alarm en afstandsbediening

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

alarm en afstandsbediening

Bericht door ZWIEP 01 »

Hoi,

mijn gs is voorzien van keyless en ook alarm, als ik het goed voorheb gaat het alarm niet af als de sleutel bij de motor is en het alarm automatisch geactiveerd wordt. op de sleutel zitten twee knoppen, weet iemand waar deze voor dienen? en volgende vraag, als de motor op een campeertripje naast de tent staat geparkeerd kan iedereen zomaar de motor starten zonder dat het alarm afgaat?
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door Keke »

ZWIEP 01 schreef:Hoi,

mijn gs is voorzien van keyless en ook alarm, als ik het goed voorheb gaat het alarm niet af als de sleutel bij de motor is en het alarm automatisch geactiveerd wordt. op de sleutel zitten twee knoppen, weet iemand waar deze voor dienen? en volgende vraag, als de motor op een campeertripje naast de tent staat geparkeerd kan iedereen zomaar de motor starten zonder dat het alarm afgaat?
Als de motor de transponder detecteert, gaat alarm niet af. Uw sleutel dan: pijltjesknop is om alarm af te zetten. Logo dient om te activeren.

Afstand tussen moto en sleutel moet ongeveer 1.5 m zijn om zeker te zijn dat ze niet kunnen starten en wegrijden. Veiligste lijkt me dan om ook nog een remslot op te leggen, rijden ze er nie zomaar mee weg he.

Greets,
Keke


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door Relax »

Zonder paniek te willen zaaien: https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/71 ... -diefstal/" onclick="window.open(this.href);return false;
En je vindt nog veel meer op internet als je Google gebruikt.

Mss heeft BMW intussen zelf een oplossing klaar, zoals Casa op de tweede pagina zegt...
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door st1100 »

Zilverpapiertje rond de sleutel doen....
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door willy »

st1100 schreef:Zilverpapiertje rond de sleutel doen....
Geweldig, toch?
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door ®win »

Ik heb mijn keyless AB in een Smint XL blikje wanneer ik niet op of bij de motor ben. Past precies en isoleert perfect. Blikje is ook handzaam genoeg om mee te nemen.

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door Man in Black »

Dus als je de motor wil starten moet je eerst de sleutel uit het blikje nemen ? of werkt het op kleine afstand nog wel?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door ®win »

Als ik bij de motor ben of erop rijd, dan zit de AB niet in het blikje. Als de sleutel daarin zit, dan ziet de motor 'm in het geheel niet, zelfs niet als ik deze onder het zadel aanbiedt (waar je de noodsleutel moet houden in geval van een defecte AB). Tijdens de rit is het blikje leeg in mijn zak / koffer en bevindt de AB zich los in mijn broekzak. Ook tijdens de rit moet de motor de AB 'zien'.

Ik doe dus alleen de AB in het blikje als de motor geparkeerd is en er niemand bij hoeft te zijn.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door st1100 »

Er zijn van de fabrikant uit , simpele oplossingen mogelijk.

Zo schakelen de nieuwste mercedes sleutels zichzelf uit als ze paar minuten niet meer bewegen.... En op de alfa sleutels zit een schuifschakelaar waarmee je de sleutel kan afzetten als hij niet gebruikt wordt.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb gewoon een ouderwetse sleutel op mijn LC, ik had geen zin om metalen kistjes mee te sleuren...... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: alarm en afstandsbediening

Bericht door Herman1200RT »

Ik heb mijn nieuwe ook besteld met sleutel. Zo kan ik in één vloeiendeeweging het stuurslot opzetten hetgeen je anders wel eens vergeet omdat je nogmaals op de contactknop moet drukken.
Plaats reactie