Kopen via AliExpress

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Kopen via AliExpress

Bericht door KeeS16 »

https://nl.aliexpress.com/item/For-BMW- ... sstype=600" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan dit via AliExpress kopen, is het zelfde als:
https://www.wunderlich.de/shop/de/mudsl ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkel een klein beetje goedkoper, maar kan men daar veilig kopen, en eventueel, waar op letten?
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Polleke G »

Via aliexpress heb ik al meer dingen gekocht;kan geen kwaad,duurt enkel lang eer het thuis is
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door alfa »

https://www.kemimoto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

is fabrikant/verkoper op Alixpress maar heeft dit niet in gamma?
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Dirk Pauwels »

Wat er hetzelfde uit ziet is niet altijd net hetzelfde :lol: Het wunderlicht spul komt ongetwijfeld ook uit china, maar er zou best wel eens een groot kwaliteits verschil kunnen zijn.
Voor dat geld kan je niet sukkelen, maar als het niet voldoet ga je het ook niet terugsturen meestal..... Ik heb al de eer en het genoegen gehad om meerdere zaken van ali te monteren en het is soms echt wel rommel, sommigen dingen daarentegen zijn helemaal niet slecht en snap je niet dat ze het voor dat geld kunnen maken en opsturen...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door toeternietoe »

China-spullen kunnen tegenvallen of enorm meevallen, maar dit zou ik wel durven bestellen. Het is in mijn ogen een normale lage prijs voor dit product. De prijs bij Wunderlich daarentegen ........ :pukeright:
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Dirk Pauwels »

Herr wunderlich loopt al langer naast zijn schoenen, is ook een mega bedrijf, dat moet allemaal betaald worden.
Kwaliteit en service is daar ook niet meer wat het vroeger was, maar hij komt er mee weg..... Het wunderlich spul zou zo'n 60-70€ mogen kosten, dan is het doenbaar om te laten produceren en heb je er als verkoper nog een redelijke winst op.
Nu zijn die chinezen de doodsteek voor elke normale ondernemer, ze kopen iets, maken het na (tegenwoordig heel makkelijk), produceren het in minderwaardige kwaliteit met onderbetaalde werknemers aan minimale loonkost en dan dumpen ze het met minimale winstmarge, mikkend op een groot aantal verkochte onderdelen. Alleen daarom koop ik meestal de duurdere westerse oorspronkelijke ontwerpen... :-)
Reactie van de westerse ondernemers is dan helaas vaak om nog duurder te gaan verkopen om hun hoge winstmarges te kunnen behouden, ondanks de chinese concurrentie.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door stropke »

Ik heb de zelfde gekocht bij den Ali en is van zeer goede kwaliteit
Heb daar al veel gekocht en nog nooit problemen gehad

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door janeman »

met een plastiek spatbord kan er niet veel mis gaan. remblokken, schijven enz. zou ik niet bestellen.
Waar je moet bij opletten is de douane of beter gezegd de extra kosten die erbij komen,
Ik bestel nooit boven de 30€ of ik splits het op en doe 2 bestellingen indien mogelijk natuurlijk
heb tot op heden maar 1 x moeten bijbetalen aan de douane, laat het je dus niet afschrikken.
Ik heb al gehoord van 2 motorrijders met extra ledlampen 1 kwam van aliexpres de andere van ..... ik mag het niet zeggen (wel een bekende)
maar het waren identiek dezelfde alleen in de prijs was veel verschil
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door stropke »

Dit heb ik daar ook gekocht :
https://nl.aliexpress.com/item/For-BMW- ... 0.0.3TblAB

Ook veel goed koper en van goede kwaliteit


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Dirk Pauwels »

Dat is nu ook niet zo super goedkoop hé 67$, niet zoals dat spatbord van 30$ dat ergens anders 170€ kost....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door stropke »

Dirk Pauwels schreef:Dat is nu ook niet zo super goedkoop hé 67$, niet zoals dat spatbord van 30$ dat ergens anders 170€ kost....
https://shop.touratech.be/side-covers-f ... right.html

Vind het verschil toch de moeite :shock: of niet ?

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Dirk Pauwels »

Da's wat ik zeg, die duitsers doen hunzelf de das om met hun over the top prijzen. Voor 67$ moet je aanvaardbare kwaliteit kunnen kopen. Voor 30$ is het al heel wat moeilijker dat iemand daar nog iets aan verdiend......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door alfa »

Soms is het andersom en verkopen Duitsers vb.zonnepanelen voor 200 euro die ze hebben laten maken in China voor 60 euro!!
Met motor onderdelen gebeurd dit waarschijnlijk ook,of niet?
BMW R1100R zonder KFR
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door ®win »

KeeS16 schreef:https://nl.aliexpress.com/item/For-BMW- ... sstype=600
Kan dit via AliExpress kopen, is het zelfde als:
https://www.wunderlich.de/shop/de/mudsl ... 002-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkel een klein beetje goedkoper, maar kan men daar veilig kopen, en eventueel, waar op letten?

Kun je rustig kopen, maar voor montage moet je even het heteluchtpistool erop zetten. Zie HIER.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door KeeS16 »

Alvast bedankt voor de goede reactie's, ik ga hem ook bestellen, is reeds het derde item dat ik ga hebben en moet nog het een en ander hebben, en moet de motor nog gaan bestellen ergens 2 de week Januari :-)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door KeeS16 »

Op de site geeft het aan dat ik in dollars moet betalen, hoe moet ik nu verder?
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door KeeS16 »

Ik heb met de Visa betaald gelijk aangegeven op de site, ben eens benieuwd :eye: :grin:
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door ®win »

Je kunt gewoon instellen met welke valuta (dus ook Euro's).

En tip: installeer de app op je telefoon / tablet. In de app zijn de prijzen doorgaans een (klein) beetje lager.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Pol »

janeman schreef:met een plastiek spatbord kan er niet veel mis gaan. remblokken, schijven enz. zou ik niet bestellen.
Waar je moet bij opletten is de douane of beter gezegd de extra kosten die erbij komen,
Ik bestel nooit boven de 30€ of ik splits het op en doe 2 bestellingen indien mogelijk natuurlijk
heb tot op heden maar 1 x moeten bijbetalen aan de douane, laat het je dus niet afschrikken.
Ik heb al gehoord van 2 motorrijders met extra ledlampen 1 kwam van aliexpres de andere van ..... ik mag het niet zeggen (wel een bekende)
maar het waren identiek dezelfde alleen in de prijs was veel verschil
De Franse douane onderschept een lading differentieelschakelaars komende uit China maar genaamd naar een Franse constructeur. Deze komt ter plaatse en staat versteld van de bijna perfecte copie van zijn eigen produkt , verpakking inbegrepen. Test het uit in zijn labo en 't spul gaat in de fik. tzal maar in uw verdeelkast staan...
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door ®win »

Pol schreef:De Franse douane onderschept een lading differentieelschakelaars komende uit China maar genaamd naar een Franse constructeur. Deze komt ter plaatse en staat versteld van de bijna perfecte copie van zijn eigen produkt , verpakking inbegrepen. Test het uit in zijn labo en 't spul gaat in de fik. tzal maar in uw verdeelkast staan...
En je punt is?
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Kopen via AliExpress

Bericht door Pol »

®win schreef:
Pol schreef:De Franse douane onderschept een lading differentieelschakelaars komende uit China maar genaamd naar een Franse constructeur. Deze komt ter plaatse en staat versteld van de bijna perfecte copie van zijn eigen produkt , verpakking inbegrepen. Test het uit in zijn labo en 't spul gaat in de fik. tzal maar in uw verdeelkast staan...
En je punt is?
Dat je verdorie goed moet uitkijken naar al wat uit die regio komt. Is het dan allemaal brol ? Zeker niet ! Mijn heftafel is van Chinese makelij en in de breedte uitbreidbaar naar 2*30cm om zelfs een quad op te rijden en dit tegen een niet te evenaren prijs voor spul van bij ons. Koop een pijptang in de Ma... Made in China en eentje van Ridgit. Moet je eens zien hoeveel grip je op uw chauuffagebuis nog hebt na een dagje werken. Maar , bon , tegen 2023 hopen ze op de duistere zijde van te maan te landen.
Plaats reactie