Olie in luchtfilter f650 bj 95

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HOSTJE
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005, 10:58
Locatie: Kortemark

Olie in luchtfilter f650 bj 95

Bericht door HOSTJE »

Een maand of 2 terug nieuwe olie in motorblok gedaan. 14 dagen geleden een ritje van ongeveer 150 km gereden en niet speciaals opgemerkt. De motor staat vandaag dus 14 dagen op de rechte steun en ik vind er een grote plas olie onder. :( De olie is afkomstig uit mijn luchtfilter, heb deze gedemonteerd en onderzocht van waar de olie kwam. Tijdens het draaien van de motor spuit onderaan de luchtfilter olie uit een opening waaraan een slang is verbonden die wegloopt onder mijn benzinetank. Mijn vraag: wat kan ik eraan verhelpen, en waaraan is die slang aangesloten? (kan het aan de klepspeling liggen?) :evil:
THANKS
Dirk
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Waarschijnlijk heb je er teveel olie ingedaan en spuwt hij alles door de carterontluchting terug naar buiten, ofte in het geval van een F650, recht de luchtfilterkast binnen.

Met klepspeling kan het volgens mij niks te maken hebben.
Nil volentibus arduum
HOSTJE
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005, 10:58
Locatie: Kortemark

Bericht door HOSTJE »

De olie staat nu onder het peil,zie ze zelfs niet meer staan op de meetstok. Maar die olie blijft maar komen. :cry: Ik zal in het weekend eens verder onderzoeken. Alvast bedankt! :wink:
dirk
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

Bericht door Eric Selleslagh »

Als je het oliepeil wil controleren bij een F650 dan moet de motor eerst enkele minuten draaien en dan pas controleren. Anders is het wel kans dat er teveel olie zit.
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Bericht door Paul vde »

Hostje,

U heeft de olie toch ook uit de kader gedaan ? Niet enkel van de motor.
HOSTJE
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005, 10:58
Locatie: Kortemark

Bericht door HOSTJE »

Ja,ik heb de olie uit het kader en het blok afgelaten.Volgens een site die ik ergens ben tegengekomen moet er 2.2 liter in(zonder filter). Maar dan zie ik de olie nog niet staan op de peilstok :? Ik heb dan bijgevuld tot aan de max. Misschien was dit er teveel aan. Nu heb alles gekuist, leidingen doorgeblazen zodat er geen olie meer aanwezig was. 2,2 liter opgedaan en ben een 20tal kilometer gaan rijden. Het ziet er goed uit ik denk dat ik een tijdje zo blijf rijden, en hou de luchtfilter in de gaten :roll: Waarschijnlijk was het te wijten aan teveel olie.
Waarom dan een peilstok ?
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Bericht door Paul vde »

Normaal olie vullen in de kader tot boven kant stop,moter laten warm draaien tot dat de ventielator op springt,is ook een kontrole dat die nog werkt.Dan bij vullen tot max van de pijlstok en klaar is kees :wink:
Plaats reactie