Verzekering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Verzekering

Bericht door Dr.Funkenstein »

Hallo allemaal,

Ik heb net terug een motor gekocht (na enkele jaren motorloos te zijn geweest) en ben op zoek naar een goede verzekering. Zowel de auto van mijn vrouw als mijn eigen auto zijn verzekerd bij Argenta. Het leek me dus logisch om daar eerst eens prijs te vragen. Mijn verbazing was wel groot toen ik hoorde dat ze weigeren een motor te verzekeren tegen diefstal. Is dat normaal tegenwoordig? Ze vroegen 300€ voor enkel BA en rechtsbijstand. En dan heb ik nog korting gekregen omdat ik al klant ben! Lijkt me precies wat aan de hoge kant of vergis ik mij? Ik vroeg mij dus af of jullie bepaalde verzekeraars kunnen aanraden. Alle info is welkom.
Alvast bedankt!
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Verzekering

Bericht door jovdt »

De prijs is realistisch ;ik betaal iets minder een goede 250 euro ook zonder diefstal....de prijs wordt bepaald door verschillende factoren. Prijzen vergelijken maar wel opletten voor de kleine lettertjes.
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Verzekering

Bericht door speedi007 »

Ik betaal voor mijn GS1200 (gelinkt aan autocontract) bij AG 296€ inclusief RB . De RB heb ik niet bij AG maar bij Euromex, dit heeft z'n voordelen wanneer je eens een ongeval hebt en de tegenpartij zit bij dezelfde verzekering. Een moto-omnium was niet te betalen.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Verzekering

Bericht door st1100 »

Euromex was vroeger van AG.... en toen werd dat verboden door de regering. Het is nu een 'onafhankelijk' :roll: bedrijf :-?

Toch beter een echt onafhankelijke nemen ... DAS bv.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Verzekering

Bericht door alfa »

Axa 200euro in combinatie Auto enkel BA rechtsbijstand zit bij DAS .
Tip ,neem nooit rechtsbijstand bij zelfde als BA
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Verzekering

Bericht door Dirk Pauwels »

Rechtsbijstand hoef je niet meer te betalen, die betaal je al voor de auto. en best bij een andere maatschappij dan waar de BA loopt.
Ik betaal 185€ voor mijn "hoofd" moto en 85€/stuk voor mijn andere moto's.
Is Fortis dacht ik. Ben al jaren bij dezelfde agent en die zorgt altijd voor de goedkoopste verzekering. Is al een paar keer verander van maatschappij.
Diefstal/omnium is onbetaalbaar voor een motor in belgie.... :-?
zie gegevens PB
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Verzekering

Bericht door alfa »

Als je een onafhankelijke rechtsbijstand vb.DAS neemt dient die familiale ,auto en motor (116 euro) en kan je die nog uitbreiden (vb. brand, werk, enz.)
Je kan je ook lid maken van MAG en daar één nemen in BA en omnium. BA kan en mag je zo goedkoop mogelijk nemen omdat het tegen en voor tegenpartij is maar rechtsbijstand is de belangrijkste.
BMW R1100R zonder KFR
Flat Twin Power

Re: Verzekering

Bericht door Flat Twin Power »

Ik betaal 174 euro BA. Rechtsbijstand apart bij Euromex
Sexietime
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:44
Woonplaats: Antwerpen Deurne
Locatie: Antwerpen

Re: Verzekering

Bericht door Sexietime »

die 300 is idd veel , zeker als deze zo gezegd samengaat met je auto verzekering,

betaal zelf voor met motor totaal 200€ bij kbc, en de motor is op diefstal verzekerd , wel als hij in de garage staat (in mijn geval een individuele huur garage) en voor die diefstal betaal ik 20 extra bij men in de brand verzekering aparte clausule voor de motor. als je dan de omnium van men auto hoort das een heel ander verhaal van 1700€/j :)
"BMW" You wouldn't understand ... If you've never had one !!!


Suzuki VX800 1990, Suzuki GSX1400 K6 2006, BMW K1300S 2009, BMW K1300GT 2010
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: Verzekering

Bericht door Dr.Funkenstein »

Wow. Bedankt voor de info allemaal! Ik ga eens verzekeringshoppen denk ik :grin:
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Verzekering

Bericht door luc.w »

Kijk maar eens bij "Touring" daar krijg je per dossier(brand,familie,auto,enz.) 10% korting!! Dus dat loopt als snel op tot een mooie korting.

Groeten
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: Verzekering

Bericht door GSTB-Walter »

BA bij Baloise samen met auto (ong. 150 euro), aparte rechtsbijstand bij Euromex (100 euro) maar daar zit auto, brand en privé in, en dan via motoromnium een full omnium op de moto (ong. 1100 euro voor de factuur waarde). En bij die laatste zit ook kledij schade, ook schade van omvallen moto en zo. Voor een nieuwe R1200GS adventure Triple Black van 04/2017.

GrTz ;-)
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Re: Verzekering

Bericht door allezvooruit »

Dirk Pauwels schreef:Rechtsbijstand hoef je niet meer te betalen, die betaal je al voor de auto. en best bij een andere maatschappij dan waar de BA loopt.
Ik betaal 185€ voor mijn "hoofd" moto en 85€/stuk voor mijn andere moto's.
Is Fortis dacht ik. Ben al jaren bij dezelfde agent en die zorgt altijd voor de goedkoopste verzekering. Is al een paar keer verander van maatschappij.
Diefstal/omnium is onbetaalbaar voor een motor in belgie.... :-?
zie gegevens PB
Hoe bedoel je , rechtsbijstandhoef je niet meer te betalen , die betaal je al voor de auto ?
Ik had 4 voertuigen (nu 3) waaronder 2 motos (nu 1)bij dezelfde makelaar en ik betaal voor alle voertuigen een aparte premie rechtsbijstand .
Grtz
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Verzekering

Bericht door alfa »

Rechtsbijstand is niet verplicht maar een optie, je kan die bij alles weglaten en een onafhankelijke rechtsbijstand nemen die de kosten voor rechtsverhaal betaald (advocaat en rechtsplegingskosten enz.)
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Verzekering

Bericht door Dirk Pauwels »

allezvooruit schreef:
Dirk Pauwels schreef:Rechtsbijstand hoef je niet meer te betalen, die betaal je al voor de auto. en best bij een andere maatschappij dan waar de BA loopt.
Ik betaal 185€ voor mijn "hoofd" moto en 85€/stuk voor mijn andere moto's.
Is Fortis dacht ik. Ben al jaren bij dezelfde agent en die zorgt altijd voor de goedkoopste verzekering. Is al een paar keer verander van maatschappij.
Diefstal/omnium is onbetaalbaar voor een motor in belgie.... :-?
zie gegevens PB
Hoe bedoel je , rechtsbijstandhoef je niet meer te betalen , die betaal je al voor de auto ?
Ik had 4 voertuigen (nu 3) waaronder 2 motos (nu 1)bij dezelfde makelaar en ik betaal voor alle voertuigen een aparte premie rechtsbijstand .
Grtz
Dan heeft die makelaar u serieus bij uw kl.ten.... :mrgreen:
Rechtsbijstand is 1x af te sluiten, niet per voertuig. Goeie makelaar zoeken :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Verzekering

Bericht door st1100 »

Ik weet niet of het bij alle verzekeringen zo is , maar na een geschil met m'n vorige makelaar. Ik had een totaal verlies , was in m'n recht. En volgens de door mijn makelaar uitgestuurde 'expert' was die wagen minder 1000€ waard , terwijl de goedkoopste vergelijkbare die op occasie-sites te vinden was 3000€ stond. Heb ik alles zelf moeten aanvechten.

Bon , ik veranderde van makelaar en die deed me een veel beter voorstel , ik kreeg meer korting (bleek dezelfde verzekeringsmaatschappij te zijn) en ik betaalde voorheen 3* rechtsbijstand terwijl dat maar één keer nodig was. Kwam nog veel goedkoper ook dus en de grote hap van 100€/jaar wegens onnodig rechtsbijstand.
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Verzekering

Bericht door luc.w »

st1100 schreef:Ik weet niet of het bij alle verzekeringen zo is , maar na een geschil met m'n vorige makelaar. Ik had een totaal verlies , was in m'n recht. En volgens de door mijn makelaar uitgestuurde 'expert' was die wagen minder 1000€ waard , terwijl de goedkoopste vergelijkbare die op occasie-sites te vinden was 3000€ stond. Heb ik alles zelf moeten aanvechten. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bon , ik veranderde van makelaar en die deed me een veel beter voorstel , ik kreeg meer korting (bleek dezelfde verzekeringsmaatschappij te zijn) en ik betaalde voorheen 3* rechtsbijstand terwijl dat maar één keer nodig was. Kwam nog veel goedkoper ook dus en de grote hap van 100€/jaar wegens onnodig rechtsbijstand.
@ st1100 het zou beter zijn mocht je de kinderen bij naam noemen :grin:
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Verzekering

Bericht door st1100 »

Waarom , wat heb je eraan om te weten dat een makelaar uit de regio mechelen z'n werk niet deed ??
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Verzekering

Bericht door alfa »

Hoe je het ook draait verzekeringen is een bedrijf en moet winst maken, makelaars dienen niet altijd de klant omdat die ook premies(*) krijgen op het einde van het jaar.
* hoe minder schadegevallen in euro's hoe hoger hun premie .
Iedereen kan via zijn rechtsbijstand (**)zelf een advocaat nemen als die een "positief advies" levert voor zijn schadegeval.
** als rechtsbijstand zelf geen rechtszaak opstart.
Voor blikschade is dat geen probleem, maar als er lichamelijke schade is zeker zelf één vragen.
Uit ervaring haal je met een eigen advocaat er veel meer uit.
BMW R1100R zonder KFR
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Verzekering

Bericht door ludo V E »

ik ben verzekerd bij FIDEA : MOTO - AUTO - WONING + INBOEDEL - GIZINSPOLIS ( familiale ) ,
ik betaalde voor de moto 219,02 € , alleen voor BA , de rechtsbijstand heb ik voor al de polissen bij DAS 140 € .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Verzekering

Bericht door adventurer »

Sexietime schreef:die 300 is idd veel , zeker als deze zo gezegd samengaat met je auto verzekering,

betaal zelf voor met motor totaal 200€ bij kbc, en de motor is op diefstal verzekerd , wel als hij in de garage staat (in mijn geval een individuele huur garage) en voor die diefstal betaal ik 20 extra bij men in de brand verzekering aparte clausule voor de motor. als je dan de omnium van men auto hoort das een heel ander verhaal van 1700€/j :)

Mijn motor is ook tegen diefstal en brand verzekerd als 'm hier in de garage staat, maar da's nog lang geen omnium he. Da's gewoon een clausule in de brandverzkering van de woning.
In België is een omnium overdreven duur en ik begrijp dat het soms, zoals in de TS zijn geval, niet eens mogelijk is om tegen diefstal te verzekeren.


Ik betaal voor de omnium van mijn wagen 800€ (inclusief BA). :wink:

Voor mijn motor betaal ik een kleine 300€, inclusief assistance.
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Verzekering

Bericht door Vinny »

250€ voor 2 x R1200GS bij Touring, rechtsbijstand apart bij DKV. Sommige hier betalen toch wel serieus teveel...
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Plaats reactie