GSPeP schreef:Dirk Pauwels schreef:Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste blad dat het aandurft om dealers te evalueren middels moto's waar men "iets" aan heeft mispeuterd, vrijwillig, en dan zien of ze het vinden, hoe ze het oplossen en hoeveel ze aanrekenen, dan gade stoten zien se. Vrijwilligers?
In Duitsland is er een TV-programma (soort ombudstoestand) die dit jaarlijks doen voor auto's. Ze preparen een auto met 10 "defekten" en laten deze herstellen. De beste garagist had er 9 van de 10 gevonden en had een redelijk aanvaardbare faktuur daarvoor opgemaakt, maar het merendeel vond opeens defekten die er eigenlijk niet waren en kwamen met een gepeperde rekening af. (en van de "bewuste" defekten hadden ze niet eens de helft gevonden).
...
Ik ga dit weekend de R1200GSA wel eens in levende lijve bekijken. (Niet op het autosalon geraakt, dus wel eens benieuwd hoe die er in het echt uitziet)
k kan er van meespreken ... bij de offerte van mn accident heeft de garagist alles opgeschreven wat in zn rechteroog opviel ... ook de dingen die helemaal niet stuk zijn / waren ...
stel je voor als ik hem daar had laten maken, dan stonden er hoogstwaarschijnlijk onderdelen op de factuur die volle pot moesten betaald worden maar die enkel maar een poetsbeurt hadden gekregen !! aan jou om uit te vissen of t dan wel of niet om een nieuw stuk ging (moto is maar 4 maand oud dus gebruikssporen zouden niet te zien zijn!!) ik ga t nooit weten !
trouwens, mijn vorige garagist (ducati prutser die nu in den bak zit) had bij elk onderhoud een ampule van mn achterlicht of pinker op de factuur staan ... verdacht
ook hier ga ik de waarheid nooit weten !
laatst nog n cowboy

verhaal gehoord van Midas uitlaten center waar ze met een slijpschijf zelf voor een beetje extra schade zorgden aan de uitlaat , gevolg : hele ding van voor naar achter moest vervangen worden ...
enige gouden tip : ogen open houden en zelf van tijd de neus in de motor steken !!
alleen spijtig dat die eenzame witte raven op deze manier ook mee in het donkere daglicht worden gezet ! laat maar komen zo n test van bmw garages !!! ben benieuwd naar mijn EX garagist !!
ON topic : gs adv ziet er echt wel goed uit, maar als je n iets verfijndere gs wil lijkt hij mij te ´lomp´ = stoer !!
succes voor diegenen die aan t wachten zijn