Goede wintervest gezocht

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Goede wintervest gezocht

Bericht door Dr.Funkenstein »

Ik ben op zoek naar een goede, warme, waterdichte wintervest. Ik probeer zo veel mogelijk te rijden, of beter gezegd, dat ga ik toch proberen want ik ben in blijde verwachting (ze wordt begin januari geleverd 8-) ). Maar als het echt vriest of het regent pijpestelen dan ga ik wel de vierwieler nemen vrees ik. Ik had eerst mijn oog laten vallen op de Sand 3, maar gezien de negatieve commentaren en ervaringen hier op’t forum ben ik daar maar vanaf gestapt. Ik was nu eerder aan’t denken aan een Streetguard van BMW of iets gelijkaardigs uit dezelfde prijsklasse (of lager mag ook natuurlijk :mrgreen: ).
Wat zouden jullie zo aanraden? Ik heb een naked bike gekocht (R Nine T Pure) dus een goede wind- en regenbescherming zou wel tof zijn. In de winter zal ‘t vooral woon-werkverkeer zijn. De eigenschappen bij goed weer zijn van minder belang want ik heb een apart zomerpak. Alle suggesties zijn meer dan welkom. Alvast bedankt.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Goede wintervest gezocht

Bericht door Dirk Pauwels »

Hangt ervan af wat je woon-werk kms is....
Doe je per dag 50km enkel dan heb je de duurdere goretex spullen nodig.
Doe je bv maar 15km enkel dan is ook de goedkoopste jas warm en waterdicht genoeg...
Wil je echter 's avonds met een droge jas terug op de motor stappen heb je wel gelamineerde goretex nodig.
Ik heb zelf stadler, is prima.
Van de goedkopere merken is Buse of vanucci wel goed. (louis.de)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: Goede wintervest gezocht

Bericht door Dr.Funkenstein »

Ik doe ongeveer 72 km per werkdag (2x36km). Ik werk in shiften dus ik rijd zowel overdag als ‘s nachts.
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Goede wintervest gezocht

Bericht door Danny »

Dan hoort dit er ook bij... ga je je geen seconde beklagen

http://www.warmnsafe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... t&catId=14" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Goede wintervest gezocht

Bericht door Relax »

Vooral als je gelamineerde GoreTex koopt. Je krijgt door de dunnere jas/broek (en eventueel regen) sneller een koudegevoel. Dat wordt dan prima verholpen met het spul van Danny.

Ik rij dagelijks (130 km) en tot grote tevredenheid met Rukka Armas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie