Zumo 550 naar andere pc overzetten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door dejos »

Hallo iedereen , de titel is misschien niet zo duidelijk , ik ga een woordje uitleg geven en dan een paar vragen stellen . Ik heb een zumo 660 op een pc windows 8.1 staan en updates gedaan , hiermee is alles O.K.Nu heb ik ook nog een zumo 550 op een XP pc staan met een oud é-mail adres en lifetime update hieraan verbonden .De laatste update is nog 2014.40 , garmin ondersteund deze XP niet meer en ik kan de 550 niet updaten op het XP toestel.Nu had ik graag de zumo 550 ook op de windows 8.1 pc aangemeld.Hoe moet ik tewerk gaan ? Zumo 550 afmelden in garmin express? en daarna aanmelden op de Windows pc .(hier heb ik een ander é-mail adres dan op de XP pc) .Kan iemand mij een beetje helpen bij deze vragen?
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door alfa »

Ik heb laatst zumo,s geüpdatet op mijn pc (vista)via garmin express lukte allemaal heb wel mijn firewall moeten uitzetten.
220, 660, 550 waren van kennissen met life update
BMW R1100R zonder KFR
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door aantzeetje »

gewoon op de nieuwe pc met windows 8.1 garmin express opstarten en je zumo 550 aan de pc hangen. GE zal deze onmiddellijk herkennen
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door Polleke G »

Je zal toch contact moeten opnemen met Garmin,omdat het te lang geleden is dat je nog een update hebt gedaan,en deze zal dan niet meer werken ,en bij Garmin kunnen ze die dan terug activeren.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door alfa »

Wanneer GPS met lifetime is geactiveerd bij Garmin blijft dat zo ,daar veranderd een oude of nieuwe Windows PC sturing niets aan .
Van het moment dat je inlogt bij Garmin Express leest die het toestel en zal verdere acties ondernemen .
Kan zijn dat een virusscanner of firewall de update vertraagt of vast laat lopen.
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door Polleke G »

Dat heeft niets met het besturingssysteem te maken maar met het beleid van Garmin ,hij heeft de laatste update van 2014.4 er opstaan en dat is dus langer dan twee jaar dus vervalt zijn lifetime update
Lees de voorwaarden maar eens


Lifetime Maps

²Als u een abonnement op nüMaps Lifetime aanschaft (deze worden afzonderlijk verkocht of gebundeld met bepaalde GPS-modellen), ontvangt u updates van kaartgegevens, wanneer en voor zover deze updates beschikbaar worden gesteld op de website van Garmin, voor één compatibel Garmin-product, totdat de levensduur van uw product is afgelopen of (als dit zich eerder voordoet) totdat Garmin niet langer kaartgegevens van zijn leverancier ontvangt. De nuttige levensduur van een product is de periode waarin het product (a) over voldoende geheugencapaciteit en andere vereiste technische mogelijkheden beschikt om actuele kaartgegevens te gebruiken en (b) in staat is zonder ingrijpende reparaties te functioneren zoals is bedoeld. Geacht wordt dat een product buiten dienst is en dat de nuttige levensduur ervan is beëindigd als er gedurende 24 maanden of langer geen updates voor het desbetreffende product zijn gedownload. Tenzij anders vermeld, zijn de updates die u bij dit abonnement ontvangt, updates voor het geografische gebied dat deel uitmaakt van het oorspronkelijke Garmin-product dat u hebt aangeschaft. Het kan wisselen welke derde partijen inhoud leveren. Het kan voorkomen dat uw Garmin-product onvoldoende geheugenruimte ter beschikking heeft om een update voor de kaartgegevens te laden. In een dergelijk geval moet u (a) een update met een kleiner dekkingsgebied van de kaartgegevens selecteren, of (b) een afzonderlijke microSD/SD-kaart aanschaffen (zoals van toepassing voor uw Garmin-product) en alles of een deel van het dekkingsgebied van de update voor uw kaartgegevens op de microSD/SD-kaart laden en deze in de uitsparing voor de microSD/SD-kaart in uw Garmin-product plaatsen. Als geen van beide maatregelen beschreven in (a) of (b) kan worden gebruikt om het gebrek aan beschikbare geheugenruimte in uw product op te lossen, kan Garmin besluiten dat de nuttige levensduur van uw product is verlopen. Garmin kan uw nüMaps Lifetime-abonnement te allen tijde annuleren als u een van de voorwaarden van deze overeenkomst of uw abonnement schendt. Uw nüMaps Lifetime-abonnement kan niet op andere Garmin-producten worden overdragen.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door alfa »

alfa schreef:Wanneer GPS met lifetime is geactiveerd bij Garmin blijft dat zo ,daar veranderd een oude of nieuwe Windows PC sturing niets aan .
Van het moment dat je inlogt bij Garmin Express leest die het toestel en zal verdere acties ondernemen .
Kan zijn dat een virusscanner of firewall de update vertraagt of vast laat lopen.
Ofwel erkend die de GPS of zal die de codes vragen.
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door Polleke G »

toestel zal hij herkennen,maar je lifetime update is vervallen,en deze kan je terug laten activeren(gratis) door contact op te nemen met Garmin

http://www.garmin.com/nl-BE/legal/lmdisclaimer" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door alfa »

@Dejos
https://support.garmin.com/faqSearch/nl ... evxlCXCoP6" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Garmin Express kan je registreren of updaten

Garmin express program werkt een beetje zoals PC banking en is niet afhankelijk van Windows versie die je hebt , wel is belangrijk op welke browser het draait.
Lifetime kaarten uploaden daar is virusscanner en firewall soms een spelbreker.
BMW R1100R zonder KFR
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door dejos »

Hallo iedereen , bedankt voor jullie reacties op m'n vraag , de updates zijn gelukt. Zumo 550 aan de Windows 8.1 verbonden , de zumo 550 bijgevoegd , ik heb geen codes moeten invullen of ook geen contact moeten opnemen met garmin om m'n Liftime update terug te activeren en enkel het kaartmateriaal in de zumo ge-update waarin ik een geheugenkaartje van 8Gb had geplaatst , voorheen zat er een 4Gb kaartje in . De update heeft ongeveer een uurtje in beslag genomen, enkel het uur rechts boven in de zumo klopt niet.Als daar nog iemand raad mee weet , dan hoor ik het graag.
Aan iedereen prettige feestdagen toegewenst.Grts , Dejos :thumbright:
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door Polleke G »

dat uur komt vanzelf goed als je het toestel buiten naar de satellieten hebt laat zoeken,en een fix hebt gehad
Maar op een Zumo 550 wordt het kaartmateriaal door Garmin expres enkel op het toestel en/of PC gezet,nooit op het sdkaartje,dat moet je zelf doen vanuit Mapsource/Basekamp,
dus heel Europa zal er niet opstaan, als je heel Europa op het sd kaartje wil, zal je de kaarten op de pc moeten zetten door Garmin expres,en dan kan je die op het sdkaartje plaatsen,vanuit Mapsource/Basecamp
En ben je zeker dat er iets nieuws opstaat, want een kaart update in een uur dat zou al heel straf zijn,ik heb nog nooit onder de 5 uur gezeten voor een kaart update,
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door aantzeetje »

die kaarten staan al op zijn pc daar hij ook een 660 heeft. Enkel met JaVaWa GMTK de unlockcodes uit de 550 halen en die in BC aan de kaarten toevoegen (kijk eerst eens in je kaarten in BC voor welke gps'en deze ontgrendeld zijn). Eens kijken met JaVaWA DM welke kaarten er nu op de 550 staan en back up nemen. Indien je niet de kaartdekking hebt die je wenst zal je wat hokus pocus dienen te verrichten met de img files om daar geen conflicten te krijgen bij overzetten kaarten
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Zumo 550 naar andere pc overzetten

Bericht door dejos »

Hallo, Ik heb Midden-Europa op de 550 geplaatst , volledig Europa ging niet , en heb enkel de kaarten geladen op de 550 en dit heeft maar een uurtje in beslag genomen .Op de zumo staat bij kaartinfo 2018.20, dus dat zal wel gaan denk ik en het uur past zich aan als ik verbinding heb met de sattelieten,dus dat is ook in orde .Nu nog de flitspalen en na de winter terug de baan op. :thumbright:
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Plaats reactie