hallo
Na een tripje van een 100 km blijkt mijn r 1150 gs moeilijk op te schakelen,90000km staan erop,ik heb gemerkt dat als motor in neutraal staat als men naar eerste schakelt dat er een lichte weerstand is(veer)volkomen normaal,naar boven toe van neutraal naar 2de is deze weerstand weg,kan er een veertje gebroken zijn in de v-bak?
grtjs
jan
moeilijk schakelen
Moderator: GVN
Re: moeilijk schakelen
Nope, 9 kansen op 10 het linksysteem aan het schakelpedaal zelf dat droog staat. De kogels hebben vet nodig, dan zal dat schakelen terug goed verlopen. Zoals in dit geval 3, 9 en 12.
Re: moeilijk schakelen
Veer gebroken betwijfel ik...dat is gewoon omdat de wals dan voldoende grdraaid is en t kanwiel al in zijn borging schuift.
Maak eerst eens de kniekoppelingen los en controleer op soepel gaan.
Moeten goed ingevet zijn.zie tekening hierboven.
Demonteer de schetsplaat waarin de schakelpedaal scharniert. 3 inbusjes en de schroef vd veer regeling.
Ff in de bankschroef spannen en de zitting vd schakelpedaal verwarmen.
Let op de positie vd pedaal en draai de inbus los.
Alles goed invetten en een likje loctite aan de schroefdraad. Handvast en opnieuw monteren.
Voor de bovenste bout moet je misschien een beetje tillen aan de kader achteraan.
Kogelgewrichten in mekaar en opnieuw proberen.
De volgende stap is controle olie en daarna er iemand laten naar kijken
Maak eerst eens de kniekoppelingen los en controleer op soepel gaan.
Moeten goed ingevet zijn.zie tekening hierboven.
Demonteer de schetsplaat waarin de schakelpedaal scharniert. 3 inbusjes en de schroef vd veer regeling.
Ff in de bankschroef spannen en de zitting vd schakelpedaal verwarmen.
Let op de positie vd pedaal en draai de inbus los.
Alles goed invetten en een likje loctite aan de schroefdraad. Handvast en opnieuw monteren.
Voor de bovenste bout moet je misschien een beetje tillen aan de kader achteraan.
Kogelgewrichten in mekaar en opnieuw proberen.
De volgende stap is controle olie en daarna er iemand laten naar kijken
Re: moeilijk schakelen
of iets anders kopen...Danny schreef: De volgende stap is controle olie en daarna er iemand laten naar kijken
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05
Re: moeilijk schakelen
thanx voor de snelle reactie,
ik zal de komende dagen kogelgewrichten eens terug invetten in de hoop dat het opgelost is
en voor stefke2 ,ik koop geen ander machine ben eraan verslaafd geraakt beste boxer tot nog toe
r 1150 gs bwj 2000
grtjs jan
ik zal de komende dagen kogelgewrichten eens terug invetten in de hoop dat het opgelost is
en voor stefke2 ,ik koop geen ander machine ben eraan verslaafd geraakt beste boxer tot nog toe
r 1150 gs bwj 2000
grtjs jan
Re: moeilijk schakelen
Niet enkel de kogels, vooral t scharnierpunt schakelpedaal
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05
Re: moeilijk schakelen opgelost
Opgelost,
bij het invetten van de kniegewrichten en schakelpedaal heb ik gezien dat de bevestiging op de V-bak volledig loszat (op de getande as)
daardoor kwam de bovenkant van het gewricht tegen de motor waardoor deze moeilijk opschakelde.
nogmaals bedankt voor de goeie raad.
Op naar de volgende 90.000km
grtjs
bij het invetten van de kniegewrichten en schakelpedaal heb ik gezien dat de bevestiging op de V-bak volledig loszat (op de getande as)
daardoor kwam de bovenkant van het gewricht tegen de motor waardoor deze moeilijk opschakelde.
nogmaals bedankt voor de goeie raad.
Op naar de volgende 90.000km
grtjs