voorvork keering vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

voorvork keering vervangen

Bericht door janvk r1150gs »

Hoi,
een dezer dagen gezien dat ik een lek aan de rechtervoorvork heb,nu heb ik dit nog nooit moeten vervangen
ik ben opzoek gegaan via verschillende forums en blijkt dat de ene deze vervangt wiel eruit poot langs onder van de binnenpoot schuiven,olie eruit en keerring vervangen
bij de ander laat deze alles zitten en haalt deze de binnenpoot langs boven eruit en vervangt zo de keerring ;
wat raden jullie mij aan , Ik heb wel geen special tools als deze al nodig zouden zijn.
originele of ander merk gebruiken?
grtsj
jan
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: voorvork keering vervangen

Bericht door Dirk Pauwels »

Geen special tools nodig.
Persoonlijk haal ik liever het wiel en de komplete poot er van onder en dan pootje in bankklem. Werkt makkelijker.
Op een 1100 is dat wat lastiger, op een 1150 makkelijker.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: voorvork keering vervangen

Bericht door Danny »

Tja voor elk wat wils he, vervangen duurt exact 10 minuten als je 't langs boven doet, ik heb een uitwiptooltje en dan haal je die dingen er zo uit.
keerring origineel is nu ook weer niet de kost, ze zijn vast goedkoper te vinden. ik ga niet postorderen om 5 euro uit te sparen als ze bij de dealer gewoon in 't schab liggen...
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

Re: voorvork keering vervangen

Bericht door janvk r1150gs »

thx voor de snelle reactie en goede raad
k'zal de keeringen bij de dealer halen , danny heeft gelijk, de originele hebben er al 17jaar ingezeten dus zo slecht zijn ze niet.
Dirk ik zal je een pb sturen
grjs
Plaats reactie