R1200GS Adventure

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

J-P schreef:
Frank K schreef:Relax:
Da's geen rij-impressie, da's je reinste reclame.
Heb jij dat artikel ook gelezen of is dit out of the blue gewoon een reactie?
Ik denk een op ervaring gebaseerde reaktie. Ik heb ZELDEN een objectief testverslag gelezen en ik lees er veel. DIe bladen willen de fabrikanten ook niet tegen zich in het harnas jagen want dan krijgen ze geen testmateriaal meer. Simple as that.
Klopt, behalve bij Motorrad, bij mijn weten is dat het enige blad datheel objectief is. Zelfs voor BMW's :) Hoe het nu is weet ik niet, maar vroeger kochten die hun langeduurtest motoren, proberen zo onafhankelijk mogelijk te zijn van invoerders. Heel wat anders dan de meeste motobladen, da's idd meestal verdoken reclame, anders krijgen ze geen testmoto's meer....
Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste blad dat het aandurft om dealers te evalueren middels moto's waar men "iets" aan heeft mispeuterd, vrijwillig, en dan zien of ze het vinden, hoe ze het oplossen en hoeveel ze aanrekenen, dan gade stoten zien se. Vrijwilligers?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Harald

Bericht door Harald »

miers schreef:nog ongeveer 17 uurkes wachten en kga hem gaan afhalen
GS 1200 ADV :D
Ik zal is komen kijken de volgende week :wink:
En waarschijnlijk een beetje komen kwijlen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

miers schreef:nog ongeveer 17 uurkes wachten en kga hem gaan afhalen
GS 1200 ADV :D

Moest ik in jouw plaats zijn, ik zat al aan de valium. :shock:
Asap foto's aub van zodra je erop zit.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Dirk Pauwels schreef:Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste blad dat het aandurft om dealers te evalueren middels moto's waar men "iets" aan heeft mispeuterd, vrijwillig, en dan zien of ze het vinden, hoe ze het oplossen en hoeveel ze aanrekenen, dan gade stoten zien se. Vrijwilligers?
In Duitsland is er een TV-programma (soort ombudstoestand) die dit jaarlijks doen voor auto's. Ze preparen een auto met 10 "defekten" en laten deze herstellen. De beste garagist had er 9 van de 10 gevonden en had een redelijk aanvaardbare faktuur daarvoor opgemaakt, maar het merendeel vond opeens defekten die er eigenlijk niet waren en kwamen met een gepeperde rekening af. (en van de "bewuste" defekten hadden ze niet eens de helft gevonden).

...

Ik ga dit weekend de R1200GSA wel eens in levende lijve bekijken. (Niet op het autosalon geraakt, dus wel eens benieuwd hoe die er in het echt uitziet)
miers

Bericht door miers »

Frank tis ne witten met zw/r zadel en voor de rest alle toeters en
bellen en nen remus der nog bij

Harald as ge in de buurt zijt spring ge ma binnen
:D
Relax

Bericht door Relax »

J-P schreef:
Frank K schreef:Relax:
Da's geen rij-impressie, da's je reinste reclame.
Heb jij dat artikel ook gelezen of is dit out of the blue gewoon een reactie?
Ik denk een op ervaring gebaseerde reaktie. Ik heb ZELDEN een objectief testverslag gelezen en ik lees er veel. DIe bladen willen de fabrikanten ook niet tegen zich in het harnas jagen want dan krijgen ze geen testmateriaal meer. Simple as that.
Afbeelding

'k Heb er niet meer aan toe te voegen, maar allé: de enige tests die verder gaan dan "reclame" (ik druk het nogal scherp uit), zijn tests op lange termijn. 50.000 km of meer met dezelfde fiets en dan ff kijken hoe ie het doet (pannes, stukken, onderhoud, verbruik,......). Voor de rest rij ik er zelf wel mee als ik iets wil weten.

En als Motorrad een unicum is, zal ik hen straks wel ff een briefje sturen met verontschuldingen.
brit

Bericht door brit »

indeed, het zijn idioten die de aankoop van hun motor baseren op zogenaamde testverslagen.

zelf rijden rijden rijden rijden rijden is nog steeds dé referentie... :lol:
MM GS

Bericht door MM GS »

GSPeP schreef:
Dirk Pauwels schreef:Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste blad dat het aandurft om dealers te evalueren middels moto's waar men "iets" aan heeft mispeuterd, vrijwillig, en dan zien of ze het vinden, hoe ze het oplossen en hoeveel ze aanrekenen, dan gade stoten zien se. Vrijwilligers?
In Duitsland is er een TV-programma (soort ombudstoestand) die dit jaarlijks doen voor auto's. Ze preparen een auto met 10 "defekten" en laten deze herstellen. De beste garagist had er 9 van de 10 gevonden en had een redelijk aanvaardbare faktuur daarvoor opgemaakt, maar het merendeel vond opeens defekten die er eigenlijk niet waren en kwamen met een gepeperde rekening af. (en van de "bewuste" defekten hadden ze niet eens de helft gevonden).

...

Ik ga dit weekend de R1200GSA wel eens in levende lijve bekijken. (Niet op het autosalon geraakt, dus wel eens benieuwd hoe die er in het echt uitziet)
k kan er van meespreken ... bij de offerte van mn accident heeft de garagist alles opgeschreven wat in zn rechteroog opviel ... ook de dingen die helemaal niet stuk zijn / waren ...
stel je voor als ik hem daar had laten maken, dan stonden er hoogstwaarschijnlijk onderdelen op de factuur die volle pot moesten betaald worden maar die enkel maar een poetsbeurt hadden gekregen !! aan jou om uit te vissen of t dan wel of niet om een nieuw stuk ging (moto is maar 4 maand oud dus gebruikssporen zouden niet te zien zijn!!) ik ga t nooit weten !
trouwens, mijn vorige garagist (ducati prutser die nu in den bak zit) had bij elk onderhoud een ampule van mn achterlicht of pinker op de factuur staan ... verdacht :evil:
ook hier ga ik de waarheid nooit weten !
laatst nog n cowboy :?: verhaal gehoord van Midas uitlaten center waar ze met een slijpschijf zelf voor een beetje extra schade zorgden aan de uitlaat , gevolg : hele ding van voor naar achter moest vervangen worden ...
enige gouden tip : ogen open houden en zelf van tijd de neus in de motor steken !!

alleen spijtig dat die eenzame witte raven op deze manier ook mee in het donkere daglicht worden gezet ! laat maar komen zo n test van bmw garages !!! ben benieuwd naar mijn EX garagist !!

ON topic : gs adv ziet er echt wel goed uit, maar als je n iets verfijndere gs wil lijkt hij mij te ´lomp´ = stoer !!

succes voor diegenen die aan t wachten zijn
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

@ MM GS: Ik hou U zeker niet tegen om namen te noemen, als 't goed is mag 't vermeld worden, en als 't slecht is ook, dus laat U maar is goed gaan 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

Koppel!! schreef:YOO

@ MM GS: Ik hou U zeker niet tegen om namen te noemen, als 't goed is mag 't vermeld worden, en als 't slecht is ook, dus laat U maar is goed gaan 8)

Grtz, Philip!
Namen noemen mag nie, dan krijg je een dreigbrieg in je pb vd moderator, ik kan' t weten :roll:

MM GS zijnen dealer had waarschijnlijk gewoon een offerte voor de verzekering gemaakt, dan vervangen ze zelfs alles wat vuil ziet :) Ben ook benieuwd welke dealer dat was.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
brit

Bericht door brit »

Dirk Pauwels schreef:Namen noemen mag nie, dan krijg je een dreigbrieg in je pb vd moderator, ik kan' t weten :roll:
tja... wiens brood men eet, diens woord men spreekt...

ik zou er wel voor zorgen dat ik mijn eigen brood kan eten...

die 6000+ leden zijn blijkbaar niet voldoende om de club recht te houden. begrijpe wie begrijpe kan... :roll:
stefke

Bericht door stefke »

Dirk Pauwels schreef:Klopt, behalve bij Motorrad, bij mijn weten is dat het enige blad datheel objectief is.
Het Britse "Bike Magazine" is anders ook niet slecht.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Dirk Pauwels schreef:
Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
Namen noemen mag nie, dan krijg je een dreigbrieg in je pb vd moderator, ik kan' t weten :roll:

MM GS zijnen dealer had waarschijnlijk gewoon een offerte voor de verzekering gemaakt, dan vervangen ze zelfs alles wat vuil ziet :) Ben ook benieuwd welke dealer dat was.....
Amaai, als 't zo zit is 't hier maar een triest en hypocriet boeltje, da's mijn gedacht :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

tja... wiens brood men eet, diens woord men spreekt...

ik zou er wel voor zorgen dat ik mijn eigen brood kan eten...

die 6000+ leden zijn blijkbaar niet voldoende om de club recht te houden. begrijpe wie begrijpe kan... :roll:
Hoe datget weet....
In feite zou da wel moeten kunnen, (als 't goede commentaar is mag het dan blijkbaar weer wel :roll: ), daarvoor dient een forum uiteindelijk toch, om ervaringen en indrukken uit te wisselen? Soit, kga d'er verder over zwijgen, ben heeeeeel bang vd moderator :twisted:
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb over dit onderwerp ook al 't één en 't ander gepost: goede en slechte ervaringen bij dealers, m'n idee over het al dan niet posten hiervan,...
Nog nooit een mailtje gekregen.

Ik wil ook mail!!!!!!
Dirk Pauwels

Relax schreef:'k Heb over dit onderwerp ook al 't één en 't ander gepost: goede en slechte ervaringen bij dealers, m'n idee over het al dan niet posten hiervan,...
Nog nooit een mailtje gekregen.

Ik wil ook mail!!!!!!
Mss durft ie nie meer? es testen?
Relax

Bericht door Relax »

AfbeeldingAfbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Met de R 1200 GS Adventure introduceert BMW de volgende generatie van de reisenduro voor globetrotters en avonturiers. Net als het basismodel is de Adventure een motor met tour en off-road eigenschappen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Nu slaap ik helemaal niet meer, na het zien van dit "promo"filmke :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Mooi zo.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Vandaag de 'grijs-goudgroene' variant van de Adventure in levende lijve zien staan. Is voorlopig de knapste uitvoering volgens mij.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Nu ook accessoires verkrijgbaar bij HORNIG, zie
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/? ... &artgrp=16
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank K

Bericht door Frank K »

Op dit moment doe ik het dan maar met den deze als screensaver :cry:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Vandaag mijn adventure gaan afhalen
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie