tot overrijp en slecht verteerbaar. We waren al gewaarschuwd, maar op sommige plaatsen is het echt tussen de putten slalommen en over de macadamrimpels hotsen. Er is geen kat op de baan en de enige hond die we tegenkomen doet dan ook nog eens een aanval naar het voorwiel van Fons. Wijselijk besluit ie, op enkele centimeters, dat deze tegenstander wat te hoog gegrepen is. Een hartaanval voor beide is alvast het resultaat. Fons recupereert nog wel. De hond hopelijk ook. Toeristen zijn hier al evenmin te vinden. Het is weer al enige tijd geleden dat we nog een buitenlandse nummerplaat hebben opgemerkt. Deze contreien worden nogal links gelaten ‘t schijnt. Beetje te ver om met eigen vervoer tot hier te raken en om de een of andere reden niet voldoende interessant om met een huurauto vanuit Rome tot hier te trekken. Niet erg voor ons. Dit geeft het net nog een extra vakantiekruidje. En vooral, we zijn hier bijna alleen en de rust is hier gewoonweg te proeven in alles wat je bezoekt en/of voor stopt.

Zelfs de doffe hitte proef je in je neus en mond. Het blijft hier hoofdzakelijk zinderen, alhoewel donkere wolken steeds op de loer liggen en er geregeld regen te ruiken valt.
Als sneak preview voor de volgende dagen trekken we al eens even Campo Imperatore binnen. Maar net voor het induiken krijgen we ijzeren bareel dwars over het straat. Zouden we er niet langs glippen? Even het gras over, langs de zijkant. Hmmm? Nog voor het antwoord kan uitgesproken worden, is de eerste er echter al langs. Van het verschieten trekken de regenwolken weg, komt de zon terug te voorschijn en begint hier en daar het natte wegdek te roken en te verdampen . We zijn moederziel in het natuurpark. En alhoewel dit nog maar een voorproefje is van het grote ‘Campo’ is het al eentje om van te likkebaarden. Gewoonweg prachtig.

Voor we het hotel aan doen, volgt nog een ommetje om wat catacomben te bezoeken waar er een trits priesters en andere geestelijken in vitrinekasten staan uitgestald. Enfin, toch hun aangeklede skeletten. Veel zien we er echter niet van. Op maandag blijven hun vitrinekasten gesloten. Damn. Hier had ik me toch wat op voorzien en verkneukeld. So be it. je hebt niet alles in handen. Zeker geen geestelijke skeletten. Maandag is hun rustdag. Tesamen met de haarkappers, maar ik weet eigenlijk niet goed wat dat hiermee te maken heeft. Het flitste gewoon door mijn hoofd…

Het was vandaag ook weer een confrontatie met een oud gebruik langs de banen. Zelfs al kom je nauwelijks auto’s of huizen tegen, hier en daar zie je vrouwen langs de kant op een stoeltje zitten. Keruig opgemaakt. Een parapluutje in de hand. Al dan niet opengedaan. Ik knik en ze knikken terug. Ik kijk even en zij blijven ook kijken. Maar we rijden door. Aan ons gaan ze vandaag geen klanten hebben. Leuk gebruik. Dat zie je bij ons niet. Daar zitten ze achter glas op een barkruk… Was weer jaaaaren geleden dat ik dit nog eens mocht zien.

Alleszins, we zitten bijna op het verste punt van onze reis. We hebben 3dagen enkel maar richting zuiden gereden. En dit samen met de afwezigheid van andere toeristen geeft echt wel een speciaal sfeertje aan de trip.

En als me iemand me nu nog een hint zou kunnen geven hoe ik foto’s op het forum moet opladen, dan is er op geen enkele manier nog een vuiltje aan de lucht. Ik krijg echter constant errors en lukt niet meldingen.

Sneu, want er zijn er leuke bij denk ik …
Grts

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 4: Castel Del Monte tot Castel Del Monte – 6 juni

Keuzes maken,

iedere trip moet er ooit eens aan geloven.

Omdat de vorige dagen toch wel flinke rijdagen waren, hetgeen waar we een beetje voor vreesden bij de voorbereidingen, was het vandaag kiezen tussen de Adriatische kust of Campo Imperatore. Anders zaten we weer tot bij het avondeten op de machines. Campo is onontgonnen, bruut en eenzaam. Trabocchi is toeristisch, zwembroeken en gelatti.

Campo heeft het gehaald. Dus wijle op weg naar het natuurgebied, met in het midden de gevangenis van Il Duce (Mussolini dus). Bon, lang heeft ie er niet gezeten, want de Duitsers hebben ‘m er heel snel weggehaald. Zelfs al was de oorlog op z’n einde en was het verlies nakende, hiermee hadden de Duitsers toch nog effe ’n statement op de wereld losgelaten.

Verdraaid weergaloos. En dan bedoel ik niet de 2e WO, maar deze streek in al z’n desolaatheid. He-le-maal my cup of thee. Het Tibet van Europa. Een hoogvlakte op een 1700meter. Groot, uitgestrekt, nauwelijks bereikbaar.

Nadien trekken we nog naar L’Aquila. Nog zo’n verbijsterend verhaal.

Anno Domini 2009. 6 april 03u30. 10km onder de grond is er een slaande schuimbekkende ruzie tussen enkele geologische structuren, wat tot uiting komt in een aarbeving met een sterkte van 6.3 MW. Het dodental bedraagt een klein 300 mensen, het aantal gewonden loopt op tot 1.100. 15.000 gebouwen hangen aan flarden een 40.000 mensen zijn dakloos. In 2016 ... opnieuw. In 2017 ... opnieuw. 300.000 mensen zonder stroom. Heel de streek draait in de soep. In sneeuw en vries. Respect voor deze bevolking, die al 1000’en jaren gekend staan als een taaie en hardnekkige bende. De Romeinen hadden er lang geleden hun handen ook al aan vol. In 2010 werd er dan nog een uiterst kritische film gemaakt over de wederopbouw na de aardbeving. Maare ... bij de Italiaanse regering schoot dit effe in het verkeerde keelgat en ze boycotte als tegenreactie het filmfestival van Cannes 2010, waar deze film buiten competitie werd vertoond. Alleszins een streek met een verleden.

Amai, nu komen er al serieuze dingen in een motorreisverslag te staan. Waar gaat dat eindigen ? Jongensjongenstoch. Terug even naar andere typische locale rituelen, maar van een leutiger en luchtiger type : als je per se met open raam wil slapen, dan moet je hier eerst wat pepers over de vensterbank strooien. Zou je graag kinderen willen krijgen, ben je reeds actief aan het proberen/presteren/trainen en had je ook nog eens graag een zoon gehad, dan draag je best een tros knoflook dag en nacht bij je. Ga je een zieke vriend bezoeken, dan spuug je steeds eerst op de drempel bij het binnenstappen van het huis. Leuk toch ?

Combineren mag natuurlijk ook altijd : Strooi wat peper op de vensterbank van je zieke vriend(in), spuug eens resoluut op de drempel bij het binnengaan, ga zonder dralen rechtdoor naar de slaapkamer en 9 maanden later is je vriend al lang genezen en heb je er een zoon bij. Voor wat je vrouw van al deze ziekenbezoekjes gaat vinden, hebben ze echter geen volksspreuken.

Bon, dat zal al meer dan genoeg zijn, voor deze vandaag. We activeren de eindgeneriek. Een carrefour, wat inkopen voor het avondeten en de avond mag worden ingezet.

Fijne dag.
Fijne bende.
Fijne streek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Flat Twin Power

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Flat Twin Power »

Nice, mooi. En die Triumph Sprint. Ik heb er heel erg lang geleden krek dezelfde gehad. Fantastische motor.
©Echt he !
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2015, 08:40
Woonplaats: Fantasyland

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door ©Echt he ! »

Pfieuw, ik zit -nog steeds- op het puntje van m'n stoel.
en neen, ben er niet afgevallen of een vlaggeske moeten nemen om me te komen oprapen.

wat een knappe reis en dito verhaal !
may the horse be with you.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 5: Castel Del Monte tot Urbanio (IT) – 7 juni

Afbeelding

Een dag vol uitersten.

Soms heb je pech, soms heb je chance.
Heel de voormiddag werden we geconfronteerd met de naweeën van de laatste aardbeving. En we dachten dat we al flink wat gezien hadden in L’Aquila. Een stad van gemiddeld formaat, waar zowat alle gebouwen in de stellingen stonden. Tot zo’n 50 kilometer hierna kwamen we nog steeds gebouwen tegen die ondersteuning nodig hadden om overeind te blijven staan. Sommigen een luchtig korset rondom, anderen een metalen harnas. Tot we aan Amatrice kwamen… Hier nog niet teveel ondersteuning en stellingen voor wederopbouw. Leger, rode kruis en politie alom. Stukken van huizen liggen nog plat en puin zover je kan zien. We zijn stil als we door de straten passeren en quasi ‘in’ het rampengebied rijden. De aardbeving is eigenlijk nog maar enkele maanden achter de rug en dat is merkbaar.

Verbijsterend.
En intriest.

Er zijn maar enkele wegen open en we sukkelen verhard en onverhard verder. Het is 30° en we raken voor geen meter vooruit. Sommigen rijden even een stuk verder, om te verkennen of de weg haalbaar is. Meermaals moeten we onverricht ter zake terugkomen. Niemand durft precies ook maar een negatief woord uiten. Of kafferen of zuchten. Wat hier te zien is, doet onze ‘ontevredenheid’ totaal in het niets verdwijnen. Effe de mindset op z’n plaats zetten. Even de juiste perspectief naar boven halen.

Uiteindelijk lukt het ons om een weg te vinden, die wat aansluit op het voorziene traject en proberen we terug in de roadtrip-modus te kruipen. Dit duurt echter geen 5 minuten. Net voor we het Nationaal park van Sibillini willen intrekken met één van onze reisdoelen, worden we halt gehouden door enkele militairen. Hun verdict is helder. Hier komen jullie niet voorbij. Ze proberen ons nog te helpen met een alternatieve weg uit te stippelen, maar uiteindelijk moeten we assistentie van de politie inroepen om uit deze regio te geraken. Dit ‘was’ geen rampengebied. Dit ‘is’ rampengebied.

Met een goei 2uur vertraging komen we terug uit op iets wat lijkt op de juiste richting. met al deze omzwervingen en indrukken dienen we echter heel de route om te gooien. Geen hoogvlakte met grandioze bloementapijten en ook geen grotten van Frassissi, met de bekende kapel in de grot. Zeg maar (opnieuw) vaarwel naar enkele highlights. Enerzijds komen op deze manier het aantal kilometers versus hetgeen we hoopte te zien op deze trip, toch op de balans te liggen. Anderzijds is het nog steeds geen woensdagnamiddagstraf om door deze regio te rijden. Hoe raar en hoe moeilijk ook om te zeggen, al het bovenstaande in rekening gebracht, is het hier een mooie streek. Net omwille van de risicovolle aardbevingsfrequentie, zijn hier niet veel dorpen , wonen hier niet veel mensen en is op alle mogelijke vlakken de natuur heer en meester.

Net voor we onze agrotourismus hotelleke opzoeken, trekken we nog even Urbania in, om op zoek te gaan naar de Chiesa dei Morte. De kerk der doden. In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, liggen/staan hier de geestelijken in vitrinekasten de bezoekers te verwelkomen. De vorige kerk, van enkele dagen geleden, had catacomben met skeletten. Maar daar stonden we voor gesloten deuren. Een antiekhandelaar sluit een kwartiertje zijn zaak om ons te begeleiden naar de zo goed als verborgen ingang van de kerk. We zijn echter een uur te laat. Ook hier zijn de deuren reeds gesloten. Om morgen pas terug open te gaan tegen 11u30. En dan moeten wij hier al lang terug de piste uit zijn. byebye, highlight nummer zoveel…
Ons onderkomen, de ontvangst en het eten brengen echter alles met één penneveeg terug naar de positieve kant van de balans.

Een dag vol uitersten.

Om even duidelijk te maken, dat je veel kan voorbereiden, maar dat je eigenlijk niet veel echt in handen hebt.
En dat hoort erbij.

Als je daar moeite mee hebt, dan is het soms een opeenstapeling van en een confrontatie met ontgoochelingen. En dan begin je er beter niet aan.

Tot morgen…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Danny »

vergis ik me of zie ik Bart nergens??
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Nope,
Geen vergissing.
Goed opgemerkt.

Deze trip is iets te ver en iets te lang voor hem.
Niet echt zijn kopje thee...

en nu gaan we weer de baan op se.

De zin schijnt. Het is al 25°. En we hebben weeral goed geslapen.
Dikke vakantie hoor
:-)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 6: Urbanio tot Sabbioni (IT) – 8 juni

Afbeelding


Sommige dagen staan in teken van sightseeing, anderen zijn puur in functie van op een snelle en aangename manier van punt A, naar punt B te gaan.

Vandaag transformeren we onszelf in trajectmodus. Niks sightseeing, geen highlights aangevinkt op de kaart.

En toch komen er rariteiten naar boven. We hebben ons namelijk op de één of andere manier totaal vergist bij het aantal kilometers. We zaten er zomaar even een dikke 100km naast. Raar. Mais bon. We zullen dus snel in onze nieuwe cabanne zijn zeker?

Of toch niet… want we vinden weer genoeg onvoorziene vluchtwegen om haltes in te bouwen. Strandbezoek, Duitse begrafennissen, een ontsnapte gevangene in Dicomano, laat maar komen.
Tijdens de middag passeerde er ons in Dicomano een jeugdige man in volledig gestreept gevangenispak. Geen erg. Wij eten rustig verder. Hij stapt sloom verder. Toch effe onthouden, deze outfit. Misschien wordt dit de nieuwste mode voor Belgie voor volgend seizoen.

Maar de baan roept. Een omgebouwd stratenparcour, inclusief curbstones smeekt om een carte-blanche traject. Zalige rijbaantjes. Een schitterend totaalpakket vandaag. Om in de traditie van de vorige jaren te blijven, houden we nog even halt bij een surfersstrand. Ditmaal zonder hond/frisbee, maar evenzeer een aangenaam oponthoud. 10 minuten later staan we terug aan de kant. Een bizar monument trekt onze aandacht. De zijpikkels vinden de grond en wij trekken weer op schooluitstap. We verbroederen met zo’n 30.000 Duitsers op zowat de grootste Duitse WOII begrafennis. Machtig gelegen op de top van een heuvel

En om de dag helemaal in schoonheid af te sluiten hebben we een B&B, met grandioos uitzicht. Het is gewoonweg niet te begrijpen dat sommige mensen op gelijkaardige plaatsen met gelijkaardige uitzichten een huis hebben. Voor mij is dat jaloezie. Niet meer, niet minder. ☺

We zitten momenteel in een uit de voegen gebarsten blokhut, op ‘ons’ terras na te kaarten en gezellig te keuvelen.

‘n Prachtige avond.

Morgen gaan we eens wandelen. Dat hebben we nog niet gedaan, deze vakantie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joshua
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 feb 2013, 21:45
Locatie: Texas van Belgie

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Joshua »

Gewoon prachtig, jullie zijn terug een mooie memory stone aan het verzamelen ! Super mannen geniet ervan zou ik zeggen !
Greets
Jos
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 7: Sabbioni tot Vallarso (IT) – 9 juni

Afbeelding

Hoe langer de reis vordert, hoe twijfelachtiger onze beslissingen worden. Ons bergwandelingplan is er alvast eentje die de wenkbrauwen van de Rifugio-uitbaatster doen dansen. Maar zover zijn we nog niet. De dag begon niet met wenkbrauwengymnastiek.

Ik zit hier nu op het terras van datzelfde onderkomen. Het is 07u15. Ga seffens m’n eerste latte machiatto ontvangen en de rest is nog in dromenland. Iedereen die de bergtocht wil aanvangen moet hier passeren. En dat zijn er op dit vroege uurtje al wel wat.

Wat herinner ik me nog van gisteren ?

Dat we meer en meer bedreven worden in het in gang duwen van Fons zijn RT. Ergens in het begin van de vakantie is z’n startmotor in protest gegaan. Altijd spannend bij het wegrijden. Zeker bij een péage halte, waar het meestal een kwestie is van gas te geven nadat de bareel open gaat. En op die plaats liep het gisteren mis. De laatste dacht dat Fons bij de koplopers zat en de eerste dacht dat hij wel volgde. De groep was wat versnipperd door vrachtwagens en rotondes. En Fons stond nog aan de péage. Actieplan ‘red Fons’ werd geactiveerd. Nu nog hopen dat wij van aan de verkeerde kant van de péage vlot zouden kunnen doorsteken naar Fons zijn kant. Tegen dat we daar aankwamen had hij z’n machine al zelf terug in gang gekregen en stond z’n temperatuurmeter zwaar in het rood, van zolang stationair te draaien. En dat in volle zon, tegen opnieuw een 30°. Chance dat enkel de machine wat oververhit was en niet de gemoederen.

Ah… ze brengen m’n latte machiatto. Lekker.

Terug naar gisteren.

We hadden er op dat moment zo’n 250 km opzitten en waren op weg naar de Col de Xomo, waar onze nieuwe rifugio is gelegen. Door het vorige oponthoud en ’n broodnodig eetmoment komen we met zo’n 3 uur vertraging aan bij de stopplaats, en tevens ook onze startplaats voor de pittige strada della 52 gallerie wandeling. Het is 15u. we hebben nog een half uur te wandelen voor we aan het eigenlijke vertrekpunt zijn. De wandeling duurt een slordige 5 uur, indien je nergens zou halte houden en dan nog een half uur om terug bij onze slaapplaats te raken. Geen zinnig mens die dan nog een berg op trekt. Je kan veel zeggen over dit groepje, maar dat het een zinnige bende is, hoort daar niet bij. Wijle dus den berg op… Voor een wandeling waar de meesten een dag voor uittrekken.

Een goei 1000 meter stijgen op 3 uur wandelen. Dat voel je. Zeker als je benen de voorbij 8 dagen hoegenaamd niets gedaan hebben. In de tunnels (52 dus) is het bij momenten pikkedonker. Pillampen zijn nodig om je voeten wat stabiel te kunnen neerzetten en een dik hoofd om de botsen tegen het plafond wat op te vangen. Het zweet gutst van onze hoofden, ruggen en benen. Meerdere hartritmes verliezen hun routine en knieen beginnen zompig aan te voelen. Het is echter zo mooi dat al het vorige wat naar de achtergrond verdwijnt. Het voordeel van dit late wandeluur, is dat we weer helemaal alleen op een (toeristisch) traject zitten. En dat maakt het toch net wel zo fijn.

Halverwege de hele wandeling is een berghut. Goed voor bier en apfelstruddel. 18u30. Nog 2 uur en half te wandelen.Nog een geluk dat de uitbaatster op de hoogte is en voor ons nog een knabbelke wil in elkaar flansen zodra we terug zijn. Want we zullen honger hebben. Zingen en ronduit kletsen is ook een optie, want we hebben alvast het kot voor ons alleen. Wat plaatselijke biertjes en lekker eten sloot de dag af.

Ondertussen is de rest van de meute ook wakker en roept de ontbijttafel luidkeels.

Vandaag verlaten we Italië en trekken via enkele cols naar Längenfeld. We gaan ons dus ook in het massatoerisme gooien. Het is weekend, goed weer en we passeren bekende cols. De desolaatheid is vanaf vandaag helemaal gedaan. Alweer een teken dat we noordelijker trekken.

Dat we richting België rijden …

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door P-man op 11 jun 2017, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Koppel!! »

En zeggen dat ge daar jaaaren geleden nog met de moto mocht passeren, voor zover ge gek genoeg waart :lol:
Die wandeling staat ook op m'n lijstje, wil ik ooit nog doen.
Voor de rest weer goed bezig, leuke schrijfsels, toffe foto's, keep up the good work :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 8: Vallarso tot Sölden (AT) – 10 juni

Een volgende fase dient zich aan. We trekken vandaag mee met de reguliere toeristenstoet van vakantiegangers, mobilehomes en motorrijders die iets meer voor de hand liggende locaties opzoeken.

De terraskes zitten overal vol, op vele cols is het eindeloos lang meerijden achter een convooi slakken-op-wielen en het is duidelijk dat niet al deze toeristen het bergrijden al onder de knie hebben. Op één van de stops die ik maak voor een snelle fotoshoot, komt er een GoldWing en een Diavel op de miniparking gereden. De Goldwing leunt wat over, de berijder kan ‘m niet houden en de Diavel-rijder zoekt een geschikt plaatsje om de zijpikkel in de grond te verankeren. Ik snel naar de GodWing-man, maar met z’n twee handen maakt ie teken naar mij om halt te houden.’no problem, no panic’ klinkt het vanonder zijn open helm en gesloten baard. Of ik moet helpen ? ‘Natuurlijk niet’ klinkt er iets Duits-achtigs.. De man is twee meter groot. En breed ook. Maar de GoldWing blijft weerbarstig op de grond liggen. Echt niet helpen ? Ik hoor echter enkel maar wat oerkreten , hetgeen ik interpreteer als ‘ja graag’. Maar zijn kompaan from hel, ik bedoel met zijn Diavel is ondertussen ook van de partij en samen zal het ze wel lukken. Ik trek wat foto’s (niet van hen…) en stap weer op.

Er volgen nog enkele klassiekers al la Timmelsjoch en bovenaan de cols is het aanschuiven en motoren en drukte alom. Tiens , ik wist niet dat de vakantie al begonnen was. We trekken rustig verder tot voorbij Sölden en tot bij ons hotel. De avond is nog jong en we willen wat royaal afsluiten vandaag. Het is de laatste avond samen en dat mag gevierd worden.

Morgen trekken we voor 830 km recht naar boven op de landkaart.

Nu gaan we hier iets drinken se…

En daarna nog wat …

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door P-man »

Dag 9: Sölden tot Leuven (BE) – 11 juni

De laatste rit.

Duizend bommen en granaten.

Het zit erop.

En om helemaal in de sfeer van de reis te blijven, dient er zich nog een tweede exemplaar aan om in gang geduwd te worden. Chance dus dat de vakantie wat ten einde loopt. Aan dit tempo hadden we anders binnen een kleine week alle motoren in gang moeten lopen. Nog een uurtje binnenbaantjes en dan is de snelweg ons nieuwe speelterrein tot we in Leuven aankomen.

Veel spelen is er echter niet bij. Duitsland blinkt weer uit in wegenwerken en files in twee richtingen. De temperaturen smikkelen tot tegen de 30° aan. Verkoeling is enkel te vinden bij de sporadische magnum ijscreme onderweg (witte chocolade graag voor mij ). En ondanks alles is er verder nauwelijks iets nuttig of meldenswaardig te noteren op heel het traject. Als hoogtepunt is er enkel weer de grensovergang met het obligate confetti-moment. Het blijft een schitterend beeld, om tegen 140 km/u een zakje confetti open te prutsen en een 5seconden kleurrijk feestje te houden.
Tegen 18u30 begeleiden we de voorwielen in de verschillende richtingen en bij iedere verkeerswisselaar of afslag is er wel iemand die een andere richting inslaat. De groep slinkt en ieder trekt in de stilte van zijn eigen helm naar de huiselijke regionen. Het afscheidsprotocol was al eerder gebeurd in het laatste tankstation.

Het Abruzzen-avontuur is achter de rug.

Er komt weer een periode aan om te kniezen en te sudderen en om de reiskater te laten wegdeinen.

Merciekes beste reisgenoten,
en ook merciekes om dit verslag weer even gevolgd te hebben.

Als afsluiter nog wat foto’s-van-onderweg en dan mag het doek vallen …

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Poukah »

Nog eens alles nagelezen. Het kost nog wat tijd om alles te verteren wat er in die tien dagen op ons af kwam.
Maar dankbaarheid is wel het overheersende gevoel. Merci P-man en de andere vier kompanen,van ergens diep vanbinnen!
Steven
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door V »

Prachtig :thumbright:
Grtz Marc
Afbeelding
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door YOwan »

Wees terug welgekomen in ons F*ck*ng belgenland (jaja, met hoofdletter F en kleine b !)...
Kan je nu de wegen hier weer wat verblijden met Uw aanwezigheid.
Was weer een tof reisverslag, doorspekt met leuke foto's... waarvoor dank !
cu (on the road of erneffens), grtz Johan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
©Echt he !
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2015, 08:40
Woonplaats: Fantasyland

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door ©Echt he ! »

© echt he.... het was weer smullend lezen.

dankje voor het neerpennen, delen en de mooie foto's !
voor jullie zal het nog een ander verhaal zijn.

welcome back . :-)

:bshelp:
may the horse be with you.
Immanuel
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jun 2012, 21:53

Re: Reisverslag: Het Land van de Zwijnen

Bericht door Immanuel »

Hey Pieter, ik ben blij dat ik keer op keer deel mag uitmaken van de leuke motoreizen.
Steeds opnieuw is het een combinatie van plezier maken, motorrijden, genieten en vooral echt reizen...
Bedankt voor, opnieuw de leuke trip!
Plaats reactie