Beetje laat: bescherming tegen roesten en andere kwaaltjes!

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Beetje laat: bescherming tegen roesten en andere kwaaltjes!

Bericht door LOMAX »

Ik heb vorig jaar van mijn buurman een spuitbus (400 ml, umweltfreundlich) EROL-KF gekregen, "rostverhinderer". Dit spul vormt een zachte film, niet zo'n taaie laag die je er late niet meer af krijgt. Dan hoef je ook niet tot helemaal na de winter te wachten om de fiets eens te poetsen en een nieuwe laag aan te brengen. En het is kleurloos. Wordt zelfs voorgeschreven voor "uberseetransporte". Dient voor Eisen, Stahl,Nickel, Crom, Leichtmetalle, Messing, Zinn, Zink enz.

Het spul kleeft net iets beter dan/als vaseline. Ik ben er zeer tevreden over, en ga nu trachten te achterhalen of ik dat enkel in Duitsland, per karton van 12 kan kopen. Eerst mijn duitse potlood eens slijpen :wink:
Info: http://www.technotrenn.com/
Bij Producte, Korrosionsschutz, Erol-KF. Als intussen iemand weet waar dat hier in Be te koop is, laat maar komen.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

Kan het zijn dat ik het onlangs zag bij Hein Ghericke te St Denijs Westrem :?: :?: :?:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Lijkt me sterk, want het is dus helemaal niet voor een motor op de markt gebracht. Maar je weet nooit, ik ga bij den Hein eens informeren.
De bus die ik heb, komt uit een grote fabriek, waar het gebruikt wordt om machines als draaibanken en andere joekels te conserveren. En als het goed is voor blank ijzer en staal, dan zeker voor die boxer van mij.
Als ik iets vind, laat ik het weten.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Er zijn meer van dergelijke producten op de markt. Ik heb zelf vorig jaar en ook dit jaar weer de Totaalbeschermer van S100 gebruikt. Het resultaat is bevredigend en het voordeel is dat dit goedje met een beetje uitpoetsen haast onzichtbaar wordt. Deze winter was er ook een test van deze roestbeschermers in de Promotor. De best geteste was Superwax van Tectyl (Valvoline). Deze producten zijn met een goede reiniger aan het einde van de winter weer goed te verwijderen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Er is inderdaad een overaanbod, en iedereen heeft zo zijn voorkeur. In het verleden heb ik echter al vaker gezien dat de producten voor industrieel gebruik zeer goed zijn, maar niet te kopen voor de particulier.
Met 1 liter industriële koudontvetter kan je bvb meer dan 100 liter ruitenreiniger maken. Maar in de gewone handel vind je dit spul enkel in verdunde vorm, en betaal je voor 90 tot 95 % water. Een voorbeeldje is Mondo Quick, bij de betere drogist misschien te kopen. Tien keer beter dan poetsmiddelen in de GB. En ik denk dat deze beschermer in dezelfde lijn ligt. Zo heb ik nog een spuitbus conserveringsmiddel van het Amerikaanse leger. Een ingespoten stuk ijzer blijft zelfs in zoutwater onaangetast. Maar vindt het maar eens op de markt...
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Zolang je gezond verstand gebruikt zijn de industriële produkten hun geld waard.
Wees aub steeds voorzichtig en gebruik niet zomaar wat, ik denk bv aan 'ne goeie ontvetter' (Trichloorethyleen bv) gevaarlijk goedje dat goed werkt maar je beter niet in huis haalt.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Voilà, de na-winter poets zit erop. En onder al dat vuil en zout zat toch wel een glimmende BMW zeker. Straks eens lekker door de regen gaan rijden :cry:
Het product in mijn tekst helemaal bovenaan zat er nog op. Ik had dat vooral op mijn spiegels en voordemper gespoten, omdat die allebei al serieus "gepiqueerd" waren, demper begon al roestig uit te zien (1998, foei meneer BMW). Product er maanden geleden zo op gespoten, zonder eerst op te poetsen.
Om het er nu af te halen: een vod met gewone witte petroleum, even wrijven (zelfs niet echt frotten), en zonder poetsen of chroompolish verschenen er spliksplinternieuwe spiegels en demper, geen tikje meer te zien. Heb er dus meteen maar weer een heel dun laagje opgezet.
Nog opvallend: alle boutjes van remschijven en wielen zijn nog gelijk nieuw, hoewel dit toch een zwak punt schijnt te zijn...
Coké
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:41

Bericht door Coké »

Hier zie.

http://www.scottoiler.com/mcn.asp

In 2003 uitgeroepen tot product van het jaar door Motorcycle News (MCN).
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

@Lomax,
Indien je 12 bussen een te groot aantal vindt, wil ik er graag 4 overnemen.
Mvg,
Fred.
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Hier zie.

http://www.scottoiler.com/mcn.asp

In 2003 uitgeroepen tot product van het jaar door Motorcycle News (MCN).
Ik ken geen enkel van deze producten ,(geen winterrijder)maar op UKGS forum zijn er gebruikerservaringen te lezen over ACF-50 en Scottoil.
Volgens hen is ACF-50beter dan scottoil?
Misschien het lezen waard:
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=69030
Plaats reactie