otterbox op een k1100 LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
menno lesterhuis

otterbox op een k1100 LT

Bericht door menno lesterhuis »

Beste allemaal,

Ik wil mijn PDA met ingebouwde GPS-ontvanger graag gebruiken voor navigatie op mijn K1100LT. Ik weet dat er betere navigatiesystemen zijn, maar deze PDA heb ik nu eenmaal. Eén optie is de PDA in mijn zak houden met een speaker naar mijn Schubert S1. Heeft iemand daar ervaringen mee? (zou evt. bluetooth kunnen) Wat valt er goed in te bouwen?
De andere optie is het gebruiken van een waterdichte box, zoals bijv. de otterbox of de box die Touratech aanbiedt. Wie heeft daar ervaringen mee en hoe en waar is die box dan op de k1100 gezet?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
vriendelijke groeten vanuit een koud Heiloo, Noord Holland, Nederland.

Menno Lesterhuis
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Er bestaat bij Wunderlich ook zoiets als een MediaBag.
Afbeelding
Zie, http://www.wunderlich.de/
(Shop/Accessoires/scroll naar beneden tot aan MediaBag)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hi,
die mediabag + bevestiging ziet er niet slecht uit. Ik overweeg echter mijn pda gps in mijn tanktas te steken onder die doorzichtige plastiek kaartenmap. Voeding via het stopcontact ter hoogte van het stuur. Ik denk dat het niet erg is moest ik geen stem horen van mijn gps. Bovendien zoals eerder reeds aangehaald gaat in de tanktas met de nodige zorg mijn digitaal fototoestel mee.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
GSven

Bericht door GSven »

WALTER GSAdventure schreef:Hi,
die mediabag + bevestiging ziet er niet slecht uit. Ik overweeg echter mijn pda gps in mijn tanktas te steken onder die doorzichtige plastiek kaartenmap. Ik denk dat het niet erg is moest ik geen stem horen van mijn gps.
Een pda in de tanktas is mij niet erg bevallen.
Omdat je erg naar beneden moet kijken om te zien wat er op het scherm staat. M'n Dell lag dus met het scherm naar boven en niet naar mij gericht, dat in combinatie met een donker vizier op de helm bij mooi weer, maakte het geheel niet te lezen. Dus met die opstelling stelde ik geluid erg op prijs.
Ik zou er toch voor zorgen dat het scherm naar jou gekanteld staat, zelfs met de moderne pda's die een beter scherm hebben, zal de leesbaarheid er op vooruit gaan.
Maar als je reeds een tanktas hebt, kan je goedkoop testen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Frank12RS

Bericht door Frank12RS »

Hey Menno,

ik heb ook een pda op mijn K1200RS geplaatst in een otterbox.
Hij is vast gemaakt op het stuur met een steun van RamMount.
De audio uitgang is aangesloten op mijn intercom systeem.
Werkt perfect maar routes omzetten van garmin naar TT5 is omslachtig en werkt niet altijd 100%.
Als je wil mail ik wel enkele foto's

Frank
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Frank12RS

Frank je mag zeker enkele foto's plaatsen. Die rammount kan ik dat beter hier in Belgie ergens kopen dan bvb bij Wunderlich. Verzendkosten 19 en een beetje Euro is veel.

Thanks
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie