Batterij Zumo 590 snel leeg

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Flat Twin Power

Batterij Zumo 590 snel leeg

Bericht door Flat Twin Power »

Ik weet niet of dit hier al eens gepasseerd is (de zoekfunctie heeft niet opgeleverd) dus mijn excuses als dit hier al eens gezet is maar ik zit nu aan mijn tweede 590 (de eerste werd in garantie vervangen) met batterijproblemen. Telkens ik mijn 590 uit de houder neem of zelfs na een nacht opladen van het contact haal krijg ik na 10 seconden de melding dat de batterij bijna leeg is.
Nu ben ik op een filmpje gestoten waarbij het probleem blijkbaar niet aan de batterij ligt maar aan de contactjes van de batterij.
In onderstaand filmpje legt Hans uit hoe je het kan verhelpen.
Ik zal dus eerstdaags mijn 590 eens opereren om te zien of het helpt.

https://www.youtube.com/watch?v=msCQiw6vqms[/video]
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Batterij Zumo 590 snel leeg

Bericht door Pol »

Flat Twin Power schreef:Ik weet niet of dit hier al eens gepasseerd is (de zoekfunctie heeft niet opgeleverd) dus mijn excuses als dit hier al eens gezet is maar ik zit nu aan mijn tweede 590 (de eerste werd in garantie vervangen) met batterijproblemen. Telkens ik mijn 590 uit de houder neem of zelfs na een nacht opladen van het contact haal krijg ik na 10 seconden de melding dat de batterij bijna leeg is.
Nu ben ik op een filmpje gestoten waarbij het probleem blijkbaar niet aan de batterij ligt maar aan de contactjes van de batterij.
In onderstaand filmpje legt Hans uit hoe je het kan verhelpen.
Ik zal dus eerstdaags mijn 590 eens opereren om te zien of het helpt.

https://www.youtube.com/watch?v=msCQiw6vqms[/video]
Uitgevoerd!! Ben benieuwd ! Merci van de post :wink:
Flat Twin Power

Re: Batterij Zumo 590 snel leeg

Bericht door Flat Twin Power »

Bij mij is het in ieder geval gelukt. Geen melding meer dat de batterij plat is.
Straf dat ze dat bij Garmin niet weten en dat ze je een refurbished toestel geven.
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Batterij Zumo 590 snel leeg

Bericht door MidlifeCruise »

...hier ook net toegepast en inderdaad dat helpt.
Dat we daar al zo lang tegenaan lopen... de garantie was net vervallen van 21/08.

Ik herinner me dat de auto adapter ook niet laadde in het begin was een soortgelijk connector probleem in de usb, heb ik met een stukje folie er tussen opgelost.
Toeleverancier connectoren bij Garmin :?:
Just call me Luc
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Batterij Zumo 590 snel leeg

Bericht door Pol »

Flat Twin Power schreef:Bij mij is het in ieder geval gelukt. Geen melding meer dat de batterij plat is.
Straf dat ze dat bij Garmin niet weten en dat ze je een refurbished toestel geven.
Bedankt voor de tip.Ik had de "ingreep" toen al doorgevoerd en er blijkt nu weldegelijk verbetering in te zitten. Hij houdt het tot een klein uur uit.
Plaats reactie