Batterij GSA LC

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jovdt

Batterij GSA LC

Bericht door jovdt »

vroeger altijd met Odyssey gereden . Nooit problemen gehad altijd starten ook na een maand of twee stilstand. Bij de nieuwe stak er een Deka in even duur en ook met dezelfde eigenschappen ....Odyssey levert immers geen gepaste bat. voor dit model; Nu wou ik vertrekken na een tweetal weken stilstand en lap niks meer bat. leeg of stuk... Welke bat. steken jullie in de de LC versie ....( buiten de originele die ik liever niet plaats) die wat identieke kenmerken vertoont met de Odyssey....
Bedankt voor de reacties.
st1100

Re: Batterij GSA LC

Bericht door st1100 »

Mijn Gs (met de gewone originele batterij) start perfect na meerdere weken stilstaan. 2 tot 4 weken stilstaan zonder (druppel)lader zou zonder problemen moeten kunnen! en gaat bij mij ook zonder problemen!

De kans is groot dat je een ander probleem hebt : laadcircuit , verliesstroom. Wat is de geschiedenis van deze batterij leeftijd? al een langere tijd plat geweest? ....
Best eerst eens nakijken dat je nergens een verliesstroom hebt ... in aangesloten extra's bv een gps docking enz Zeker als deze onder spanning blijven met het contact af. Want de kans is anders groot dat je na het steken van een nieuwe batterij binnen paar weken even ver staat :-?
Michelleke

Bericht door Michelleke »

Sluit me volledig aan bij st1100
Heb in de LC de originele accu (yuasa) nu 3 jaar en na 4 weken stilstand zonder bijladen nog steeds 12,7 - 12,8v
Je kan natuurlijk ook pech hebben met een accu, maar eerst de verliesstroom nameten of laten nameten voordat je een nieuwe plaatst.
Om de levensduur van een accu maximaal te houden is het ook van belang dat hij steeds goed bijgeladen wordt.
Als je dus veel korte ritten maakt en extra verbruikers aangesloten hebt kan je dus best even de lader aanhangen.
R1200GSLC / K1200RS
alfa

Bericht door alfa »

Michelleke schreef:Sluit me volledig aan bij st1100
Heb in de LC de originele accu (yuasa) nu 3 jaar en na 4 weken stilstand zonder bijladen nog steeds 12,7 - 12,8v
.......
Voltage zal bij minste ampère opslag altijd +- 12 v zijn of er zouden cellen stuk zijn , maar er moet genoeg stroomsterkte(Ah) zijn om motor te starten.
Capaciteit van Ah laden is dikwijls de boosdoener omdat cellen 50% in capaciteit zijn gedaald. (vb. uitdroging , oxidatie enz.)
BMW R1100R zonder KFR
jovdt

Bericht door jovdt »

Bedankt voor de reacties ...het gaat om een nieuwe motor ,maar omdat ik nooit de originele bat . wou liet ik altijd bij aflevering een odys. steken tot uiterste tevredenheid. Bij gebrek aan heeft de dealer een soortgelijke geplaatst. (DEKA ETX) maar na 8 maanden is het liedje al uitgezongen en inderdaad uitmeten enz... maar deze is gewoon stuk . Pech zeker. Vandaar de vraag wat zijn andere alternatieven buiten BMW.
Polleke G

Bericht door Polleke G »

En wat is er mis met die Yuasa batterij die BMW origineel monteert?
Ik heb drie moto's ( 1 BMW GS en twee Honda's)waar overal Yuasa batterijen in zitten ,heb geen druppel lader en nooit start problemen,de oudste batterij is toch al 8 jaar in gebruik
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Na ruim 3 1/2 jaar kan ik mijn GSA met originele accu rustig een paar weken wegzetten, om daarna in een keer te starten ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
jovdt

Bericht door jovdt »

Mijn vorige ervaringen met originele BMW bat. waren niet zo denderend vandaar mijn keuze voor een ander exemplaar. Als ik zo hoor dat er weinig prob. zijn kan ik het risico nemen en voor een originele gaan. Bedankt voor de reacties.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik zou de originele batterij altijd een kans geven, als die heel snel defect is krijg je gewoon een andere in garantie.
In mijne 1150 zit een goedkope Gel batterij, al 7 jaar. Batterij gaat regelmatig aan de druppellader.

Mijn 1200LC '17 heeft na +/- 3 weken geen problemen met starten. Doet wel enkel lange ritten. Als hij langer dan 3 weken stilstaat (dat zal nu wel voorvallen) gaat hij ook aan de druppellader.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
noek

Bericht door noek »

Heb het deze winter ook zitten. Batterij gs 1200 (bwj 2009) ongeveer 2 jaar oud. Na ongeveer 4 weken in onverwarmde garage moeilijk starten maar uiteindelijk toch weg geraakt. Na ritje van 40km, bij thuiskomst aan bmw lader voor enkele dagen. Na 4 weken startte hij wel ,maar sloeg niet aan. Enkele klopjes.....maar dat was het dan.
Mijn gps houder aangesloten op de witte schakelaar die bmw daarvoor heeft voorzien. Als ik mijn contact afzet valt de Tom Tom gps uit....dus daar kan dan toch geen verlies op zitten ?
Hoe meet je eigenlijk stroom verlies op je motor?
Odessy plaatsen? Maar als ik dan lees of kijk op het filmpje dat je de halve batterij moet verbouwen om hem op zijn plaats te krijgen....Is het dan niet beter de batt in de winter te demonteren en bewaren op een warmere plaats?
alfa

Bericht door alfa »

noek schreef:Heb het deze winter ook zitten. Batterij gs 1200 (bwj 2009) ongeveer 2 jaar oud. Na ongeveer 4 weken in onverwarmde garage moeilijk starten maar uiteindelijk toch weg geraakt. Na ritje van 40km, bij thuiskomst aan bmw lader voor enkele dagen. Na 4 weken startte hij wel ,maar sloeg niet aan. Enkele klopjes.....maar dat was het dan.
Mijn gps houder aangesloten op de witte schakelaar die bmw daarvoor heeft voorzien. Als ik mijn contact afzet valt de Tom Tom gps uit....dus daar kan dan toch geen verlies op zitten ?
Hoe meet je eigenlijk stroom verlies op je motor?
Odessy plaatsen? Maar als ik dan lees of kijk op het filmpje dat je de halve batterij moet verbouwen om hem op zijn plaats te krijgen....Is het dan niet beter de batt in de winter te demonteren en bewaren op een warmere plaats?
Laad die eerst volledig op met auto/motor lader en Ah aanduiding , dag nadien sluit je die terug aan en zou naald van AH aanduiding praktisch het zelfde moeten staan. Sluit batterijlader aan en zou binnen paar minuten op zelfde plek moeten staan als dag voordien.
Dit zegt niets over % Ah capaciteit die batterij nog heeft ,slechte batterij kan vol geladen zijn met 50% verlies aan Ah capaciteit.(uitdroging)
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Mijn batterij van de GS-LC heeft het vandaag ook begeven.
Was al verzwakt enkele weken terug, sindsdien niet meer gereden maar voor het eerst aan de druppellader gehangen.
Vandaag wel nog net thuis weggeraakt, 5km tot aan de pomp, maar toen was het gedaan ermee.
Ik hoorde dat de originele ondertussen ±200,- kost. Zou ik ze vervangen door een gewone, gel of lithium-ion ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Kijk is online, je vindt dezelfde aan democratische prijzen.
http://www.mlmparts.com/nl/bmw/2014/r-1 ... raccu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Andalousie 09/2018
Danny

Bericht door Danny »

https://www.onlinemotorparts.com/produc ... 14s-11-2ah" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

paar jaar geleden ook eens kapotte batterij gehad. Ik moest toch naar BMW om de flens onder garantie te laten vervangen dus ook maar de batterij laten vervangen. 189€ voor een Exide batterij die ik toen ergens anders voor 100€ kon hebben. Ik besef wel dat je bij BMW "iets" meer betaalt maar dit is voor mij diefstal. Dit was en zal dus de eerste en laatste batterij zijn die bmw aan mij verkocht heeft.

als je daar in Limburg niet te ver van D zit ga ze dan halen bij Louis.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa

Bericht door alfa »

Exide zijn de beste gelbatterijen voor motor.
Ps. Zij zijn begonnen met de uitvinder ervan.
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black

OK al merci voor de info, lithium-ion wordt afgeraden voor doorrijders op de site van MLMparts dus die wordt het niet.
Straks eens kijken voor een EXIDE gelbatterij.
Wat ik wel niet snap is dat de startcapaciteit van die EXIDE 150A is maar bij de originele 200A, is dat dan niet te weinig?

Hoort zo'n lader (orig BMW voor LC) trouwens geen melding te geven als de batterij niet goed genoeg meer is?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
alfa

Bericht door alfa »

http://www.rebatt.nl/accu-s/motor-accu- ... 4-landport" onclick="window.open(this.href);return false;
99 euro Lithium batterij 12V 14 Ah koudstart 240 Ah

bijkomende info over deze werking https://nl.wikipedia.org/wiki/LFP-accu" onclick="window.open(this.href);return false;
Word zeer veel gebruikt en zal in uw motor perfect werken , maar blijf er met druppelladers af (trouwens bij alle batterijen)
BMW R1100R zonder KFR
Man in Black

Het is uiteindelijk een "Yuasa YTX14H-BS Accu High Performance" geworden met 40A meer startstroom.
Ik merkte al direct verschil met de originele batterij dat de startmotor effectief beter rond gaat.
Lid BMW MC VL.
noek

Bericht door noek »

Deze batterij besteld. Motobatt MBYZ16H in promo bij MLM motoparts. Onderhoudsvrij,past perfekt.
Afbeelding
jovdt

Bericht door jovdt »

Weer prijs....Na anderhalve maand stilstaan zonder enige verbruiker is de nieuwe terug leeg....Vroeger met de lucht en oliegekoelde nooit gehad. Onderhuids blijven de nieuwe watergekoelde dus stroom verbruiken dit betekent dus druppellader of anders elke dag of week bollen. Weeral iets dat we weten en waar niets over verteld wordt bij aankoop....Deze dingen vergallen wel het rijplezier zeker als je 's morgens naar je werk wil vertrekken. Gelukkig start de oude 1100 altijd...ook al staat hij soms behoorlijk lang stil. Ja dat noemt men vooruitgang zeker. :twisted:
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb de mijne al twee keer voor langere tijd (10 dagen en 15 dagen) laten staan en startte alsof het één dag was. Prima dus.
I respect your opinion. But I don't give shit.
toeternietoe

Bericht door toeternietoe »

jovdt schreef:Weer prijs....Na anderhalve maand stilstaan zonder enige verbruiker is de nieuwe terug leeg....Vroeger met de lucht en oliegekoelde nooit gehad. Onderhuids blijven de nieuwe watergekoelde dus stroom verbruiken dit betekent dus druppellader of anders elke dag of week bollen. Weeral iets dat we weten en waar niets over verteld wordt bij aankoop....Deze dingen vergallen wel het rijplezier zeker als je 's morgens naar je werk wil vertrekken. Gelukkig start de oude 1100 altijd...ook al staat hij soms behoorlijk lang stil. Ja dat noemt men vooruitgang zeker. :twisted:
Dan zal er wel iets anders mis zijn. De mijne staat hier periodes van meer dan twee maand stil, zonder lader en start zonder problemen. (batterij nu 4,5 jaar oud)
Laatst gewijzigd door toeternietoe op 17 mar 2018, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
RBee

Bericht door RBee »

GSA LCke, 4 maanden stilgestaan :-( , bij 2de druk op de knop terug paraat. :grin:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jovdt

Bericht door jovdt »

RBee schreef:GSA LCke, 4 maanden stilgestaan :-( , bij 2de druk op de knop terug paraat. :grin:
Als ik dt lees zal mijn dealer hem toch ne keer op de pijnbank moeten zetten om de eventuele problemen te achterhalen. Heb hem een nachtje aan de lader gehangen en dan startte hij direct. Was terug even wennen na de ganse winterperiode op de 1100RT te hebben rond gehost.
Plaats reactie