Updaten ZUMO 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Updaten ZUMO 550

Bericht door Lambik_GT03 »

Amai, problemen met het updaten van de Zumo 550. Ik heb versie city navigator 2014.4, en ik krijg op geen enkele manier de nieuwste versie 2018.2 of 2018.3 op mijn SD kaartje van 8 GB.
Ik gebruik nog steeds Mapsource, ook met versie 2014.4, en ik heb vorige nacht via mapsource de kaarten van het toestel (GPS) naar mijn SD kaart gekopieerd (duurde wel 3 u 50 minuten). Nu staat in Garmin:\garmin en of SDkaart:\garmin identiek hetzelfde.Het toestel werkt goed voor zo ver ik het kan nakijken.
Vraag 1 : Mag ik de gegevens van Garmin:\garmin of SDkaart:\garmin deleten, zodat er op de GPS of op de SD kaart de kaarten blijven staan ?
Vraag 2 : Ik ben reeds bezig geweest om via mapinstall de nieuwste kaarten te laden, maar ik krijg niet de versie 2018.2 of 2018.3 als keuze mogelijkheid, alsook niet "op SD kaart zetten".
Iemand met een oplossing ? Dank bij voorbaat.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Polleke G »

je kan met mapinstall niet rechtstreeks op de sd kaart laden,je moet je kaarten met mapinstall op de PC en/of toestel laden.
dan komen die in mapsource te staan ,en van daar uit kan je ze op de sd kaart laden door middel van het vijfhoeksymbool te gebruiken heel Europa selecteren en dan naar je sd kaart sturen ,alles van uit Mapsource

je krijgt allen een update als je ervoor betaald,of je hebt een lifeitime abonoment,maar als dat te lang niet gebruikt is geweest(wat in jouw geval zeker is) dan moet je met garmin contact opnemen,en met en beetje goede wil activeren ze je lifetime uopdate
Laatst gewijzigd door Polleke G op 20 nov 2017, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Lambik_GT03 »

Alvast bedankt, ga ik zeker proberen. Groeten
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo Polleke G,
Fantastisch, ik denk dat het gelukt is !! Op de SD staan nu 2 kaartversies, namelijk 2014.40 en ook 2018.20. Prima uitleg, duidelijk, en... het werkt !! Bedankt.
Nog 1 vraagje : mag ik met javawa de kaart van 2014.40 op de SD kaart gewoon verwijderen, of is dat problemen opzoeken ??
Groeten
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Polleke G »

Ja die mag je gewoon verwijderen,en als je er niet op je gemak bij voelt,kan je best een backup maken met javawa
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo, kaartversie 2014.40 verwijderd, en alles OK. Wat wel eigenaardig is : hij noemt de GPS natuurlijk Zumo550 , maar het SD kaartje krijgt bij Javawa ook de naam Zumo550.
In ieder geval, bedankt.
Groeten
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door MrGPS »

Polleke G schreef:Ja die mag je gewoon verwijderen,en als je er niet op je gemak bij voelt,kan je best een backup maken met javawa
Sterker: het is sterk aan te raden die tweede kaart te verwijderen. Als er één oorzaak is van spontaan 'op zwart' gaan van de zumo550 is het wel dubbel geladen kaarten!
Lambik_GT03
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:51
Woonplaats: Hoogstraten
Locatie: Antwerpen

Re: Updaten ZUMO 550

Bericht door Lambik_GT03 »

Hallo Mr GPS,
Ook hartelijk dank.
Groeten
Plaats reactie