Booster plug K1600gt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Booster plug K1600gt

Bericht door Gtsportivo »

Hoi ,
heeft er iemand ervaring met een booster plug op een k1600gt ?
gr
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door KeeS16 »

Wasda?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Danny »

Nie rap genoeg? :mrgreen:
Een 1600 hangt toch al super ad gas?
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Gtsportivo »

Danny schreef:Nie rap genoeg? :mrgreen:
Een 1600 hangt toch al super ad gas?
nee nie rap genoeg moet elke keer de DCT uitschakelen om een panneke te kunnen bij houden heeft 125 pk en de mijne 160 pk
houd teveel tegen die DTC en uitschakelen gaat maar als je de motor hebt stilgelegd en terug start staat hij weer ingeschakeld
kan ook aan het gashendel liggen dat deze niet correct geprogrammeerd is naar de motor toe de gashendel reageert veel te laat
ook al staat de motor in Dynamic mode ,daarom zou ik graag weten of er iemand met een booster plug rijd of een power command
deze zou alles verhelpen
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door costerke »

Toegeknepen versie of full power ?
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Herman1200RT »

Zal wel nog op 100pk staan. Met mijn rt lc blijf ik op gelijke hoogte met een pan
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Danny »

Ha t gaat over koersrijden...
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Michelleke »

Ga er even een biertje bij halen... 8-)
R1200GSLC / K1200RS
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door KeeS16 »

Ich de chips :thumbleft:
Flat Twin Power

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Flat Twin Power »

Eens wisselen van motor, misschien is de k dan wel sneller dan het panneke :mrgreen:
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Buffel »

Hey Ivo,

Ik heb net zoals jij vele jaren met de pan gereden. Ik vermoed dat de uwe op 100pk staat, anders moet bij
het accelereren de GT duidelijk sneller zijn. Dat gaat natuurlijk niet over straatlengtes, maar toch duidelijk verschil.

Tijdens de routes en trips heeft het veel met de piloot en type route te maken te maken, normaal zal geen van beiden elkaar los rijden.

De speciallekes zoals de Zoncolan, Hard Knott pas, Stelvio e.d. zijn iets handiger met de Pan, iets meer werken met de GT, maar van de
moment dat de bochten iets glooiender zijn zal de piloot van de pan uit zijn pijp moeten komen !!
( en ik spreek uit ondervinding :wink: )

Anders spreken we eens af en zoeken een mooi recht stuk om eens door te trekken :lol:

Grts
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door panneman.be »

Ik ken ook 160pk en 125pk motoren die niet wegreden van een simpele 100 PK GT1600 of een 100 PK GSA hoor :grin: :lol: Aan wat dat ligt dat weet ik niet :wink:
En ik ben al heel dikwijls op de rooster gelegd hoor :roll:
Ik hoorde wel regelmatig tandengeknars in de helmen van die meerder PK-motoren :lol:

Maw , ik kan moeilijk aannemen dat een GT1600 met 100 of 160 pk moeite heeft om te volgen en je daar "hulpmiddelen" voor nodig zou hebben.
Vrees dat er misschien iets niet helemaal in orde is met de motor. Eens op een vermogenbank laten testen misschien?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Flat Twin Power

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Flat Twin Power »

Het hangt er grotendeels vanaf welke wegen je rijdt. Als ik met mijne maat met zijn luchtgekoelde GSA een toertje ga doen dan rijdt hij mij op kleine boerewegels gewoon verloren. De K is veel te lang en zwaar om vlot op zulke wegen te rijden. Echter, bij het optrekken en op wegen met lange glooiende bochten kan hij mij aan geen kanten volgen.
Een Pan is ook veel agieler en wendbaarder aan lage snelheid dat een K. Ik heb op het werk nog met een Pan gereden en dat was mijn favoriete werkgymkana motor.
Ik zit trouwens momenteel in het Lake District en heb gisteren Hard Knot Pass gereden met naar beneden stromend water door de vele regenval de laatste dagen. Klein beetje werken op de K.
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Gtsportivo »

het gaat niet om in de bochten te kunnen volgen elke gek heeft zijn gebrek ,en ik kan heel goed verdragen ga niet tot het uiterste rijden dat moet ieder voor zich uitmaken
dat ik in de bochten niet een van de beste ben maar het gaat gewoon op een rechte baan dat ze gewoon van mij wegrijden dat is het probleem
en hij heeft 1 keer op full power gestaan was een beest om mee te rijden dan blijft hij gaan ,maar er zit nu ergens een probleem .
ik hoop dat ze dat kunnen vinden in de garage anders ga ik wel een power command steken ,die booster plug is geen power box dat is gewoon een fijn afstelling met een censor
heeft niets met power te maken zou alleen de motor beter moeten lopen
gr :grin: :grin:
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Gtsportivo »

Buffel schreef:Hey Ivo,

Ik heb net zoals jij vele jaren met de pan gereden. Ik vermoed dat de uwe op 100pk staat, anders moet bij
het accelereren de GT duidelijk sneller zijn. Dat gaat natuurlijk niet over straatlengtes, maar toch duidelijk verschil.

Tijdens de routes en trips heeft het veel met de piloot en type route te maken te maken, normaal zal geen van beiden elkaar los rijden.

De speciallekes zoals de Zoncolan, Hard Knott pas, Stelvio e.d. zijn iets handiger met de Pan, iets meer werken met de GT, maar van de
moment dat de bochten iets glooiender zijn zal de piloot van de pan uit zijn pijp moeten komen !!
( en ik spreek uit ondervinding :wink: )

Anders spreken we eens af en zoeken een mooi recht stuk om eens door te trekken :lol:

Grts
kunnen wel eens afspreken :grin: :grin:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Man in Black »

op full power was misschien 30d op proef :mrgreen:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Booster plug K1600gt

Bericht door Dirk Pauwels »

Kromme redenering.....
Mijn 160pk komt er niet uit en dus ga ik maar een power commander steken?
Je moet eerst de oorzaak aanpakken, als die K1600 niet in orde staat heeft die power commander geen zin.
Dus naar de dealer en laten uitlezen, desnoods een dyno run laten doen, kost +/- 50€ dan weet je exact het koppel en vermogen.
Er rijdt regelmatig al eens een waco op een K1600GT(S?) mee en die komt zeker geen vermogen te kort.... Hij kan mss wat minder vloeiend door de korte bochtjes maar als die op het rechte stuk openzet is er geen houden aan... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie