Valbaren of cilinder bescherming
Moderator: GVN
Valbaren of cilinder bescherming
De koop is bijna rond, en ben mij al gek aant zoeken voor vanalles, vraag is dan ook , valbaren rond de cilinders of dat cilinder beschermings- plaatje, waar zijn de meeste tevreden van en ook over de bescherming?
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Als je valt doen ze beiden wel iets maar ze combineren vind ik persoonlijk t beste.
Re: Valbaren of cilinder bescherming
cilinderbeschermers zijn geldklopperij imo.
Een onschuldige val en die dingen barsten alsof ze van glas zijn.
Valbaren vind ik dan veel interessanter, die zorgen er tenminste voor dat uw cilinders niet aan de grond kunnen.
Let wel dat is aan lage snelheid/stilstand. Aan hoge snelheid schuiven, dan heb je andere zorgen...
Een onschuldige val en die dingen barsten alsof ze van glas zijn.
Valbaren vind ik dan veel interessanter, die zorgen er tenminste voor dat uw cilinders niet aan de grond kunnen.
Let wel dat is aan lage snelheid/stilstand. Aan hoge snelheid schuiven, dan heb je andere zorgen...
R1200GS LC
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Ik heb deze op de LC:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Valbaren of cilinder bescherming
ach ze dienen als buffer en meer ook niet, valbeugels gaan ook vervormen en dan komt de beschermer ertussen met liefst een rubberen blok tussen deksel en beschermer...cilinderbeschermers zijn geldklopperij imo.
kan echt wat hebben.
Re: Valbaren of cilinder bescherming
zo ziet er dat uit na een valpartij aan lage snelheid zonder valbaren(wel een RT)zo zie je dat plaatje niets afdoet,ik zou valbaren plaatsen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Oei dat was minder...maar wat noem je lage snelheid? Ben in Frankrijk op een rotonde op een dieselspoor onderuit gegaan en gegleden op de beschermers van de R1150 GSA buiten wat schrammen op de beschermer was er verder niets van schade; Zijn de kleppendeksel ondertussen dunner geworden en de bescherming minder of had je gewoon pech?
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: Valbaren of cilinder bescherming
De kleppendeksels zijn inderdaad alsmaar dunner geworden, zeker de huidige Lc heeft heel dunne magnesium deksels , zit je zo door
R1200GSLC / K1200RS
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Tja beugels en een dekselbeschermer erachter...
1200GSa aan 60 a 70 per uur onderuit (voor mijne neus)
Beugel krom, beschermer in frut maar hij reed wel naar huis... Relax kan t beamen hij reed ervoor
1200GSa aan 60 a 70 per uur onderuit (voor mijne neus)
Beugel krom, beschermer in frut maar hij reed wel naar huis... Relax kan t beamen hij reed ervoor
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Gesteld dat ik dat zou willen: idd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Die beschadigde Rt da's niet van enkel een valpartij, die is duidelijk ergens tegen aan gegaan met de linkse cilinder, anders kan die cilinder niet gescheurd zijn.... Ook niet overdrijven. Daar helpt een valbeugel ook niet veel meer.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Die is op een rotonde onderuitgegaan,(is niet mijne Rt) heeft een flinke schuiver op de rotonde gemaakt, (waarom is nog altijd een raadsel ,heeft er wat gelegen?)
Hij voelde het voorwiel onder zich wegglijden en op het moment dat hij aan het corrigeren was kwam hij al schuivend, eerst met het voorwiel en daarna met de linker cilinderkop tegen een rijbaanschijding aan.
Met een valbaar was er toch minder schade geweest als enkel met dat beschermplaatje
Hij voelde het voorwiel onder zich wegglijden en op het moment dat hij aan het corrigeren was kwam hij al schuivend, eerst met het voorwiel en daarna met de linker cilinderkop tegen een rijbaanschijding aan.
Met een valbaar was er toch minder schade geweest als enkel met dat beschermplaatje
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Ik ga voor dat wunderlich valbaren kunstwerk gaan, en nog ene hele boel van dat merk, ook iets op het duitse Gs-forum gelezen, iemand een plaat gemaakt voor op de top-koffer drager, daar van SW-Motech de EVO ring, en dan een niet te grote tanktas die je erop kan klikken, een betere oplossing dan die tassen met die riempjes.
Vandaag dan ook maar gezegd dat de deal doorgaat, morgen proberen mijne K1600Gt daar te brengen in de winkel voor verkoop, en tegen jan-febr de Gs bestellen, in speciale kleurstelling, meer later.
Vandaag dan ook maar gezegd dat de deal doorgaat, morgen proberen mijne K1600Gt daar te brengen in de winkel voor verkoop, en tegen jan-febr de Gs bestellen, in speciale kleurstelling, meer later.
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Als je een stevige bochtenpikker bent altijd opletten met aftermarket valbaren !
Het lijkt wel of de constructeurs zelf de enigen zijn die correct rekening houden hellingshoeken, in de zin dat uiteraard de bedoeling is dat de voetsteunen EERST de grond raken.
Bij aftermarket spullen is dat dikwijls de valbeugel, met alle gevaren vandien
De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden
ander topic : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... li#p708204" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt wel of de constructeurs zelf de enigen zijn die correct rekening houden hellingshoeken, in de zin dat uiteraard de bedoeling is dat de voetsteunen EERST de grond raken.
Bij aftermarket spullen is dat dikwijls de valbeugel, met alle gevaren vandien
De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden
ander topic : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... li#p708204" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Zal bij een vermoeden blijven denk ik. Ben al vrij plat geweest, nog platter kan moeilijk op de openbare weg denk ik en ik raak nergens. Circuit doe ik sowieso niet met de GS. En Gymkana toestanden interesseren mij ook niet. Voetsteunen van een GS aan de grond rijden dan staat je vering te slap. In al die jaren (18) dat ik met GS'en rij, (en ik reed/rij vrij stevig ) nooit met de voetsteunen of valbaren geraakt.JohanDB schreef: De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden
Ongetwijfeld zullen er wel valbaren zijn die mss eerder raken, maar de wunderlichs lijken mij geen probleem.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Valbaren of cilinder bescherming
De ervaring zegt mij andere dingen, maar bon, ik ga u niet proberen overtuigen hoor, ieder doet wat hij/zij wil
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Valbaren of cilinder bescherming
als je met deze beugels raakt dan heb je wel andere problemen dan enkel dat denk ik... Kijk naar de positie van de voetsteun en waar de valbeugel zit....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Valbaren of cilinder bescherming
In de garage zeggen ze dat ook, dat die beugel enkel de grond raakt, als de motor op zen zij ligt
Re: Valbaren of cilinder bescherming
Ik sta toch ook niet te springen voor valbaren die onder de cylinders uitsteken. Heb mijn GS toch al een paar keer met de voetsteun en het kleppendeksel aan de grond gereden. Die staat nochtans op een goed afgesteld setje Wilbers. Met een F650 GS ben ik toch al eens horizontaal geeindigd dankzij (zelfs) de originele valbeugels... Die beugels maakten zichzelf dus erg nuttig...Dirk Pauwels schreef:Voetsteunen van een GS aan de grond rijden dan staat je vering te slap. In al die jaren (18) dat ik met GS'en rij, (en ik reed/rij vrij stevig ) nooit met de voetsteunen of valbaren geraakt.JohanDB schreef: De foto van de Wunderlich valbeugel doet mij al het ergste vermoeden
Maar 't is niet zo moeilijk, als die beugels het rijplezier beknotten vliegen ze der gewoon af...