Positie kilometerteller kabel ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door Benny01 »

IK heb een caféracer gebouwd en had een tijdje geleden een gebroken kilometerteller kabel.
Nu had ik deze vervangen en na 100 km was deze ook weer gebroken. Ik heb dan onder garantie wel een nieuwe gekregen maar ik zou eerst zeker willen zijn of de positie van mijn klok wel goed staat om te vermijden dat deze kabel ook weer stuk zal gaan.
IK heb intussen de stand van de klok wel wat aangepast maar is dit volgens jullie voldoende ?
Afbeelding
Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door stefke2 »

Geen idee, maar uw tellers staan precies een vijftal cm lager en ook de vorkpoten zijn wat hoger gezet. Dwz dat als een originele kabel werd gebruikt deze misschien toch iets te gebogen staat en misschien daardoor stuk gaat? Of draait uw teller zelf wel nog netjes rond?
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door Benny01 »

Aan de vorkpoten is niets gedaan maar de teller is inderdaad wel een 5tal cm gezakt.
Als ik de kabel aansluit werkt de teller perfect, maar voor hoelang ??
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door stefke2 »

Benny01 schreef:Aan de vorkpoten is niets gedaan
sorry, redelijk blond moment van mij, clipons staan gewoon laag... :oops:
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door Droozy »

Als uw tellers lager staan zal uw kabel logischerwijze (iets) te lang zijn, waar werkt u dit weg?
Ligt de kabel altijd en overal op z'n "gemak" ook bij volledige stuuruitslag naar links en rechts?
Als uw teller soepel draait (dit kan u checken met een lucifer), kan ik niet direct iets duiden.
R100RS/R100R Mystic
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door aantzeetje »

Geen idee of je plaats genoeg hebt maar je kan altijd een winkelhaak adapter plaatsen. Je kabel zal steeds breken als de plooihoek te klein is.

Je moet maar eens googlen op speedometer cable adapter of tachometer cable adapter https://www.summitracing.com/int/search ... e-adapters
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Benny01
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:57
Woonplaats: Geel

Re: Positie kilometerteller kabel ?

Bericht door Benny01 »

Wist nog niet dat er dergelijke adapters bestonden.
Ik ga het nog eens bekijken nu ik de teller 5 cm hoger heb gezet en of alles in een goede baan ligt.
Plaats reactie