Keyless ja of nee?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

als een pakket niet goedkoper zou zijn dan de losse delen dan had het geen reden van bestaan.
Maar ik krijg jeuk van de strategie waarbij een koper verplicht wordt om er zaken bij te nemen
die hij mogelijk helemaal niet wenst om één ding te hebben hetgeen los niet verkrijgbaar is.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Léon »

BMW had beter eerst de kwaliteit van zijn elektronische snufjes op een deftig niveau gebracht alvorens de optielijst zo uit te breiden.
philmatt
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006, 15:44
Locatie: aalst

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door philmatt »

Bij dagdagelijks WW-verkeer, vind ik het heel makkelijk om sleutel in jaszak te laten zitten.
Opstappen, knopje drukken, afstappen, idem... makkelijker kan niet. Ook met dikke handschoenen.
Sleutel kan je ook niet vergeten op contact ! Ook geen beschadigingen van sleutelhangers op stuur zoals je zo vaak ziet....
Bestaat trouwens al jaren bij auto's...

Alles kan inderdaad gekraakt worden. Met klassieke sleutel mss zelfs nog makkelijker ?
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

Is weliswaar enkel meer comfort wanneer alarm of enige ander vorm van beveiliging overbodig is.
Ik heb het ook op de auto, voor mij heeft het weinig of geen meerwaarde, een beetje "gemak", meer niet.
Indien er apart voor moet betaald worden hoeft het voor mij niet (keyless entry wil ik zelfs helemaal niet hebben).
Het zou trouwens best nog kunnen dat het voor de fabrikant goedkoper is, het mechanische slot kan weg,
enkel een knopje toevoegen en de startbeveiliging wat meer bereik geven.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Dirk Pauwels »

Als ik het goed begrijp moet je die keyless key :lol: in een metalen kistje steken als de motor geparkeerd is....handig..... :shock:
Ik verkies een gewone sleutel, ook bij mijn auto.
Geef je geld aan opties die een verbetering zijn voor het rijden zelf, niet aan gadgets die BMW 5€ kosten en waar ze een paar honderd € voor aanrekenen.....
Komende van een K1600 zal het even wenen zijn met 4 cilinders minder, maar less is more, ook op het gebied van totaal overbodige opties....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door Flat Twin Power »

Vroeger kon je aan de toog stoefen met hoe snel je wel niet kon rijden, maar tegenwoordig met al die flitspalen en die files kun je daar niet meer mee afkomen. Nu moet je dus kunnen stoefen met gadgets die je eigenlijk niet nodig hebt en die je zogezegd het leven gemakkelijker maken maar in de praktijk er alleen op gericht zijn om geld uit uw zakken te slaan en een veiligheidsprobleem te creëren. Eerst moet je een paar 100 euro betalen voor een keyless optie om dan uw keyless sleutel in metaal te steken om te vermijden dat ze die zouden hacken.
Hetzelfde met dat contactloos betalen. Het is zogezegd tijdswinst, maar je moet wel uw bankkaart in zilverpapier wikkelen of in een etui met metaal steken om te vermijden dat ze u contactloos geld afhandig maken. Ligt het aan mij of zijn er nog mensen die niet snappen wat het voordeel is ?
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ja of nee?

Bericht door willy »

Flat Twin Power schreef: Ligt het aan mij of zijn er nog mensen die niet snappen wat het voordeel is ?
Ik denk het.
Plaats reactie