UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door Dirk Pauwels »

Sinds Kiala (goedkoop versturen pakjes) overgenomen is door UPS.com is dit veel verslechterd.
Ik stuur een duo zadel op naar Halle, afmetingen doos en gewicht correct ingevuld, zo'n zadel weegt niets, maar is wat onhandig formaatje. dus grote doos.
Het invullen van de nodige gegevens duurt langer en is ingewikkelder dan bij kiala, maar de prijs viel nog mee.
Spul opgestuurd.
Maanden later een factuur van ups.com, kleine 5€ bijbetalen, geen uitleg waarom. Moet nog bellen maar is ook niet zo simpel om daar binnen te geraken.
Waarschijnlijk was het toch een paar cm te groot of 100gr te zwaar of zo. Woordje uitleg zou niet slecht zijn.
Maar wees dus gewaarschuwd, er kunnen nog kosten bijkomen. Op dingen die al goedkoop verkocht worden dan nog extra 5€ moeten betalen maakt het niet zo interessant meer om op te sturen....
Met kiala nooit een probleem gehad, alles tot 15kg zelfde tarief, zolang de doos kleiner was dan 70x50x50 of zo geen enkel probleem.
Nu dus wel.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door stefke2 »

En zeggen dat ik ongeveer alle dagen van postnr 9100 naar nr 1500 rij... Zonder extra kost. :lol:
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door dejos »

Pakjes verzenden met UPS i.p.v. Kiala is er niet simpelder op geworden , volgens mij zelfs een achteruitgang. Ik overweeg in de toekomst met B-post te verzenden , enkel bij deze laatste is verzenden buiten België duurder als UPS.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door edargpu »

Tegenwoordig kun je beter beroep doen op B-post,kost maar 4€ en als ik dan al eens een pakje naar Nederland moet verzenden geef ik het mee met een collega die in het Sas van Gent woont want binnen Nederland verzenden is ook goedkoop :mrgreen:

Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door WG »

Dirk Pauwels schreef:Sinds Kiala (goedkoop versturen pakjes) overgenomen is door UPS.com is dit veel verslechterd.
Ik stuur een duo zadel op naar Halle, afmetingen doos en gewicht correct ingevuld, zo'n zadel weegt niets, maar is wat onhandig formaatje. dus grote doos.
Het invullen van de nodige gegevens duurt langer en is ingewikkelder dan bij kiala, maar de prijs viel nog mee.
Spul opgestuurd.
Maanden later een factuur van ups.com, kleine 5€ bijbetalen, geen uitleg waarom. Moet nog bellen maar is ook niet zo simpel om daar binnen te geraken.
Waarschijnlijk was het toch een paar cm te groot of 100gr te zwaar of zo. Woordje uitleg zou niet slecht zijn.
Maar wees dus gewaarschuwd, er kunnen nog kosten bijkomen. Op dingen die al goedkoop verkocht worden dan nog extra 5€ moeten betalen maakt het niet zo interessant meer om op te sturen....
Met kiala nooit een probleem gehad, alles tot 15kg zelfde tarief, zolang de doos kleiner was dan 70x50x50 of zo geen enkel probleem.
Nu dus wel.....

ik had hetzelfde voor: heb gebeld en er werd onmiddellijk gezegd dat dat idd niet klopte en dat ik niets hoefde te betalen. Dan weer weken later een brief met inderdaad de bevestiging dat alles OK was.
ze moeten nog wat werken a/d efficientie daar...
R1200GSA: Deus ex machina
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door WG »

Dirk Pauwels schreef:Sinds Kiala (goedkoop versturen pakjes) overgenomen is door UPS.com is dit veel verslechterd.
Ik stuur een duo zadel op naar Halle, afmetingen doos en gewicht correct ingevuld, zo'n zadel weegt niets, maar is wat onhandig formaatje. dus grote doos.
Het invullen van de nodige gegevens duurt langer en is ingewikkelder dan bij kiala, maar de prijs viel nog mee.
Spul opgestuurd.
Maanden later een factuur van ups.com, kleine 5€ bijbetalen, geen uitleg waarom. Moet nog bellen maar is ook niet zo simpel om daar binnen te geraken.
Waarschijnlijk was het toch een paar cm te groot of 100gr te zwaar of zo. Woordje uitleg zou niet slecht zijn.
Maar wees dus gewaarschuwd, er kunnen nog kosten bijkomen. Op dingen die al goedkoop verkocht worden dan nog extra 5€ moeten betalen maakt het niet zo interessant meer om op te sturen....
Met kiala nooit een probleem gehad, alles tot 15kg zelfde tarief, zolang de doos kleiner was dan 70x50x50 of zo geen enkel probleem.
Nu dus wel.....

ik had hetzelfde voor: heb gebeld en er werd onmiddellijk gezegd dat dat idd niet klopte en dat ik niets hoefde te betalen. Dan weer weken later een brief met inderdaad de bevestiging dat alles OK was.
ze moeten nog wat werken a/d efficientie daar...
R1200GSA: Deus ex machina
plejon
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2018, 08:59
Woonplaats: Willebroek

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door plejon »

Ik heb vroeger veel met UPS (en ook anderen) gewerkt.

Ze scannen/meten inderdaad automatisch de dozen. Dus als jij opgeeft doos van 50x50 cm, en het is in werkelijkheid 52 cm, en je valt daardoor net in een hogere prijscategorie, dan moet je bijbetalen.

Verder spreek je over een grote maar lichte doos. Hier kan "volumegewicht" spelen. Sommige bedrijven rekenen hun prijzen per kg. Maar als je een heel grote doos hebt die weinig weegt rekenen ze je
een virtueel gewicht aan. Dus je hebt een grote doos met pluimen die 5 kg weegt, dan gaan ze je toch 10 of 15 kg in rekening brengen vanwege dat grote volume dat voor hen extra kosten meebrengt (neemt ruimte in de vrachtwagen, moet apart behandeld worden, ...)

Dat is allemaal vervelend maar niet beperkt tot UPS in mijn ervaring
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door Dirk Pauwels »

Het zijn eikels en ik stuur niets meer op met UPS.COM. Onlangs nog een pakje naar NL gestuurd, zaterdag binnengebracht bij een NL postpunt (moest toch in NL zijn), maandag geleverd voor 6.95€. Ik gebruik nu Bpost in Belgie of ik combineer pakjes en doe die dan net over de grens op de post.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
plejon
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2018, 08:59
Woonplaats: Willebroek

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door plejon »

Het grootste probleem dat ik had met UPS was bij verzending waarbij de ontvanger de verzendkosten moet betalen. Dat liep dus vaak verkeerd. In plaats van de ontvanger kwam de rekening toch bij mij terecht, of bij alletwee. Ik had eens iets opgestuurd naar china, dat pakje was betaald aan UPS China, en nog heeft UPS België mij voor de rechtbank gedaagd omdat ik de verzendkosten niet zou betaald hebben.

Maar ik moet wel zeggen dat ze snel en correct leveren. Maar daar hangt een prijskaartje aan en hun administratie liep regelmatig in de soep. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Fedex
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Nog eens een pakket via bpost naar Nl gestuurd.
Wat een gedoe!
Je moet online een etiket aanmaken, waarop je - raar maar waar - het adres van de bestemmeling niet kan invullen, alleen zijn naam en zijn emailadres.
Daaropvolgend krijgt die dan een mail van bpost waarin hem wordt gevraagd te laten weten op welk adres hij zijn pakket wenst te ontvangen (thuis, afhaalautomaat of kantoor).
Die moet zijn voorkeur dan laten weten aan bpost, waarop jijzelf van bpost een mail krijgt om de verzending verder af te handelen. Die mail komt dan bij mijn spam terecht........
Goedkoop zijn ze daarenboven ook niet, want een pakket van 10.2kg kost 39.69€, waar het bij UPS laag in de twintig euro is.
Ik zou zeggen: BPost : een verwittigd man is er twee waard.....
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: UPS.COM een verwittigd man is er 2 waard....

Bericht door Bigfoot »

zelfde ervaring sinds overname. twee pakjes verstuurd met Kiala UPS.

een doos met twee toornig koffers kwam probleemloos op de bestemming na een eek of twee. Het doosje met Corbin zadel was slechts 2,5 maanden onderweg zonder reactie op mails van de firma. Pas na wat mails met in cc consumentenorganisaties en ombudsdiensten. Kwam er schot in de zaak.

Pakket was verloren geraakt en lag in een terminal zo groot als een voetbalveld bij de rest van niet geleverde pakkjes. later bleek dat het pakket 6 maal was afgeleverd op het ophaal punt en dezelfde dag naar een ander punt werd gebracht waar het de rest van de week bleef liggen. Maar wie maalt er nu om wat extra kilometers op en Corbinzadel?
Plaats reactie