Schubert C4

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
SillyWilly
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2017, 16:15
Woonplaats: ZAVENTEM

Schubert C4

Bericht door SillyWilly »

Iemand nog slechte ervaringen met de nieuwe Schubert C4 + SC1 geintegreerde intercom?
De helm vind ik prima ,maar sinds de aankoop in mei dit jaar heb ik nog geen enkele rit kunnen maken met een werkende intercom.
Verstaanbaarheid tussen mij en duo is nihil en met vizier open rijden ( wanneer het 35 gr is in Z Frankrijk) en mekaar verstaan is helemaal uitgesloten .
Van Schubert dienst na verkoop heb ik geen hulp gehad.Tijdens onze vakantie zijn we elke dag met Sena Helpdesk in contact geweest ....zonder oplossing voor ons probleem.
De invoerder Splash Design is wel behulpzaam,maar een oplossing is nog steeds niet in zicht .
Volgende keer ga ik toch 2 x nadenken vooraleer ik nog een Schubert koop :-( :-(
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Schubert C4

Bericht door Danny »

Op welke motor?
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: Schubert C4

Bericht door GSTB-Walter »

Ik heb de C4 met het SC1Advanced systeem. In het begin was het wat zoeken om gekoppeld te geraken met mijn motorvrienden. Vrijdag nog een rit gedaan waarbij mijn helm heel de dag (van 930 tot 18 u) gekoppeld was met die van mijne motormaat die een Sena 20S heeft.
De verbinding is geen enkele keer weggevallen. Spraak en ontvangst, zowel met helm dicht als helm open waren van superieure kwaliteit. Ook de ontvangst van de radio is voortreffelijk.
Ik hoop alleen dat er een update van de software komt zodat je ook in een groepsgesprek kan. En soms zijn de + en - knoppen was moeilijk te vinden. Er mocht ook een duidelijker ledje zijn. Opladen moet met de kabel in de unit, of je koopt een tweede batterij met een oplader. En dat ga ik ook doen voor de buitenlandse reizen.

Ook een maandje geleden al eens gekoppeld geweest met Sena 20S met hetzelfde voortreffelijke resultaat.

Wat mij betreft een aanrader.

Grtz ;-)
SillyWilly
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2017, 16:15
Woonplaats: ZAVENTEM

Re: Schubert C4

Bericht door SillyWilly »

Bedankt GSTB-Walter ,

Waarschijnlijk ligt het aan de bedrading of microfoon/luidsprekers in de helm zelf .We wachten al meer dan een maand op wisselstukken via de invoerder .
Duurt allemaal veeeel te lang .Ondertussen blijven we met onze oude Schubert C3 met Cardo set rijden.Jammer dat Schubert niet meer inspanningen doet om ons te helpen .

William
SillyWilly
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2017, 16:15
Woonplaats: ZAVENTEM

Re: Schubert C4

Bericht door SillyWilly »

Na 2 maand helmen teruggekregen van Schubert ......Intercom werkt nog steeds niet met open helm.
Ga ze in brand steken op de parking van Schubert in Duitsland ....mijn geduld is op en mijn geld ook.
Nooit meer een Schubert in huis !

William
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Schubert C4

Bericht door GSrijder »

De microfoons zitten aan de wangstukken ingebouwd. Bij het rijden met open helm vangen deze frontaal de wind op. Met een Sena 20S om een voorbeeld te noemen zit je microfoon pal voor je mond met de spreekzijde naar je mond gericht. In het eerste geval lijkt het me dus niet meer dan logisch dat de verstaanbaarheid slecht is.

Heb zelf ook een C4 met SC1 basismodule en ben tevreden over de helm an sich maar ook de geluidskwaliteit van de speakers. De speakers zijn idem aan degene van de 20S die op zijn beurt dan weer in mijn System 6 van BMW en Shark Evoline zijn ingebouwd. De geluidskwaliteit is iets minder in de 6 en een pak minder in de Shark. Heeft met de constructie van de helm te maken peis ik.

Maar het moet gezegd praten met open helm is beter met de laatst genoemde helmen omdat de microfoon pal aan je mond zit. Met gesloten helm is de Shuberth even goed.

Ik ben dus een tevreden gebruiker.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Schubert C4

Bericht door JohanDB »

... de microfoons zitten thv het voorhoofd in de helmrand ingewerkt... voel maar eens :wink:
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Schubert C4

Bericht door GSrijder »

JohanDB schreef:... de microfoons zitten thv het voorhoofd in de helmrand ingewerkt... voel maar eens :wink:
:bsstupid: :thumbright:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
SillyWilly
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2017, 16:15
Woonplaats: ZAVENTEM

Re: Schubert C4

Bericht door SillyWilly »

De helmen zijn nogmaals opgestuurd naar Schubert en na een aantal weken wachten ........ nog niet opgelost .
Ik moet toegeven dat de invoerder ,Splash Design en de dealer Vanzeebroeck alles gedaan hebben wat mogelijk was .Zij hebben uiteindelijk beslist de helmen terug te nemen en ons terug te betalen .
We hebben ondertussen de Shoei Neotec II gekocht en wachten nu op iets warmer weer om eens te testen .

William
Plaats reactie