nav V valt regelmatig uit

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

nav V valt regelmatig uit

Bericht door roadster »

Sinds een tijdje valt mijn nav V regelmatig uit onderweg, zo'n 3-5 keer op een stuk van 50km... Hij start dan vanzelf wel terug op en meestal gaat hij verder met de route, heel af en toe moet ik de route weer opnieuw opstarten.
De nav V staat in de std BMW houder met bediening aan het stuur. Hij doet het zowel op oneffen baan als op een mooie vlakke weg, dus met trillingen heeft het wslk niet direct iets te maken.
Het is begonnen na de 2018.2 kaartupdate van een paar weken geleden, de firmware is de laatste versie (v3.4).
De contacten op de houder net als op de achterkant zijn mooi proper en eens extra aanduwen wanneer ik hem in de houder zet, brengt niets op...

Heeft nog iemand dit voorgehad of wat kan ik hieraan doen?
Op zich is het geen ramp want hij herstelt zichzelf wel altijd, maar als het net voor een richtingverandering gebeurd is het wel lastig...
R1200GS LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door ®win »

Ik vermoed een fout bij kaartinstallatie, waarbij mogelijk ook oud kaartmateriaal op de Nav is achtergebleven.

JaVaWa Device Manager draaien geeft geen 100% uitsluitsel, maar is een goed begin.

Zie ook hier.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door roadster »

Javawa heeft geen dubbele kaarten getoond.
Ook de volledige herinstallatie van de kaart heeft niet geholpen.

Het probleem bleek uiteindelijk bij de smartphone link te liggen. Wanneer ik die koppeling uitzet werkt alles zoals het moet. Met de koppeling ingeschakeld herstart de nav V met de regelmaat van de klok. Ik ben onlangs naar ios11 overgegaan op mijn iphone, misschien heeft het daar mee te maken en is het gewoon wachten op een app-update.
R1200GS LC
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door Prince »

IOS 11 blijkt voor upgraders zowat overal problemen te brengen... enkel niet voor de nieuw I-phones 8 en meer.

Het wordt voor jou wachten op een nieuwe upgrade van Apple.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
goldfinger
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:51

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door goldfinger »

Denk niet dat dat je probleem is, heb hetzelfde probleem met de nav opgelost door een harde reset

Hopelijk lost dit het ook op voor u
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door aantzeetje »

Heb je je batterij contactjes al eens een "duwtje" gegeven? Mogelijk als het batterijstekkertje slecht contact maakt dat deze toch nog uitvalt ondanks dat deze in de houder zit?

https://www.youtube.com/watch?v=msCQiw6 ... jreload=10
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door Dirk 9700 »

roadster schreef:Het probleem bleek uiteindelijk bij de smartphone link te liggen. Wanneer ik die koppeling uitzet werkt alles zoals het moet. Met de koppeling ingeschakeld herstart de nav V met de regelmaat van de klok. Ik ben onlangs naar ios11 overgegaan op mijn iphone, misschien heeft het daar mee te maken en is het gewoon wachten op een app-update.
Sinds de update naar ios 11 werkt Smartphone Link op de Nav.VI niet meer bij mij :-(

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door ®win »

Hier een Nav V + iPhone met iOS 11. Geen problemen. Overigens is er twee dagen geleden bij mij een update van Garmin Smartphone Link geïnstalleerd. Omschrijving bij de update: “iOS11 adaptations”.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door Dirk 9700 »

@win,
maakt wel verbinding, maar geen gegevensoverdracht zoals weer,flitsers,verkeersinformatie....
Op foto zie je het symbool Smartphone Link waar er normaal de buitentemperatuur zou moeten naast vermeld worden.
De update is gedaan van zodra deze beschikbaar was.
@roadster sorry dat we afwijken van je probleem, indien dit je stoort maak ik er een nieuw topic van

Groeten,
Dirk

Afbeelding
Afbeelding
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door ®win »

Ook dat is bij mij geen probleem:

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door roadster »

Dirk 9700 schreef:@win,
maakt wel verbinding, maar geen gegevensoverdracht zoals weer,flitsers,verkeersinformatie....
Op foto zie je het symbool Smartphone Link waar er normaal de buitentemperatuur zou moeten naast vermeld worden.
De update is gedaan van zodra deze beschikbaar was.
@roadster sorry dat we afwijken van je probleem, indien dit je stoort maak ik er een nieuw topic van
Geen probleem hoor, ik denk dat mijn probleem ook door de smartphone linkt komt, dus ik volg dit graag 8-)
R1200GS LC
lowrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:03

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door lowrider »

de mijne liep soms vast terwijl hij satellieten zoekt, hij bleef uren in de modus "satellieten zoeken". Dit gebeurde nogal veel tijdens het rijden in een geprogrammeerde rit.
Echt ambetant. Tot wanneer er eens iemand zei dat ik zijn interne batterij er moest uithalen en een kwartier moest wachten vooraleer ik ze er terug in stak. Hij gaat dan terug naar een soort van "initialising". Het probleem was daarmee opgelost.
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door Prince »

Voor wat het waard is :

Ik heb mijn Iphone 5S een paar dagen geleden geupdated naar IOS11. Dag erna mijn Nav V aan Garmin Express gehangen omdat ik de update naar 2018.2 nog niet gedaan had.(via Mac)

Tijdens het downloaden/installeren van het kaartmateriaal, viel de Nav V uit (3xopnieuw geprobeerd), tewijl hij toch via de comp gevoed werd. Vermelding : externe schijf niet juist verwijderd....

Toen dacht ik aan dit topic. Bluetooth op mijn tel uitgezet. Deze zat namelijk in mijn broekzak. Toen ging het vanaf de eerste keer goed.

Na de kaartupdate (een andere update werd niet vermeld), eerst de Nav V van de tel verwijderd. Toen de iphone verijderd van de Nav V.

Alles opnieuw verbonden. Werkt prima, ook verkeersinfo en buienradar. Volldedige dag gereden, niet uitgevallen.

Hoop dat je hieraan wat hebt.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door Prince »

roadster schreef:
Dirk 9700 schreef:@win,
maakt wel verbinding, maar geen gegevensoverdracht zoals weer,flitsers,verkeersinformatie....
Geen probleem hoor, ik denk dat mijn probleem ook door de smartphone linkt komt, dus ik volg dit graag 8-)
Staan deze in "kaartlagen" aangevinkt ?
A Saint has a past... a Sinner has a future...
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: nav V valt regelmatig uit

Bericht door roadster »

Prince schreef:Voor wat het waard is :

Ik heb mijn Iphone 5S een paar dagen geleden geupdated naar IOS11. Dag erna mijn Nav V aan Garmin Express gehangen omdat ik de update naar 2018.2 nog niet gedaan had.(via Mac)

Tijdens het downloaden/installeren van het kaartmateriaal, viel de Nav V uit (3xopnieuw geprobeerd), tewijl hij toch via de comp gevoed werd. Vermelding : externe schijf niet juist verwijderd....

Toen dacht ik aan dit topic. Bluetooth op mijn tel uitgezet. Deze zat namelijk in mijn broekzak. Toen ging het vanaf de eerste keer goed.

Na de kaartupdate (een andere update werd niet vermeld), eerst de Nav V van de tel verwijderd. Toen de iphone verijderd van de Nav V.

Alles opnieuw verbonden. Werkt prima, ook verkeersinfo en buienradar. Volldedige dag gereden, niet uitgevallen.

Hoop dat je hieraan wat hebt.
bedankt voor de informatie. Ik vind dit wel bizar want dat zou betekenen dat de nav V tijdens de update een BT verbinding had met uw iphone terwijl tijdens een update de nav V zich gewoon als een externe schijf gedraagd en niet opstart als GPS (en dus ook geen BT verbinding zou mogen maken).
R1200GS LC
Plaats reactie