Valbaren of cilinder bescherming

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door KeeS16 »

De koop is bijna rond, en ben mij al gek aant zoeken voor vanalles, vraag is dan ook , valbaren rond de cilinders of dat cilinder beschermings- plaatje, waar zijn de meeste tevreden van en ook over de bescherming?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Danny »

Als je valt doen ze beiden wel iets maar ze combineren vind ik persoonlijk t beste.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door roadster »

cilinderbeschermers zijn geldklopperij imo.
Een onschuldige val en die dingen barsten alsof ze van glas zijn.
Valbaren vind ik dan veel interessanter, die zorgen er tenminste voor dat uw cilinders niet aan de grond kunnen.

Let wel dat is aan lage snelheid/stilstand. Aan hoge snelheid schuiven, dan heb je andere zorgen...
R1200GS LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb deze op de LC:

Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Danny »

cilinderbeschermers zijn geldklopperij imo.
ach ze dienen als buffer en meer ook niet, valbeugels gaan ook vervormen en dan komt de beschermer ertussen met liefst een rubberen blok tussen deksel en beschermer...
kan echt wat hebben.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Polleke G »

zo ziet er dat uit na een valpartij aan lage snelheid zonder valbaren(wel een RT)zo zie je dat plaatje niets afdoet,ik zou valbaren plaatsen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Michelleke »

Diegene die nu nog nie overtuigd is... :bshelp:
R1200GSLC / K1200RS
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door jovdt »

Oei dat was minder...maar wat noem je lage snelheid? Ben in Frankrijk op een rotonde op een dieselspoor onderuit gegaan en gegleden op de beschermers van de R1150 GSA buiten wat schrammen op de beschermer was er verder niets van schade; Zijn de kleppendeksel ondertussen dunner geworden en de bescherming minder of had je gewoon pech?
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Michelleke »

De kleppendeksels zijn inderdaad alsmaar dunner geworden, zeker de huidige Lc heeft heel dunne magnesium deksels , zit je zo door
R1200GSLC / K1200RS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Danny »

Tja beugels en een dekselbeschermer erachter...
1200GSa aan 60 a 70 per uur onderuit (voor mijne neus)
Beugel krom, beschermer in frut maar hij reed wel naar huis... Relax kan t beamen hij reed ervoor :mrgreen:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Relax »

Gesteld dat ik dat zou willen: idd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Dirk Pauwels »

Die beschadigde Rt da's niet van enkel een valpartij, die is duidelijk ergens tegen aan gegaan met de linkse cilinder, anders kan die cilinder niet gescheurd zijn.... Ook niet overdrijven. Daar helpt een valbeugel ook niet veel meer. 8-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Polleke G »

Die is op een rotonde onderuitgegaan,(is niet mijne Rt) heeft een flinke schuiver op de rotonde gemaakt, (waarom is nog altijd een raadsel ,heeft er wat gelegen?)

Hij voelde het voorwiel onder zich wegglijden en op het moment dat hij aan het corrigeren was kwam hij al schuivend, eerst met het voorwiel en daarna met de linker cilinderkop tegen een rijbaanschijding aan.
Met een valbaar was er toch minder schade geweest als enkel met dat beschermplaatje
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door KeeS16 »

Ik ga voor dat wunderlich valbaren kunstwerk gaan, en nog ene hele boel van dat merk, ook iets op het duitse Gs-forum gelezen, iemand een plaat gemaakt voor op de top-koffer drager, daar van SW-Motech de EVO ring, en dan een niet te grote tanktas die je erop kan klikken, een betere oplossing dan die tassen met die riempjes.
Vandaag dan ook maar gezegd dat de deal doorgaat, morgen proberen mijne K1600Gt daar te brengen in de winkel voor verkoop, en tegen jan-febr de Gs bestellen, in speciale kleurstelling, meer later.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door JohanDB »

Als je een stevige bochtenpikker bent altijd opletten met aftermarket valbaren !

Het lijkt wel of de constructeurs zelf de enigen zijn die correct rekening houden hellingshoeken, in de zin dat uiteraard de bedoeling is dat de voetsteunen EERST de grond raken.
Bij aftermarket spullen is dat dikwijls de valbeugel, met alle gevaren vandien :-?
De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden :-|

ander topic : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... li#p708204" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Dirk Pauwels »

JohanDB schreef: De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden :-|
Zal bij een vermoeden blijven denk ik. Ben al vrij plat geweest, nog platter kan moeilijk op de openbare weg denk ik en ik raak nergens. Circuit doe ik sowieso niet met de GS. En Gymkana toestanden interesseren mij ook niet. Voetsteunen van een GS aan de grond rijden dan staat je vering te slap. In al die jaren (18) dat ik met GS'en rij, (en ik reed/rij vrij stevig :mrgreen: ) nooit met de voetsteunen of valbaren geraakt.
Ongetwijfeld zullen er wel valbaren zijn die mss eerder raken, maar de wunderlichs lijken mij geen probleem.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door JohanDB »

De ervaring zegt mij andere dingen, maar bon, ik ga u niet proberen overtuigen hoor, ieder doet wat hij/zij wil
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door Dirk Pauwels »

als je met deze beugels raakt dan heb je wel andere problemen dan enkel dat denk ik... Kijk naar de positie van de voetsteun en waar de valbeugel zit....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door KeeS16 »

In de garage zeggen ze dat ook, dat die beugel enkel de grond raakt, als de motor op zen zij ligt :pirat:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Valbaren of cilinder bescherming

Bericht door stefke2 »

Dirk Pauwels schreef:
JohanDB schreef: De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden :-|
Voetsteunen van een GS aan de grond rijden dan staat je vering te slap. In al die jaren (18) dat ik met GS'en rij, (en ik reed/rij vrij stevig :mrgreen: ) nooit met de voetsteunen of valbaren geraakt.
Ik sta toch ook niet te springen voor valbaren die onder de cylinders uitsteken. Heb mijn GS toch al een paar keer met de voetsteun en het kleppendeksel aan de grond gereden. Die staat nochtans op een goed afgesteld setje Wilbers. Met een F650 GS ben ik toch al eens horizontaal geeindigd dankzij (zelfs) de originele valbeugels... Die beugels maakten zichzelf dus erg nuttig... :mrgreen:
Maar 't is niet zo moeilijk, als die beugels het rijplezier beknotten vliegen ze der gewoon af... :twisted:
Plaats reactie