F800ST
Moderator: GVN
F800ST
Verschil met de F800s? De kuip loopt verder door naar beneden.
quote:
"Also route-oriented equipment has the F 800 ST, the new middle class Sporttourer. In contrast to the sporty F there are 800 S a full lining, a high wind sign, as well as an aluminum luggage bridge as standard. The increased steering wheels the F 800 ST provides for an ergonomically favorable seating position. The comfort of the model defines a new yardstick in the middle class. So equipped the motorcycle is suited for longer journeys alone or to second.
The dry weight of the F 800 ST is below 190 kg, the drivingfinished weight (DIN empty) under 210 kg. Only in these technical data the two f-models differ.
The again designed two-cylinder row engine, which was developed in co-operation with the bombard Rotax GmbH as Vierventiler, moves also the F 800 ST. A maximum performance above 60 KW (more largely 80 HP) and an appropriate drehvermoegen are sufficient for sporty and ambitionierten requirements. The high compression of 12:1 and a combustion chamber organization following the new k-engine provide for an effective and low-pollution burn and please by a small fuel consumption.
As rear-wheel drive with the new model row the toothed belts already worked (F 650 CS) one selected. Uncomplicated to maintain, run-calmly and easily he represents the optimum from life span, efficiency, building area and weight in this performance class. Of course also with the F 800 ST a regulated three-way catalyst, most modern digital engine electronics and a ABS are ordered when desired.
All models are available in Germany starting from spring 2006, prices are not certain."
Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
schoon machien hé
Enjoy life! Enjoy your passion! Enjoy friends!
Buth never forget to keep a little distance so that nobody will hurt you!!!
http://occ.skynetblogs.be/
Buth never forget to keep a little distance so that nobody will hurt you!!!
http://occ.skynetblogs.be/
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
waarom noemen ze dat nu ST
de F is toch een lichte enduro. GS had beter geweest als benaming of FA
de F is toch een lichte enduro. GS had beter geweest als benaming of FA
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
je slaat de bal juistPhilippe schreef:@R1100RS:waarom noemen ze dat nu ST
- ST zal staan voor Sport Touring zoals bij de R1200 vermoed ik
- Het is inderdaad een schoon machien
de ST = sport touring
maar de F = lichte enduro
ze gaan de boel vernieuwen en nu slaan ze in de knoop met hun benamingen
welke oude ik vind hem niet terugST komt van zijn voorganger (lang geleden he) BMW roept graag dingen weer in 't leven...
keurig brommerke al lijkt het allemaal nie meer op de BMW's die ik ken of graag zag/zie...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
THX voor de info
blijkbaar zijn het enkel r80st.
ik heb nog nen ST gevonden
blijkbaar zijn het enkel r80st.
ik heb nog nen ST gevonden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
BMW F 800 ST
Ook de F 800 ST, de nieuwe middenklasser sportieve GT, is uitgerust voor gran turismo. In tegenstelling tot de sportieve F 800 S beschikt hij ook standaard over een integrale kuip, een hoge voorruit en een aluminium bagagedrager. Dankzij het hoger geplaatste stuur van de F 800 ST kan de motorrijder een goede ergonomische zitpositie innemen. Het comfort van dit model stelt nieuwe referentiewaarden in het middengamma. Deze goed uitgeruste motorfiets is voorbestemd voor korte en lange reizen, alleen of met twee.
Het leeggewicht van de F 800 ST bedraagt minder dan 190 kg, het rijklare leeggewicht (DIN leeggewicht) is 209 kg. De technische fiches van de twee F modellen wijken enkel op deze punten van elkaar af.
De F 800 ST wordt aangedreven door de nieuwe tweecilinder in lijn, een motor met kleppendeksel met vier kleppen per cilinder, ontwikkeld in samenwerking met de onderneming Bombardier-Rotax GmbH. Zijn topvermogen van 62,5 kW (85 pk) en het gemak waarmee hij in de toeren gaat, beantwoorden aan de eisen van de meest sportieve en ambitieuze piloten. Zijn hoge compressieverhouding van 12 op 1 en een verbrandingskamer waarvan de vorm geïnspireerd is op die van de nieuwe K motor, veroorzaken een doeltreffende en schone verbranding en een laag brandstofverbruik.
Voor de aandrijving van het nieuwe motorfietsengamma kozen de ingenieurs voor een gekartelde aandrijfriem die zijn doeltreffendheid reeds bewees in de F 650 CS. Deze is makkelijk te onderhouden, stil en licht en biedt in deze gewichtscategorie het ideaal wat duurzaamheid, rendement, omvang en vermogen betreft. Uiteraard beschikt ook de F 800 ST over een geregelde drieweg katalysator, digitaal en ultramodern motormanagement en - op vraag - ABS.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
prijs f800ST
Wat zou de prijs zijn van dit knap machien?
Willem
Willem
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Willem,
Reken dat BMW hiermee de Honda Deauville markt wil aanpakken en dat ze dus in die buurt zullen zitten. Uiteraard meer nieuws op het salon binnen enkele weken..
Reken dat BMW hiermee de Honda Deauville markt wil aanpakken en dat ze dus in die buurt zullen zitten. Uiteraard meer nieuws op het salon binnen enkele weken..
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
F800ST
Hoi bmw-rijders,Reken dat BMW hiermee de Honda Deauville markt wil aanpakken en dat ze dus in die buurt zullen zitten. Uiteraard meer nieuws op het salon binnen enkele weken..
ben momenteel een Honda deauville rijder, maar de eerste indruk van de F800ST lijkt me wel goed. Ook de deauville wordt als vernieuwd model op de markt gebracht.
Als "cardan-rijder" vraag ik me wel af wat de voordelen zijn (of nadelen) van een riemaangedreven motor. Heeft die onderhoud nodig en hoeveel km gaat zo'n riem mee?
rudi
Re: F800ST
Als er een spanrol opzit die de riem op spanning houdt is er geen onderhoud aan. Levensduur : ongeveer 50.000 km.rudi d. schreef: Als "cardan-rijder" vraag ik me wel af wat de voordelen zijn (of nadelen) van een riemaangedreven motor. Heeft die onderhoud nodig en hoeveel km gaat zo'n riem mee?
En dan hangt het ervan af hoeveel en of de poulies versleten zijn...Want net zoals bij een kettingset vervang je best de aandrijfpoulie, de wielpoulie en de riem ineens. De riem maakt ook zijn slijtagepatroon in de poulies. 'k Weet niet op hoeveel eurotekens dat zal komen bij BMW, maar ik heb vorige maand hetzelfde moeten vervangen bij een Suzuki en dat kwam ongeveer op 650€ voor 2 poulies en een riem
Voordelen : geen onderhoud, redelijk lange levensduur, vrij stil, geen aandrijfreakties zoals bij cardan.
Nadelen : als er een steen tussendraait (ooit voorgehad ) moogt ge alles voortijdig vervangen, en de kostprijs is er dus niet naast.
Riemaandrijving voor kilometervreters lijkt mij op dit moment niet zo interessant dan cardan of zelfs ketting...Ik doe ongeveer 25k-30k met 1 kettingset, dus voor die 650€ heb ik drie kettingsets. Als ze kunnen garanderen dat ze met die ene riemset minstens 90k-100k voortkunnen dan zou het een andere zaak kunnen worden.
Nil volentibus arduum
heeft er al iemand technische info? meer bepaald de zithoogte.mijn vrouwke rijd nu met een verlaagde RT 1100, maar als ik de PKs vergelijk,
RT 90 PK voor 300KG..ST 80 PK voor 209KG lijkt me dat toch een vinnig motoke te zijn , en de F650 was toch ook al niet te hoog om te zitten.Nu kan mijn vrouwke maar net aan de grond en een beetje overschot zou toch beter zijn.
RT 90 PK voor 300KG..ST 80 PK voor 209KG lijkt me dat toch een vinnig motoke te zijn , en de F650 was toch ook al niet te hoog om te zitten.Nu kan mijn vrouwke maar net aan de grond en een beetje overschot zou toch beter zijn.
Re: F800ST
buell heeft op al haar motoren bouwjaar 2006 riemen die volgens hun levenslang meegaan. waarschijnlijk met een evengrote korrel zout te nemen als de volledig onderhoudsvrije cardan van bmw.Ik doe ongeveer 25k-30k met 1 kettingset, dus voor die 650€ heb ik drie kettingsets. Als ze kunnen garanderen dat ze met die ene riemset minstens 90k-100k voortkunnen dan zou het een andere zaak kunnen worden.
soit, ondertss bestaat die riem toch hé.
tweecilinder met drie drijfstangen
Op het Nederlands forum kan men fotos bekijken van het inwendige van de motor, waaruit blijkt dat er tevens een derde drijfstang is (zonder zuiger) 180° t.o.v. van de drijfstangen met zuigers.
Er is tevens sprake dat er toch een GS zou uitkomen.
Ik ben al benieuwd om met dit motorconcept een testrit te maken.
Groeten.
Er is tevens sprake dat er toch een GS zou uitkomen.
Ik ben al benieuwd om met dit motorconcept een testrit te maken.
Groeten.