+220kg en 15 liter tank zijn volgens mij toch missers voor dit nieuwe model.

Moderator: GVN
Koppel!! schreef: Is dan ook nog een flink stuk duurder geworden, ik vrees dat hij in een rechtstreekse head to head tegen de Africa Twin wel eens serieus rammel zou kunnen krijgen![]()
Vergeet dan vooral de Tenere 700 niet, die eerder bij de dealer staat.Dirk Pauwels schreef:, of de KTM 790 als het wat ruiger moet.....
Dirk Pauwels schreef:Na de ervaringen met de boite van een zogezegd super betrouwbare XTZ660 die op 25k al overleden is en vrij duur is om te herstellen (een 2dehands blokje zou goedkoper zijn als we dat al moesten vinden) heb ik even wat minder vertrouwen in het huis van de gekruiste stemvorken....![]()
Dat blokje had maar 50pk en de boite kon het al niet aan, dus als ze dezelfde kwaliteit onderdelen gebruiken op de T7, dat beloofd
En gelijk doorgaan naar Triumph met een Tiger 800 XC...adventurer schreef:Vergeet dan vooral de Tenere 700 niet, die eerder bij de dealer staat.Dirk Pauwels schreef:, of de KTM 790 als het wat ruiger moet.....
Ik weet niet waar gij die prijzen haalt ?Koppel!! schreef:Adventurer, ik heb helaas gelijk gekregen, je kan 'm vanaf nu configureren op de website en de beginprijs is 14195€![]()
Een beetje aangekleed, en dan ben ik nog niet gek aan 't doen, komt hij reeds op 16100€. Denk dat ze echt klanten naar Honda aan 't sturen zijn, kunt de mensen evengoed bij een prijsbestek het adres v.d dichtstbijzijnde Hondadealer geven![]()
Grtz, Philip!
yo , ik heb ook ne 1200 XTZ. Op 22000 km het onderhoud van de 20.000 gedaan(alle filters , vidange en bougies )en mijn speciale aandacht ging naar de 4 bobijnen die kunnen beschadigd worden dooe insijpelend water in de bougieputten. Niks gemerkt. Komt blijkbaar voor bij motoren die o.a. op hunne zijpikkel staan bij regen.Vooral de 2 bobijnen van de linkse cylinder.Misschien wist je het al.Een wereldwijd probleem.adventurer schreef:Dirk Pauwels schreef:Na de ervaringen met de boite van een zogezegd super betrouwbare XTZ660 die op 25k al overleden is en vrij duur is om te herstellen (een 2dehands blokje zou goedkoper zijn als we dat al moesten vinden) heb ik even wat minder vertrouwen in het huis van de gekruiste stemvorken....![]()
Dat blokje had maar 50pk en de boite kon het al niet aan, dus als ze dezelfde kwaliteit onderdelen gebruiken op de T7, dat beloofd
Ik heb bijna 50000 probleemloze kilometers met zo'n XT 660 Z Tenere gereden... wat mij betreft toch een superbetrouwbare motor hoor...
Mijn huidige XTZ 1200 doet het ook al bijna 40 000km zonder één probleempje. Ik heb nog wel wat vertrouwen in het merk.
Maar goed, het gaat hier over de nieuwe GS.
Ik ben er nog niet over uit of ik 'm nu mooier moet vinden dan de vorige...
Heb precies nog wat moeite met de vorm van de uitlaat, standaard ruitje is veel te laag maar dat valt op te lossen.
Benzinetank vind ik dan weer wel geslaagd, heeft wat weg van de 1200, alleen jammer dat er slechts 15 liter in kan.
En gelijk doorgaan naar Triumph met een Tiger 800 XC...stefke2 schreef:adventurer schreef:Vergeet dan vooral de Tenere 700 niet, die eerder bij de dealer staat.Dirk Pauwels schreef:, of de KTM 790 als het wat ruiger moet.....
Hierzo -> https://configurator.bmw-motorrad.nl/in ... rator/0B09" onclick="window.open(this.href);return false;stropke schreef:Ik weet niet waar gij die prijzen haalt ?
Heb ook een geconfigureert en de basis prijs is 12425 € :
https://configurator.bmw-motorrad.be/in ... rator/0B09
Groeten uit Gent
Stropke
stropke schreef:
Ik weet niet waar gij die prijzen haalt ?
Heb ook een geconfigureert en de basis prijs is 12425 € :
Groeten uit Gent
Stropke![]()
stefke2 schreef:En gelijk doorgaan naar Triumph met een Tiger 800 XC...adventurer schreef:Vergeet dan vooral de Tenere 700 niet, die eerder bij de dealer staat.Dirk Pauwels schreef:, of de KTM 790 als het wat ruiger moet.....
Tja dat was met de amerikaanse F650gs ook al zo. Ik denk niet dat een premium merk als BMW in zee gaat met producent van rommel...Michelleke schreef:Jammer dat het nieuwe motorblok van Chinese makelij blijkt te zijn, met name van Loncin.
In onze sector (tuinmachines) zijn dit zeer goede motoren waar geen problemen mee zijn. We gaan onze mentaliteit moeten wijziggen in de toekomst aangaande de chineese merken.Jammer dat het nieuwe motorblok van Chinese makelij blijkt te zijn, met name van Loncin.