lidl

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb een regenpak meegedaan en een intercom. Die helmen vertrouw ik niet voor zo'n laag prijsje. Ik bespaar liever niet op helmen. Broek en vest had ik niet nodig gezien ik dat al heb.
Het regenpak zit als gegoten, nu nog eens een toerke doen als het regent.
De intercom heb ik thuis in de zetel al eens getest. Werkt goed. Die oortjes zijn inderdaad een probleem maar mits wat prutswerk lukt het wel om ze goed te krigjen. Ik heb alvast dat krulletje eraf gesmeten dat je rond je oor moet hangen en dan beginnen proberen.
Het beste resultaat boek ik met eerst mijn helm aan te doen (C2) en dan het oortje in de helm te prutsen. Met een beetje proberen lukt het om ervoor te zorgen dat het niet knelt. Je voelt het wel nog zitten maar het doet geen pijn. Dan eens op dezelfde manier geprobeerd met de helm van mijn dochter. Ik vreesde direct protest wegens pijn maar wonder boven wonder zei ze dat het oortje haar niet hindert (ze heeft een jethelm met vizier tot aan de kin).
Uiteraad kan je voor 8 euro geen superkwaliteit verwachten. Als je dat wil zit je eerder aan minimum 250 euro denk ik. Maar voor een ritje van maximum een uurtje zie ik dat wel zitten.
Als je wat in de wind zit is het wel interessant om op het microtje de gaatjes die naar voor gericht zitten af te plakken anders ga je volgens mij last hebben van versterkt windgeruis
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Indien interesse...

In de lidl te Roeselare (bij de euroshop op de meensesteenweg) zijn nog tientallen motorgoederen te krijgen.

intercom
helmen
regenpak
afdekhoezen
handschoenen
kousen

(Vandaag 06/04/06 ronde de middag)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Neele

Bericht door Neele »

Flat Twin Power schreef:
Je voelt het wel nog zitten maar het doet geen pijn. Dan eens op dezelfde manier geprobeerd met de helm van mijn dochter. Ik vreesde direct protest wegens pijn maar wonder boven wonder zei ze dat het oortje haar niet hindert (ze heeft een jethelm met vizier tot aan de kin).
Uiteraad kan je voor 8 euro geen superkwaliteit verwachten. Als je dat wil zit je eerder aan minimum 250 euro
Ik zou het toch wat afwachten, want ik denk als je zo'n oortje enkele km's in hebt zitten het op den duur wel begint te knagen. Heb vroeger ook met ne walkman gereden en als je eens een rit van 400km doet begint da fameus te vervelen, zodanig dat je al halverwege het ding uitlaat.
Ik hoop voor jou dat dit niet het geval zal zijn :?
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Flat Twin Power

Neele,

Het is niet de bedoeling dat ik langer dan een uur rij met dat ding. Het is enkel om wat te kunnen praten mijn mijn dochtertje die af en toe mee gaat.
Ze is nog wat te klein om langer dan een uur op de motor te zitten, vandaar dat ik heb geopteerd voor zo'n goedkoop ding. De dag dat ze groot genoeg is om lange ritten mee te doen laat ik een deftige intercom installeren, maar tegen dan rij ik al lang met een R 1200 RT :wink:
Neele

Bericht door Neele »

@Flat Twin Power: Kan je dan niet via je werk "zie topic joepie Beemercafé" geen afgedankte intercom vastkrijgen ?
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
shost

Bericht door shost »

Lidl:"Intercom"

Vorig weekend heel de tijd (4-5uren per dag) met de intercom rondgereden en eerlijk gezegd, zijn we best tevreden. Zelfs bij 100km/h is alles nog goed verstaanbaar.

Op dit moment al zeker 16-20 uur gebruikt. Het enige grote nadeel is dat als je het oortje vastklemt achter je oor, dan wordt dat vrij pijnlijk na een tijdje. daarom is het best eerst je helm op te zetten en dan pas de intercom 'vast te klemmen' tussen oor en helm.
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
Flat Twin Power

Neele schreef:@Flat Twin Power: Kan je dan niet via je werk "zie topic joepie Beemercafé" geen afgedankte intercom vastkrijgen ?
Neen, wij werken met Astrid, onmogelijk om als burger aan dergelijk toestellen te geraken, tenzij via illegale weg :wink:
Flat Twin Power

shost schreef:Lidl:"Intercom"

Vorig weekend heel de tijd (4-5uren per dag) met de intercom rondgereden en eerlijk gezegd, zijn we best tevreden. Zelfs bij 100km/h is alles nog goed verstaanbaar.

Op dit moment al zeker 16-20 uur gebruikt. Het enige grote nadeel is dat als je het oortje vastklemt achter je oor, dan wordt dat vrij pijnlijk na een tijdje. daarom is het best eerst je helm op te zetten en dan pas de intercom 'vast te klemmen' tussen oor en helm.
Ik heb dat rondje er af gegooid en zet eerst mijn helm op en steek dan het oortje in de helm, ongeveer ter hoogte van mijn oor. Werkt best goed, toch voor een ding van amper 8 euro
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

JH. schreef:Indien interesse...

In de lidl te Roeselare (bij de euroshop op de meensesteenweg) zijn nog tientallen motorgoederen te krijgen.

intercom
helmen
regenpak
afdekhoezen
handschoenen
kousen

(Vandaag 06/04/06 ronde de middag)
0
Vandaag om 17.00 uur lager der nog veel vesten en 2 broeken in die winkel op de gentse steenweg te brussel
OOk helmen , waterdichte pakken lagen er nog in overvloed....
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

IRON GONZO schreef:ben er net 1tje gaan kopen.
van zodra getest post ik het wel :wink:

effe batterijkes ingestoken.
en het werkt. :D
later volgd de test op de moto.
ik vrees een beetje voor het oortje in de helm :?

nu effe de PSP van mijn klein mannen ingestoken op audio, de MP3 geselecteerd en dat werkt ook. :D
ik heb hem dus kunnen testen
1 na mijn rit van thuis naar het tankstation(2Km) heb ik hem al opgeborgen
reden:
1 ik draag een bivakmutsje onder mijn helm, daardoor kan ik hem al niet in mijn oor plaatsen
2 onder de bivak muts is ook geen oplossing aangezien de micro dan tegen mijn lippen plakt :?
3 ik heb een helm van shark(race replica) die sluit dus heel goed aan rond mijn hoofdje
mede daardoor drukt de uitstekende bevestiging van het luidsprekertje zo hard tussen helm en oor dat het pijn doet.

het intercomsysteem ligt dus terug opgeborgen in de kast :(
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Vandaag ook eens uitgebreid de intercom van de lidl gestest... enne

heel tevreden voor zijn prijs!!!

Inderdaad zelfs boven de 100 nog goed verstaanbaar, en dat met open visier...
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Dit weekeind met mijn zoon van 11 een ritje gedaan en ik moet zeggen voor zijn prijs meer dan zijn geld waard 8)
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

hebben jullie dan geen last van het oortje dat drukt in de helm tegen uw oor :?:
kwa verstaanbaarheid is het inderdaad oke
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

IRON GONZO schreef:hebben jullie dan geen last van het oortje dat drukt in de helm tegen uw oor :?:
WA ZEGDE ???
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo

:lol: :lol: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
Flat Twin Power

IRON GONZO schreef:hebben jullie dan geen last van het oortje dat drukt in de helm tegen uw oor :?:
Het hangt er natuurlijk vanaf welke helm je hebt. Bij een systeemhelm, waar je sowieso al meer plaats hebt voor je oren heb je er niet echt last van. Ik heb een C2. Ik voel het oortje wel zitten maar het doet niet echt pijn. Het is pas na meer dan een uur dat het begint te irriteren. Maar ik gebruik het alleen voor sporadische ritjes met mijn kinderen, dus hou ik het nooit langer dan 1 uur achter elkaar in.
Ik kan me wel voorstellen dat hij bij een integraalhelm die goed aansluit bij uw oren niet te doen is om dat ding in te houden.
In ieder geval, het was voor mij toch niet de bedoeling om dat ding heel veel te gebruiken maar eerder om eens te kunnen praten met de kinderen en hen gewoon te laten worden aan een intercom zodat ik dan later een deftig (en duur) systeem kan installeren. In dat opzicht is het zijn 8 euro meer dan waard.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb mijn Lidl intercommeke nog steeds in de schuif liggen, en daar ligt het prima. Mijn zoon van 9 weet precies waar hij zijn opgestoken duimpje moet houden opdat ik het in de achteruitkijkspiegel zie, en voorlopig hebben wij niet meer communicatie nodig, wij hebben het te druk met genieten 8). En aan de stoplichten naar mekaar zitten roepen haalt ook al niks meer uit, met de stilste helm ter wereld op ons hoofd :roll: Erg hè, allebei een vette Schuberth, en dan een intercomsysteem voor 8 euro in de Lidl kopen (geld was op hihi)...Intussen al iemand het intercomsysteem van Aldi uitgeprobeerd?
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Volgende week donderdag in de Lidl motorreiniger, velgenreiniger, cockpitspray, bandenreiniger enz., zie http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages ... 0502.index
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Oneshark

Bericht door Oneshark »

LOMAX schreef:.Intussen al iemand het intercomsysteem van Aldi uitgeprobeerd?
JoOOO Lomax,

dat spulleke doet behoorlijk zijn taak, wat betreft ontvangst/klank
maar een enorm probleem om die vishaak achter uw oor te krijgen
en daar te houden tot de zonne of andere bril en helm gemonteerd is :evil: :evil: :evil:
(mijn madam wil zelfs niet meer mee als ze dat ding aanmoet...)
kan nog leuk worden
:shock:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Met m'n systeemhelm geen enkel probleem gehad.

Ik steek eerst de oortelefoon achter/ en in het oor, en vervolgens mijn helm op. (gewoon lichtjes opentrekken die helm)

Vervolgens zit alles meer dan behoorlijk comfortabel... (gisteren bijna 300km)

En och ja...

nog een tip voor Irongonzo...

Dat gat in uw bivakmuts voor de ogen.... kan dat niet aan de oren???
Afbeelding
Iron Gonzo

nee dit kan niet tot aan mijn oren
tenzij ik met 1 oog zou rijden :?
maar mijn probleem is al opgelost
vrouwtje lief klapt van nieuwe helmen en interkom ingebouwd
een datum heeft ze er wel niet bij gezegd :?
TRIUMPH TROPHY SE
Oneshark

Bericht door Oneshark »

JH. schreef:Met m'n systeemhelm geen enkel probleem gehad.

Ik steek eerst de oortelefoon achter/ en in het oor, en vervolgens mijn helm op. (gewoon lichtjes opentrekken die helm)

Met systeemhelm en opentrekken en al, val dat spul daaruit :twisted:
't zal aan onze oren liggen zekers (te klein), heb jij grote JH :?: :shock:
:wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Niet speciaal groter oren dan iemand anders....
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Bij Lidl in Wellen liggen nog heel wat intercommekes aan de kassa...op 29 apr 2006.
Plaats reactie