R 1200 GS of de Ralley ??
Moderator: GVN
R 1200 GS of de Ralley ??
Beste ,
Ik ga mij een nieuwe motor kopen(vorige RT is afgeschreven en wil eens wat andersv ), maar ben er nog niet helemaal uit . Misschien kunnen jullie mij wat helpen
Mijn keuze gaat naar een GS ......maar welke?? De ralley of de basic?
Alle commentaren zijn welkom. Alvast bedankt !
Groeten,
Luc
Ik ga mij een nieuwe motor kopen(vorige RT is afgeschreven en wil eens wat andersv ), maar ben er nog niet helemaal uit . Misschien kunnen jullie mij wat helpen
Mijn keuze gaat naar een GS ......maar welke?? De ralley of de basic?
Alle commentaren zijn welkom. Alvast bedankt !
Groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Bij de ralley kan je als optie een sportvering kiezen (als je ESA hebt) die 2 cm hoger en harder is. Enkel nut als je off road zou willen gaan vermoed ik.
Verder kan je bij de rallye ook weer optioneel het enduro pro modi kiezen.
Voor de rest is de ralley enkel een gewone GS met style pakket. (ander kleurtje, zadel, klein schermpje, andere radiator panelen, spaakvelgen, brede voetsteunen zonder rubber en de middenbok verwijderd, die moet je dan weer als optie erbij nemen.)
Wat ik zie is dat veel mensen een rallye kopen en vervolgens 1 of ander pakket (2delig zadel en hogere ruit) nemen. Dus je kan zowat alle kanten op.
De mijne is een vrij standaard ralley, enkel handkappen, HVV, RDC en chrome uitlaatbochten,alarm, middenbok, de gewone vario koffers en wunderlich valbeugels.
Kan wel meegeven dat de standaard vering zonder ESA voor mij niet ok was. Zit ondertussen Wilbers onder. Geen ervaring met de ESA.
Rijdt prima, wat bokkig in 2de en 3de, waarschijnlijk de euro 4 afstelling die een rol speelt, en het blok maakt vrij veel mechanisch lawaai.
Als je een keuze hebt, geen Anakee 3 nemen, maar iets anders kiezen. Geen super banden, niet slecht, maar er zijn betere. De Anakee geeft veel rolgeluiden en heeft een vrij star karkas, voelt hard aan, minder vertrouwen in de bochtjes dan bv een pilot road trail 4
Verder kan je bij de rallye ook weer optioneel het enduro pro modi kiezen.
Voor de rest is de ralley enkel een gewone GS met style pakket. (ander kleurtje, zadel, klein schermpje, andere radiator panelen, spaakvelgen, brede voetsteunen zonder rubber en de middenbok verwijderd, die moet je dan weer als optie erbij nemen.)
Wat ik zie is dat veel mensen een rallye kopen en vervolgens 1 of ander pakket (2delig zadel en hogere ruit) nemen. Dus je kan zowat alle kanten op.
De mijne is een vrij standaard ralley, enkel handkappen, HVV, RDC en chrome uitlaatbochten,alarm, middenbok, de gewone vario koffers en wunderlich valbeugels.
Kan wel meegeven dat de standaard vering zonder ESA voor mij niet ok was. Zit ondertussen Wilbers onder. Geen ervaring met de ESA.
Rijdt prima, wat bokkig in 2de en 3de, waarschijnlijk de euro 4 afstelling die een rol speelt, en het blok maakt vrij veel mechanisch lawaai.
Als je een keuze hebt, geen Anakee 3 nemen, maar iets anders kiezen. Geen super banden, niet slecht, maar er zijn betere. De Anakee geeft veel rolgeluiden en heeft een vrij star karkas, voelt hard aan, minder vertrouwen in de bochtjes dan bv een pilot road trail 4
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Dirk,Dirk Pauwels schreef:Bij de ralley kan je als optie een sportvering kiezen (als je ESA hebt) die 2 cm hoger en harder is. Enkel nut als je off road zou willen gaan vermoed ik.
Verder kan je bij de rallye ook weer optioneel het enduro pro modi kiezen.
Voor de rest is de ralley enkel een gewone GS met style pakket. (ander kleurtje, zadel, klein schermpje, andere radiator panelen, spaakvelgen, brede voetsteunen zonder rubber en de middenbok verwijderd, die moet je dan weer als optie erbij nemen.)
Wat ik zie is dat veel mensen een rallye kopen en vervolgens 1 of ander pakket (2delig zadel en hogere ruit) nemen. Dus je kan zowat alle kanten op.
De mijne is een vrij standaard ralley, enkel handkappen, HVV, RDC en chrome uitlaatbochten,alarm, middenbok, de gewone vario koffers en wunderlich valbeugels.
Kan wel meegeven dat de standaard vering zonder ESA voor mij niet ok was. Zit ondertussen Wilbers onder. Geen ervaring met de ESA.
Rijdt prima, wat bokkig in 2de en 3de, waarschijnlijk de euro 4 afstelling die een rol speelt, en het blok maakt vrij veel mechanisch lawaai.
Als je een keuze hebt, geen Anakee 3 nemen, maar iets anders kiezen. Geen super banden, niet slecht, maar er zijn betere. De Anakee geeft veel rolgeluiden en heeft een vrij star karkas, voelt hard aan, minder vertrouwen in de bochtjes dan bv een pilot road trail 4
Bedankt voor het response. Omdat ik een kleine rijder ben (172cm). bekijkt men de optie om te verlagen of een zadel van touratech. Dus geen sportvering...ik ga trouwens nooit offroad rijden. Wat de banden betreft zijn het michelin PR4. Wat mij het meest overtuigd zijn de mooie kleuren en het lijkt erop dat de motor stoerder is Voor de rest kies ik voor full option behalve de zijkoffers, die gebruik ik trouwens toch nooit.
Groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Verlagen zou ik niet doen, dan veranderd ook weer de geometrie.
Ik ben 1.70 en rijd met verlaagd zadel (nu Wunderlich) op de hoogste stand.
Als je toch nooit offroad rijdt dan zijn de gespaakte wielen ook maar enkel visuele optie.
ESA is dan weer wel schitterend als je wisselend met bagage of duo rijdt.
Ik heb nog een ruit van de GSA erop gezet en zit dan nagenoeg volledig uit de wind op hoogste stand.
Ik ben 1.70 en rijd met verlaagd zadel (nu Wunderlich) op de hoogste stand.
Als je toch nooit offroad rijdt dan zijn de gespaakte wielen ook maar enkel visuele optie.
ESA is dan weer wel schitterend als je wisselend met bagage of duo rijdt.
Ik heb nog een ruit van de GSA erop gezet en zit dan nagenoeg volledig uit de wind op hoogste stand.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Wanneer de terugname-deal bij de Nederlandse Bmw-buren goed uitkomt, zou het voor mij de Eclusive-full option kunnen worden
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Inderdaad "Man in black", mijn daeler geeft mij ook de raad om enkel het zadel te veranderen.Man in Black schreef:Verlagen zou ik niet doen, dan veranderd ook weer de geometrie.
Ik ben 1.70 en rijd met verlaagd zadel (nu Wunderlich) op de hoogste stand.
Als je toch nooit offroad rijdt dan zijn de gespaakte wielen ook maar enkel visuele optie.
ESA is dan weer wel schitterend als je wisselend met bagage of duo rijdt.
Ik heb nog een ruit van de GSA erop gezet en zit dan nagenoeg volledig uit de wind op hoogste stand.
Hoever kan jij aan de grond? Met bal van de voet of volledig?
Groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Man in Black schreef: Ik ben 1.70 en rijd met verlaagd zadel (nu Wunderlich) op de hoogste stand.
Een verlaagd zadel in de hoogste stand.
Wat voegt dat toe tegenover een standaardzadel in de laagste stand?
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
@RC30, niks...doet er zelfs nog 1 à 2cm vanaf
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
@luc.w, ik moet het wel correct zeggen, eerst reed ik met het verlaagde zadel in de laagste stand en kon ik met de bal van de voet (beide) goed aan de grond.
Na wat te snel last van mijn knieën te krijgen door te kleine kniehoek, heb ik van die laarzen gekocht met verhoogde zool (Daytona M-star GTX) en toen het zadel op de hoogste stand gezet. En verlaagde voetsteunen van Wunderlich erop.
Nu nog iets beter aan de grond met de voeten, net niet heel plat.
Na wat te snel last van mijn knieën te krijgen door te kleine kniehoek, heb ik van die laarzen gekocht met verhoogde zool (Daytona M-star GTX) en toen het zadel op de hoogste stand gezet. En verlaagde voetsteunen van Wunderlich erop.
Nu nog iets beter aan de grond met de voeten, net niet heel plat.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Dat zijn nogal combinaties.
Maar als het goed is hiermee dan ist goed he.
Maar als het goed is hiermee dan ist goed he.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Ik heb een tijdje ermee geworsteld, maar nu mijn ideale zitpositie gevonden hiermee.
Wat 1cm al niet kan doen
Wat 1cm al niet kan doen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
@Man in Black, idd het is niet altijd gemakkelijk om de juiste keuze te maken. Het is namelijk een keuze die neemt om 4 jaar zo met te rijden
Ik ga moeten goed overleggen hoe ik het juist ga doen.Maar blijkbaar is motor verlagen niet de beste optie.
I
groeten,
Luc
Ik ga moeten goed overleggen hoe ik het juist ga doen.Maar blijkbaar is motor verlagen niet de beste optie.
I
groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Luc.w, altijd welkom om eens te komen proberen op de mijne.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
Een kleine opmerking ivm de gespaakte wielen : buiten het feit dat ze mooier zijn, geven ze doordat ze zwaarder zijn, betere stabiliteit in (zeer) snelle bochten.
I like my bike!!
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: R 1200 GS of de Ralley ??
De kogel is door de kerk....het zal chocolatte zijn mijn madam eens meegenomen en voilà
Bij deze staat mijn RT full option met radio te koop
Groeten,
Luc
Bij deze staat mijn RT full option met radio te koop
Groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018