Lekke achterband

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dashke
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2015, 22:25
Woonplaats: Turnhout

Lekke achterband

Bericht door dashke »

Vorig weekend voor de eerste keer een lekke achterband gehad. In Duitsland de ADAC laten komen die heeft er een stop in getrokken. Ben dan zonder problemen verder kunnen rijden. Heeft er iemand ervaring met een stop in de band? Houd dit goed en lang? Heb al is gehoord dat sommigen zelf zo een stop bij hebben. Iemand hier ervaring mee? Graag jullie mening
E93
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2016, 21:20
Woonplaats: Limburg

Re: Lekke achterband

Bericht door E93 »

Ik heb altijd zo'n setje bij, van die plakkerige gedraaide stukken (rubber?) met een tubeke colle.

Afbeelding

Met het apparaatje dat erbij zit kan je dat erdoor duwen, terugtrekken en afknippen.
Ik heb in dat setje van die CO2 'bommetjes' zitten, maar ik heb bij RAD destijds een klein electrisch pompje gekocht met sigarettenaansteker.
Vorig jaar heb ik een band van ne maat mee opgepompt die lek was, op 7 à 8 minuten was de band hard.
De sigarettenplug die ik in het contact van m'n moto stad stond gloeiend heet :mrgreen:


Is uwe band nog redelijk nieuw, dan zou ik met die band effe langs de bandenboer gaan om er langs binnen zo een 'champignon' zoals ze zeggen laten in de zetten.

Is ie al ver op, dan zou ik m vervangen.
Met zo'n noodreparatie zou ik niet blijven rijden, al ben ik zeker dat het veelal tussen de oren zit en dat je de band waarschijnlijk rustig kunt oprijden zonder probleem.
In tegenstelling tot een auto heb je er maar 2, en ik zou liever op safe spelen dan voor de prijs van 1 band m'n leven te riskeren......
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Lekke achterband

Bericht door Den Dirk »

Zelf heb ik al 2x een stop/lont moeten laten plaatsen...
Ik heb daarna nog meer dan 10.000 kms gebold met die banden...
Dus ik denk dat dat systeem werkt ( vroeger deed men dat altijd zo, ook met autobanden!) en geen probs geeft... :wink:
I like my bike!!
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Lekke achterband

Bericht door Relax »

Idem hier. Al meerdere achterbanden met wiek opgereden, en niet bepaald zachtzinnig.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Lekke achterband

Bericht door Man in Black »

Voor mij is het een noodreparatie, en zoals E93 zegt, je hebt er maar 2
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Flat Twin Power

Re: Lekke achterband

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb onlangs ook zo'n plug gestoken doch na enige tijd begon die weer lichtjes te lekken. Gezien dankzij mijn RDC.
Aangezien de band dan toch bijna op was heb ik ze maar laten vervangen.
De bandenboer raadt ook aan niet te lang met een plug rond te rijden en er een champignon te laten insteken.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Lekke achterband

Bericht door roadster »

Flat Twin Power schreef:Ik heb onlangs ook zo'n plug gestoken doch na enige tijd begon die weer lichtjes te lekken. Gezien dankzij mijn RDC.
Aangezien de band dan toch bijna op was heb ik ze maar laten vervangen.
De bandenboer raadt ook aan niet te lang met een plug rond te rijden en er een champignon te laten insteken.
idem hier, in wijlen mijn MPR4 ook 2 wieken moeten steken onderweg. Werkt perfect. Een paar maanden later gemerkt dat hij toch moeilijk op druk bleef. Omdat de band nog vrij nieuw was, heb ik er langs de binnenzijde een champignon laten insteken.
R1200GS LC
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Lekke achterband

Bericht door Pol »

roadster schreef:
Flat Twin Power schreef:Ik heb onlangs ook zo'n plug gestoken doch na enige tijd begon die weer lichtjes te lekken. Gezien dankzij mijn RDC.
Aangezien de band dan toch bijna op was heb ik ze maar laten vervangen.
De bandenboer raadt ook aan niet te lang met een plug rond te rijden en er een champignon te laten insteken.
idem hier, in wijlen mijn MPR4 ook 2 wieken moeten steken onderweg. Werkt perfect. Een paar maanden later gemerkt dat hij toch moeilijk op druk bleef. Omdat de band nog vrij nieuw was, heb ik er langs de binnenzijde een champignon laten insteken.
Zefde ondervinding. Vijs in nieuwe band en na 10.000-15.000 km stilaan maar zeker beginnen lekken.De laatste twee jaar misschien wel en 15 tal wieken gestoken (in autobanden) en blijven allen op druk.
Het compressortje van bij Rad verbind ik rechtstreeks op de (moto)batterij met klemmen om narigheid met zekeringen van contactdozen te vermijden wegens te grote stroomafname.
ter info voor o.a. de Limburgers :http://www.blackjacktirerepair.com/ op 0475632191
danielj
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2008, 11:25

Re: Lekke achterband

Bericht door danielj »

hallo,
reparatie met noodset zoals bespoken
1)betreffende de motorfiets,racer of niet2)bij versleten banden band verder op rijden
bij nieuwe band ,als deze niet lekt,geen probleem,informatie van bandenboer
zelf motorrijder
lekt de band ,champignon plug erin of vervangen
grt
daniel
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: Lekke achterband

Bericht door Gtsportivo »

ik gebruik altijd dit setje ,werkt perfect en vlug hersteld .

Afbeelding

https://www.amazon.co.uk/STOP-DELUXE-TY ... repair+kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie